Veckans citat #4

Medlem
Veckans citat #4

Veckans citat kommer denna vecka ifrån allas våran Jimmie Åkesson! Ni kanske har undrat varför han inte har fått Veckans citat förrän nu? Berättigad fråga, men som MIN KAMP inte kommer lägga ner någon tid på att besvara. Här är det iaf!

- Nån måste ju avbryta en sån rövskalle* när han står åh, åh, liksom, är direkt oförskämd åh...

Jimmie Åkesson uttycker sina tankar kring TV4:s journalist Ulf Kristoffersson, som ställer för svåra frågor för SD:s partiledare.

Inslaget kan ses i sin helhet i dokumentären "Sverigedemokraterna - vägen till riksdagen" (finns här, på SVTPlays hemsida).

Grattis Jimmie, säger vi på MIN KAMP och följer själklart upp med en brötig och grabbig tonårsfylle-kör:
JIMMIE ÅKESSON, SHA-LA-LA-LA-LA, JIMMIE ÅKESSON, SHA-LA-LA-LA-LA-LA!!!

[ia=22450; medium]

* Reservation för Jimmies talfel, det kan varit "rötskalle" han försökte säga, vilket vi på MIN KAMP finner tämligen orimligt. Rövskalle är så mycket roligare!

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Veckans citat #4

MIN KAMP vill påpeka att okunskapen i veckans citat grundar sig frågorna han inte väljer att svara på - själva citatet där emot är endast roligt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Såg du dokumentären? En journalist konstant avbryter och är allmänt otrevlig, faktiskt jävligt otrevlig. 10 min senare sitter Åkesson i en bil. OCH DÅ säger han att journalisten var en rövskalle. Har du aldrig kallat någon en idiot/rövskalle i efterhand? Kan iaf säga att jag gjort det. Har förståelse får Åkessons reaktion och uttalande.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Såg du dokumentären?

Ja.

Citat:

En journalist konstant avbryter och är allmänt otrevlig, faktiskt jävligt otrevlig.

Ja, journalisten är jätteotrevlig. Han ber om svar, vilket Jimmie försöker slingra sig ifrån. Trodde du var en av de som tycker politiker är till största del fyllda med skit?

Citat:

10 min senare sitter Åkesson i en bil. OCH DÅ säger han att journalisten var en rövskalle.

OCH det är roligt!

Citat:

Har du aldrig kallat någon en idiot/rövskalle i efterhand? Kan iaf säga att jag gjort det.

Inte rövskalle, det är ett nytt ord för mig.
Men ja, jag har kallat folk massa saker. Vadå då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag bara menar att alla kan bli irriterade. Jag tycker att politiker snackar mycket skit. Även Åkesson. Men du måste väl hålla med lite om att journalisten var ganska otrevlig, jämfört vad dom brukar vara :P. Det visar ju inget annat än att Åkesson är mänsklig. Jag gillar ordet rövskalle. Ska nog använda det lite oftare. Sköna skåningar... Eller varifrån Åkesson nu kommer. Han låter skånsk iaf.

Btw, om dokumentären. Tyckte du inte den var lite tråkig? Den visade visserligen en mer mänsklig vardaglig sida av SD, men den kunde varit mycket mer... Intressant.
Vad tyckte du?

Medlem

Östra Skåne tror jag han kommer från.

Dokumentären var lite underhållande. Ingen nyhet att Sverigedemokraterna är ett "mansparti" i toppen, men nu fick man ju se det på riktigt. Var inte en enda kvinna med förutom lokalpolitikern som hade läst boken "Inte utan min dotter", så hon visste hur "dem (muslimerna) är", tjejen som frågade vad männen ville ha för kaffe, och Jimmies flickvän som sitter med diskhandskar och öppnar deras post.

Tyckte även det var läskigt hur Issa Issa förde SD:s rekrytering av kristna araber. Ren skrämselpropaganda, vilket inte är helt ovanligt inom det partiet - men det där var extremt.

På samma sätt finner jag det läskigt när de jämför "islamiseringen" i Sverige med revolutionen i Iran 1978. Och det känns så typiskt för ett sådant parti att dra sådana sjuka parareller.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag stödjer inte SD och deras politik men jag tycker att mycket av kritiken mot dem är väldigt vänster böjd. Att SD är ett parti där nästan alla är män kan ju ha att göra med att de inte lägger fokus på feminism som andra partier gör såsom Socialdemokraterna och istället lägger fokus på deras huvudfråga, invandringen.

Jag kan ju ta piratpartiet som ett exempel som är ett väldigt mansdominerat parti, finns 2 olika sätt att se det på det ena är att deras politik inte lägger fokus på saker såsom feminism och istället lägger fokus på internet eller att de är jävla mansgrisar hela bunten som vill förslava alla kvinnor och tvinga dem att diska och passa barn, du kan välja synsätt efter ideologi och politisk agenda.

Det kan mycket väl vara som du säger att de är ett medvetet "mansparti" och ser ner på kvinnor, men som sagt att se på en dokumentär och mena att bara för att det råkade vara en kvinna som frågade dem om de ville ha kaffe så bevisar det att de har en negativ syn på kvinnor tycker jag är fel.

Vill återigen påpeka att jag INTE stödjer SD och deras politik men däremot stödjer jag fria åsikter och ALLA partiers rätt att vara.


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar