Medlem
Assassins Creed

Nu har jag inte spelat Assassins Creed 1 och 2 men Brotherhood har verkligen satt sina spår och jag är ruggigt sugen på just det spelet.

Men sett till att det är en direkt sequel till 2an, kommer man ha missat mycket av story elementen och man borde egentligen försöka fixa 1an och 2an för att hänga med på vad som händer? eller är det bara att hoppa in och ha kul tro?

Vad tror ni?

Medlem

Grejen med Assassins Creed är att varje spel tar i DIREKT efter det förra, så du borde iallafall läsa på vad som händer i varje spel då storyn inte är så rak som man kan tro.

Att spela dem är självklart det bästa, även om ettan har sina brister. Jag fann personligen att jag tröttnade enormt på det innan det var över. Men tvåan vägde upp det och var bättre på alla punkter så jag är nöjd att jag spelade igenom ettan ändå

Sedan så kan du ju spela dem medan du väntar på att Brotherhood ska sänkas i pris, om det nu inte är MP du är ute efter


signatur

Videomupp

Medlem

Ush jag var rädd för detta.

Har även läst det du säger, att 1an är väldigt rakt på, samma uppdrag genom hela spelet med noll till liten variation, medan tvåan verkligen börjar få stjärnglans.

Men ja, jag antar att jag borde leta på de två tidigare och införskaffa mig brotherhood om jag vill köra lite MP vid sidan om tills 1an och 2an är genomkörda.

Medlem

Du borde ta och köpa tvåan iaf. Det är ett av de bästa spelen den här konsollgenerationen om du frågar mig.

Brotherhood är som sagt bara Assassins Creed 2.5 och inte en hel uppföljare. Så om du vill få ut hela storyn så kör tvåan.

Det första spelet var sådär så det rekommenderar jag inte att köpa, det är bättre att du läser storyn på nätet istället.

Medlem

Jupp håller med. Men då lär du vara hemma resten av veckan för att hinna spela klart 2an tills nästa kommer, torsdag eller vad det var.
Fan längtar helt sjukt mycket.

Medlem

Jag hör till den lilla skaran som gillar Assassin's Creed 1, då storyn var intressant. Visst, uppdragen är ganska repetiva, men jag anser att det goda överväger det dåliga.

Med tanke på hur billigt det är numera så skulle jag ta och köpa båda 2 innan jag gav mig på Brotherhood.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Jag hör till den lilla skaran som gillar Assassin's Creed 1, då storyn var intressant. Visst, uppdragen är ganska repetiva, men jag anser att det goda överväger det dåliga.

Med tanke på hur billigt det är numera så skulle jag ta och köpa båda 2 innan jag gav mig på Brotherhood.

Jag gillade fakiskt 1:an mer än 2:an och Brotherhood. Wow faktorn var nog en stor det av det men så tyckte jag nog storyn och själva landskapet och städerna var mer intressanta än dem i AC2 och ACB. Sen gillade jag Altair mer än Ezio. Jag hatar bara honom.


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar