Poddiga favoriter

Robot
Poddiga favoriter

Podcastar är inget nytt fenomen, egentligen. Men de senaste åren har det lyft och svenska spelprogram har ploppat upp som svampar ur jorden. Vilka är bäst, och varför?

#bioware, #final-fantasy-vii, #final-fantasy-iv, #final-fantasy-vi, #chrono-trigger


Medlem
Poddiga favoriter

Riktigt bra artikel! Kul också att jag tydligen heter "Martin" numera. Man lär sig nå nytt varje dag
//Hedlund, RadioGamer.se

Medlem

Lustigt att ni inte har med Spelradion.
http://loading.se/spelradion.php
Den enda jag typ lyssnar på, som är svensk.

Medlem

Ja, vad tusan?! Spelradion är en riktig långkörare och förtjänar en hedersplats i den här listan.

Medlem

Dom podcasts jag lyssnar på nu och tycker är bra är:

Kotaku Talk Radio - Pratar om lite allt möjligt

State of the Game - Starcraft 2 podcast där patcher, turneringar, mm diskuteras.

Medlem
Skrivet av lufven:

Ja, vad tusan?! Spelradion är en riktig långkörare och förtjänar en hedersplats i den här listan.

Som du kanske då också vet har Spelradion gått i graven.

Radiogamer är mitt förstaval alla gånger, perfekt mix gällande längd, humor och information.

Medlem

Urvalet är högst personligt, mina egna favoriter och några förslag från övriga redaktionen. Men som sagt, håller ni inte med, skriv det här! Dety är ju det vi har kommentarer till :).

Och Christian, du får väl börja kalla dig Martin i fortsättningen. Har mailat in en rättelse eller två till Calle och Tompa, de får fixa det när de hinner.

Medlem

...sedan borde jag väl ha bett Sebastian specificera om det var en av de bästa eller en av de mest bisarra saker de gjort att bjuda in mig...

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

...sedan borde jag väl ha bett Sebastian specificera om det var en av de bästa eller en av de mest bisarra saker de gjort att bjuda in mig...

Jag tror du redan vet svaret på den frågan innerst inne

/Speltorsk-Sebastian

Medlem

Ett hedersomnämnande till Spelradion kunde de väl ha fått i alla fall? Attans att den tog slut precis när jag började lyssna. Aja. Bra artikel, Nylund!

Medlem

Bra initiativ till artikel! Har lyssnat igenom några av dom!


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag saknar helt klart Momentums podcast som ligger på www.ctrlaltelite.se

Inaktiv

Intressant läsning. Tack.

Medlem

Började just lyssna på avsnitt 73 av Radio Speltorsk som specifikt nämns i artikeln (Bioware-specialavsnittet)... Får rysningar av klippen i början!

Medlem

LYSNAR PÅ RADIO GAMER

Medlem

Radio Speltorsk är verkligen värdelös. Riktigt hemsk ljudkvaitet och lika hemska programledare.

Spelradion borde nämnts även om den inte uppdateras längre. Finns över 138 avsnitt på iTunes, alla med högre kvalitet än alla andra svenska podcasts tillsammans.

Medlem

Speltorsk är ju fantastiska, störtsköna och nördiga!

Bioware special del 1 & 2 var extremt bra.

Annars så finns det ju ingen som kan komma nära Stephen Glicker, http://www.gamingsteve.com/ som tyvärr har haft ett stort uppehåll men som när han är aktiv överträffar alla andra.

Inaktiv

Det är kanske dags för mig att börja lyssna på någon, eller några


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Öj, den sista bilden på Gone Gaming-medverkande är ju Fission Mailed från Super Play forumen - Ina!
Det var ju cool.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Inaktiv

Tack FZ för alla bra podcast-tips. Blir till att lyssna nu!

Medlem

själv lyssnar man på bombcast , epicbattlecry och invisible walls .
undrade faktist om det fanns några vettiga svenska podcasts , jävla timing på artikeln!

"poddiga favoriter" själv tänker man på pod bots när man läser det

1
Skriv svar