HJÄLP! Börjar min ps3a gå sönder? [Har ni råkat ut för det här?] :S

Inaktiv
HJÄLP! Börjar min ps3a gå sönder? [Har ni råkat ut för det här?] :S

note: e lite drunk när jag skriver detta så ursäkta stavfel XD

Men ialf, detta hände i morrse när jag skulle sätta på min ps3.

Det första som händer är att det låter som om den får hjärtstillestånd, dvs den piper höggt som fan och länge (30sec?) inget litet pip som när man sätter på den eller stänger av den. Utan ett riktigt högt och långvarigt pip aka tjut :S

(alla sex relaterade tankar kan ni hoppa över XD)

Efter det så va den tyst som vanligt och funkade helt perfekt.

Det andra som hände va att jag tog ut en skiva (god of war 3) och inser snabbt att den som "drar in skivan" fortfarande snurrar. Dvs den matar ut/in skivan fasten den inte är där? :S

Vad händer med min ps3a? :S
Håller den på att dö? DET FÅR INTE SKE!!!
Allra minst nu när gt5 står vid dörren. HOPpaS JAG

Har ni andra råkat ut för detta?:S
Och isf vad har hänt med era ps3or efter?

Min största rädsla nu är att:

1. Den kommer bli för varm villken dag som hällst och sen dö helt och hållet :S

2. Den kommer bli yellow light of death :S

3. Den kommer sluta läsa skivor :S

Vad ska jag ta mig till?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har aldrig hänt mig under de 3 1/2 åren jag har haft min, låter väl inte sådär jättebra.

Kan du spela överhuvudtaget nu eller håller den på att mata in och ut dina skivor konstant?

Medlem

Se till att PS3an står på ett ställe där den får kall frisk luft från alla håll. Har min stående i ett skåp, och stänger jag luckan så går fläkten upp till jetmotor-hastighet. Stänga luckan är med andra ord helt omöjligt.
Om du inte har garanti kvar kan du ju alltid i nyktert tillstånd skruva upp maskinen och dammsuga/blåsa bort eventuellt damm och annat. Kolla om det är något ser galet ut.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Min dog i våras. Började med att jag fick en massa artifakter i Fight Night (massa skumma polygoner som hoppade runt) och att den hängde sig hela tiden.
Sedan var det godnatt. En nice natthimmel när man startar den är allt.. en massa pixlar som blinkar lite här och var.

Jaja.. det var dags att köpa en slim iaf. Lite synd eftersom jag tänkte köra Linux på den.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag fick bara fem relaterade tankar, men dessa hoppas jag över på din begäran.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blås ur PS3an genom att hålla inne Eject + power-knapparna när PS3an är avstängd. Då ska tydligen PS3an sätta igång alla fläktar på full hastighet i x antal sekunder(15-30?). Gör det några gånger o se om det blir bättre.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Blås ur PS3an genom att hålla inne Eject + power-knapparna när PS3an är avstängd. Då ska tydligen PS3an sätta igång alla fläktar på full hastighet i x antal sekunder(15-30?). Gör det några gånger o se om det blir bättre.

funkar bara på dom nya ps3orna, ej på gamla 60gb btw


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Håll in ON/OFF knappen när PS3an är i standby, håll in knappen i ungefär 10-15 sekunder. Det har räddat mig och mina vänner några gånger. PS3an går tillbaka till sin fabriksinställning, men dina saves, filmer och allt sånt är kvar.


signatur

PSN: Zynox92

Inaktiv

Thx people för alla idèer.

Gjorde som Zyreth sa och nu funkar den perfekt.
Dock så låter jag den stå av nu tills Gt5, man kan aldrig vara för säker nu innan det släpps. Fan att behöva att köpa ny ps3a dagen innan liret kommer XD


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Spara pengar till ny PS3 för säkerhetsskull.

1
Skriv svar