Bara jag som känner mig lurad?

Medlem
Bara jag som känner mig lurad?

Jaha så här sitter man med det nya COD spelet Black Ops i hand och allt är frid och fröjd, eller? Det skulle ha varit det om spelet hade varit i spelbart skick som nog de flesta märkt så är spelet drabbat av dålig prestanda och massivt lagg.

Det första jag kom och tänka på var hur de kunde ha missat ett sånt stort problem? Det mest logiska svaret är nog att de visste om att problemen existerade och därför bla skippade de en PC beta och körde den på Xbox istället.

Just nu sitter jag och väntar otålmodigt på nån form av hotfix eller en optimerings patch men de verkar ha fullt upp med Xbox Live atm. Jag har aldrig varit med om ett sånt ofärdigt och buggat COD spel, det var ju därför jag bokade Black Ops för att jag trodde jag visste att COD spelen alltid fungerade bra och var välgjorda, men se så fel jag hade.

Nu då Activision fått sina pengar så är de nöjda och glada och antagligen håller Treyarch på med ett dyrt DLC packet istället för att fixa deras trasiga spel. Jag är så otroligt jävla förbannad på hur de behandlar oss pc spelare atm eftersom det var vi som fick serien att gå så långt som den gjort idag.

De har sålt oss en dåligt optimerad konsol portning och Activision har redan börjat snacka om 2 nya COD spel, aldrig mera ett COD spel igen den här serien borde vara död och begraven.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Du skulle ha "lånat" det istället...

Medlem

Jag instämmer med dig helt gällande buggarna som verkar finnas.
Jag tror säkert att företagen tar detta på fullaste allvar. För problemen är så pass utspridda bland alla spelare på olika datorer, nya som gamla. Personligen kan jag inte spela Singelplayer kampanjen pga chokes som gör att spelet hackar fruktansvärt och ljudet sprakar.
Vissa förbättringar via vissa kommandon och tweaks har jag sett men huvud problemen består ändå.
Jag tycker också de lilla jag kunnat testa spelet att de håller ingen högre klass rent grafiskt gentemot tex, modern warfare 2. Så troligtvis rör de sig om dålig kod någonstans i spelet.
De snackas ju om minnesläckor lite varstans på nätet som påverkar processorn(CPU) medans minnet inte verkar fyllas eller liknande.
Löser de problemen snabbt så är de inga problem för min del men om de tar tex, 1 vecka och de har sålt över 1 miljon exemplar av spelet(dock inkl konsoler) så tycker jag att det är riktigt dålig stil emot konsumenterna.

Det är lite trist också då man ser att grafikmotorn i grund och botten är Quake3s. Den grafikmotorn är givetvis modifierad genom åren men i dagens teknikvärld som vi lever i så kan ID software köra ut Quakelive med orginal motorn + nya features via ett plugin i webläsaren medans Treyarch inte klarar ge konsumenterna en stabil programvara som tar flera GB lokalt på våra hårddiskar.

Men men kan de klara leverera till Playstation 3 som sägs vara svårare att programera till än PC/360 så bör de röra sig om något enklare fel/misstag kan man tycka. Vi får väl se =).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Instämmer helt!

CoD4 borde ha varit det sista CoD.
Nu är det bara skräp och åter skräp.

Jag trodde black ops skulle bli mer likt CoD4 men herregud vad fel jag hade.

I want my money back...

Medlem

Jag tycker ärligt talat det är ganska roligt, bortsett från lagget.

Medlem
Skrivet av Zedzo:

Jag tycker ärligt talat det är ganska roligt, bortsett från lagget.

Jo men det spelar ju knappast nån roll ifall om man inte ens kan spela spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

asså, jag blev sjukt besviken på grafiken? jag kör på PS3 o graffan e typ suddig o ser gammal ut.. MW2 gfx ägde

även killstreaksen e skit asså.. Chopper o gunship = Chopper från MW2 typ.. det är lika lätt att kötta folk som de e i MW2 me killstreaksen..

Medlem
Skrivet av lolan:

asså, jag blev sjukt besviken på grafiken? jag kör på PS3 o graffan e typ suddig o ser gammal ut.. MW2 gfx ägde

även killstreaksen e skit asså.. Chopper o gunship = Chopper från MW2 typ.. det är lika lätt att kötta folk som de e i MW2 me killstreaksen..

Vaa?? Jag som trodde dom hade fixat dom där löjliga killstrek "rewardsen" som gjorde MW2 astråkigt?

Har ju läst det på flera ställen att dom har "nerfat" killstreak grejerna man får så att man inte får typ ett bombplan som bombar hela banan när man gjort 7 i killstreak och istället får något lite mindre?
Vadå är det bara lögn? Är det fortfarande lika löjligt?

Medlem

Om du kollar på videos så ser du att Chopper gunner är ännu värre än vad den var i MW2, nu flyger den så högt så att det är i stort sett omöjligt att gömma sig för den. Hundarna verkar också vara OP till max...

Gud vad jag saknar tiden innan Cod4 då det inte fanns något bullshit i spelen såsom killstreaks och noobtubes...

Skrivet av Jozo:

Gud vad jag saknar tiden innan Cod4 då det inte fanns något bullshit i spelen såsom killstreaks och noobtubes...

Bingo!.
För mig personligen så har Cod inte varit roligt mp vis sen Call Of Duty : United offensive.
Seriens mest strålande bidrag hitills. Glöm zombies, Map_foy och en Kar98k var allt jag krävde.:(


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Så de finns allvarligt mer av dom där overpowered jätte tråkiga killstreak grejerna som i MW2?
Som så många klagade på? Dom tog med dom i nästa spel oxå?

Inaktiv

Funkar prima på Xbox 360 i alla fall.


signatur

War never changes.

Medlem

Nu har de patchat spelet och allt funkar bra för mig nu, det blir till att lira i helgen och få sig ett ordentligt intryck.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

seriöst? Fan va skönt, synd att man sitter en stad ifrån datorn och inte kan komma hem på ett bra tag. Nu vart jag jävligt taggad det är ju ett roligt spel. Om ni inte gillar killstreaks kör barebones då?

Medlem

jag gillart det, jag får ju choppah efter choppah

Medlem

Är ju superenkelt att skjuta ner helikopetrar. Max två skott krävs.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Är denna behandling mot PC: spelare en ny sorts rasism?


signatur

Övning ger träning.

Inaktiv

cod 5, 6, 7 lite nya undertitlar, nhl 2005, nhl 2006, nhl 2007, man kanske köper något var femte år för att se om något nytt har hänt eller för att man helt enkelt är sugen. men vi kan nog inte räkna med något revolutionerande de kommande åren, tråkigt men för ett par år sedan hade jag skitit ner mig av upphetsning för ett nytt cod eller mohaa, nu har jag knappast orkat läsa en recension...

Medlem

Förstår inte vad folk klagar på - Modern Warfare 2 är ett av de roligaste MP-spelen som har släppts to date. Det enda som fattas är ju dedikerade servrar, därför ser jag fram emot den dagen då jag kan införskaffa Black Ops.

OBS. Detta är MIN åsikt.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

OBS. Detta är MIN åsikt.

Och jag delar den med en modifikation. Det är det roligaste FPS-liret i MP.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Hur funkar Black ops nu?
Tänkte skaffa det snart men vart lite otaggad
När jag hörde att det var Broken.

Lite som när jag skaffade FF14 nu här om sistens.
Vist. fun and all men när spelet är släppt och är ett mmo där ALLT content ligger på servern är det som at böna och be om lagg. Spelindustrin kanske är pressad att släppa spel illa kvickt numera vilket levererar trasiga halvklara produkter till oss stackars gamers?

Medlem

Kör DX-Setup.. Klart.. Grymt spel.

Medlem

Black ops är ett bra spel, men treyarch och activison är ju helt dumma i huvudet. Treyarch är sämst på att utveckla spel och Actvision är dumma nog och vill att det ska utveckla och låter inte treycrch göra som de vill utan det ska vara nästan en kopia av föregångaren hände samma sak med WaW. Att ta med bilen och perken ghost var så dumt så man kan inte fatta det. Sen är vapen så jäkla klena. Om det inte patchar upp spelet bla hit regestration eller spawnen som är årtiondes sämsta m.m utan bara släpper nya map pack kommer jag gå tillbaka till MW2 och bli Noobtubad


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Jag kan säga såhär att black ops känns mycket mer balanserat än mw 2. det finns chopper gunner osv men dem e mycket lättare att ta ner tycker jag

Sedan så finns det ingen OP G18 akimbo, quickscoping (jag var bra på det men är gött att det inte finns längre), Commando, få nya tubes via one man army och ha danger close som perk.

Det finns inte alls många tubers i black ops...Men om du vill förebygga att bli dödad av en explosion finns det en perk som skyddar dig avsevärt mot explosioner...(och skärmen reduceras inte som i mw2)

Detta är ett spel för dig som gillar cod och vill ha MER och mer balansering (förvänta dig inte att allt är så jätte nytt).

MvH - Ett cod fan

Medlem

Förutom stuttering och halvlåg fps utomhus (ja.. min dator är en fin bit över rek) så är detta det bästa jag spelat på länge.

Hoppas den kommande patchen löser dom värsta problemen för dom flesta.

Och choppers är NP, Ghost Pro, eller missila ner dom

Medlem

Finns bara en sak att klaga på egentligen.. hipfire!! Alldeles för träffsäkert att bara spraya from the hip -.-

1
Skriv svar