Fanskapade New Super Mario Bros. 3 visas upp

Robot
Fanskapade New Super Mario Bros. 3 visas upp

När Nintendo vägrar göra spelen själva tar fansen saker i egna händer. New Super Mario Bros. 3 ser dessutom ut att bli mer hardcore än det mesta.

#new-super-mario-bros


Medlem
Fanskapade New Super Mario Bros. 3 visas upp

Den var ju inte 15 min lång, men väldigt imponerande gjort


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Ja filmen är för kort, avbryts plötsligt.

Medlem

Var kan man köpa/ladda ner detta?

Medlem

Metroid-banan var väl ändå hämtad från NES-originalet och inte Super NES? Visst stod det "Super Metroid" i filmen, men det måste ju vara en liten miss.

Medlem
Skrivet av matte76:

Var kan man köpa/ladda ner detta?

http://gbatemp.net/t226778-new-super-mario-bros-3-hack

Medlem

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Moderator | Testpilot
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Du tror på seriöst allvar att dem flesta barn kan spela dem äldre Mario spelen utan frusteration? Orginal spelen var spel med utmaning det vet jag själv som 7 åring när man försökte spela Mario och Mario 2. Att säga det är ett "Barn spel" är bara så spel. Bygger du det på alla Mario spel som kommer nowadays när det är olympiad och diverse?

Är spelet bara en remake på levels eller finns alla bossar med också? Annars är jag inte intreserad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Det bor ett barn i dom flesta, och på dom det inte gör det så tycker jag bara synd om dom.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Kan ju säga att det är mer underhållande för mig än vad Black Ops är


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Yay säger jag bara! Har alltid och kommer alltid vara ett Mario fan, så kommer helt klart testa detta liret så fort detta blir möjligt.

Medlem

Har redan testat detta för ett halvår sedan!

Plus en baneditor där jag kan göra egna banor med uppdaterad grafik!

Medlem

Härligt med double dragon musik! Nostalgi ftw

Medlem

Fler Super Mario 3 trailers från SKJmins.

http://www.youtube.com/user/SKJmin

Medlem
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Jag hoppas jag aldrig slutar vara barn - eller slutar leka. Och de gamla nes- och snesspelen var f*n så svåra. Jag har en gammal snes kvar med Mario Superstars. Det blir till att spela 2:an i afton!

Medlem

Finns ju en anledning till att termen "NES Hard" finns Man vet inte vad svåra spel är innan man spelat NES... Är väl fortfarande ingen som lyckats klara av Ninja Gaiden och Ghost'n'Ghouls är ju som en spark i skrevet.

Medlem

Kul, nu vet vi hur majoriteten av FZs läsare definierar barnasinnet, att man tycker om Super Mario Bros enbart
Själv har jag massa sinne för barnsligheter men det är väl för vuxet för er som tycker om att krypa i rör och klättra upp i flaggstänger i Marios värld.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Kul, nu vet vi hur majoriteten av FZs läsare definierar barnasinnet, att man tycker om Super Mario Bros enbart
Själv har jag massa sinne för barnsligheter men det är väl för vuxet för er som tycker om att krypa i rör och klättra upp i flaggstänger i Marios värld.

Har lite kul här bakom min skärm. Jag är 55 år!
Vilket bevisar att ålder inte är ett tillstånd, det är en siffra.

Medlem

Har ju mer att göra med att man inte "kräver" att alla spel ska vara bajsbrunt realistiska. Sen ur ren utmaningssynpunkt så är ju även där gamla spel som Mario mycket svårare än vad de flesta tror. Demon Soul är ju rätt enkelt jämnfört med typ Super Mario 3.

Krävs mer fingerfärdighet för Super Mario än vad man behöver för att spela moderna och oftas jävligt överskattade spel som till.ex. Heavy Rain.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Vad ska man säga? Det är helt enkelt någonting väldigt speciellt med Mario.

Man kan ju lika gärna vända på din frågeställning... eller ställa samma fråga till folk som inte tröttnat på rpg, fps eller bilspel. Jag menar, HUR pass mycket är det egentligen som skiljer mellan de olika spelen inom samma genre? 8)

Medlem

Att oroa sig för vad som är barnsligt eller ej är vad jag definierar som just barnsligt. Sedan att någonting inte innehåller svordomar, våld, explosioner eller sex behöver inte nödvändigtvis betyda att det är barnsligt.

Medlem

Tyckte faktiskt det verka som en tråkig ide. Varför skulle jag vilja ladda ner och spela detta när jag bara kan koppla in min SNES och Super Mario Allstars närsomhelst? Tycker SMB3-banor med NSMB-kontroller och NSMB-dräkter låter tråkigare än originalet. Men det är min åsikt.

Bonus-banorna såg roliga ut iaf.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Tror nog att du gravt missuppfattat oss som levde i nintendos 8-bit era vi var barn då och när man blir vuxen så söker man lite nostalgi även om den kommer i bättre grafik. det var Atari och Nintendo som fick gamer kulturen att växa samt att överleva inget Nintendo inget HL CS ect. ect..

minns fortfarande på hur jag satt på trappan för att min morska skulle komma hem med mitt förbokade exemplar av SMB 3..ahh those where the day's

Skribent
Skrivet av McKinley:

Tänk att folk fortfarande tycker det är så himla kul att hoppa på tegelstenar, plocka guldpengar, mosa sköldpaddor, undvika långsamt flygande eldklot etc etc.

Super Mario Bros och allt vad det heter är för barn.

Många har kommenterat det här innan, men det var bland det dummaste jag läst så var tvungen att göra det jag oxå.
Det handlar om att man tycker om plattformsspel och utmaningar. Att inte kunna snabbspara så fort man klarat ett hopp utan att man måste lik förbannat spela om från början osv osv. Tillfredställelsen av att klarat det där partiet man suttit med senaste 30 minuterna är helt underbart (t.ex. vvvvvv).

Skulle kunna säga sådär om alla sorters spel:
Tänk att folk fortfarande tycker det är så kul att springa runt med ett vapen och samla ammo, skjuta på allt som rör sig etc etc.

CoD och allt vad det heter är för nördar

Tänk att folk fortfarande tycker det är så kul att sitta o titta på en skärm samtidigt som de styr en bil på en bana och försöker hitta apex i kurvor och undvika krockar etc etc.

Gran Turismo och allt vad det heter är för folk utan körkort

Tänk att folk fortfarande tycker det är så kul att skjuta direktskott i nya NHL och undvika tacklingar och dribbla sig förbi motståndarna etc etc.

NHL och allt vad det heter är för folk som är för tjocka för att inte kunna spela själv

Skulle kunna fortsätta men anser jag visat min poäng och om det nu skulle vara så lätt att stoppa gamers i ett fack då e jag fan glad att jag e ett barn (inombords) o tycker om färgglada utmanande spel!

Medlem

Imponerande mod, kommer helt klart testa den, marioälskare som jag är...

Vet någon förresten vad den första låten i trailern heter?

1
Skriv svar