Kotick: Jag hade inget med Brutal Legend att göra

Robot
Medlem
Kotick: Jag hade inget med Brutal Legend att göra

Och det ska man tro på

Medlem

Sålde spelet så dåligt alltså? Tyckte det var helt fantastiskt!

/ LordDaimos

Medlem

Är verkligen Kotick så hemsk som vi påstår? Vi bara beskyller honom för saker som vi faktiskt inte har någon fakta om att han ligger bakom.

Inaktiv

Alltså den där jävla bilden, mannen har ingen själ.
Hörde ochså att han ville inte fortsätta med spel serien pga att den inte var "värd" pengarna.
Nej han vill ju ha Call of Duty nr 32452 och Guitar Hero 3264876 med DLC

Medlem

Hur fan kan man som chef för ett av världens största spelföretag inte känna till Brutal Legends existens? Kotick är en person som skulle ha blivit stenad eller bränd till döds för några hundra år sen.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Sålde spelet så dåligt alltså? Tyckte det var helt fantastiskt!

/ LordDaimos

Brutal Legend sålde otroligt dåligt. Det är ju därför Brutal Legend 2 inte blir något.

Synd, men så är det ju. Säljer det inte så...

Medlem

jävla skam det inte sålde bättre, diggade verkligen det!

Medlem

Där ser man hur mycket påverkan spelgiganterna har över marknadsföring och spelmedia.
Slår vad om att Activision Blizzards aktiva motverkande var det som sköt spelframgången i sank. Har ju inte hört ett skvatt om spelet sedan innan-lanserings-filmerna.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Warwick:

Är verkligen Kotick så hemsk som vi påstår? Vi bara beskyller honom för saker som vi faktiskt inte har någon fakta om att han ligger bakom.

Det folk ogillar med honom är hans ofta idiotiska uttalanden, inte för allt som Activision gör.

P.S. Brütal Legend är ett av mina favoritspel, sjukt tråkigt att det inte blir något mer. Double Fine finns dock iaf kvar. Bra det.

P.P.S. About deras missade deadlines osv så nämnde min bror att han kände någon på företaget och att det var rätt lojslött arbete. Kanske är bra för kreativiteten dock, sämre för deadlines. Frågan är vilket som är viktigast.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tyckte inte det var så jävla roligt faktiskt. Jack gjorde sitt bästa, men... "Meh" var min tanke efter en timma.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag gillade brutal legend men tog mig inte tid att lira igenom det tyvärr, fattades någonting i det.

Inaktiv

Dåligt spel. Fult, konstigt.
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar