Rea: F1 2010 billigare digitalt än i butik

Robot
Rea: F1 2010 billigare digitalt än i butik
Medlem
Rea: F1 2010 billigare digitalt än i butik

Att ett fysiskt exemplar av någonting är billigare än en digital kopia är för mig helt absurt. Kul att det inte alltid är så.

Medlem

Även Risen går på rea, halva priset, ca 150 riksdaler!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Stoppa pressarna, ett spel är billigare på Steam än i butik! Det är fan tragiskt att Steam måste rea ut spel för att konkurrera med butikpris.

Medlem

Anledning: Det har inte sålt riktigt så bra som de hade förutspått.

Medlem

För en gångs skull så är ett relativt nytt spel billigt på steam....Brukar alltid vara så absurt dyrt med nya spel på steam . ex kostar Black Ops just nu 59.99 euro, Mafia 2 49.99, samma för MoH och Football manager... Helt galet med tanke på priserna i fysisk butik....600:- för Cod helt sjukt.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Som det ska vara alltså, jag tror utvecklarna/utgivarna lägger ut det för lika mycket men typ visa eller paypal eller whatever tar en bit av kakan och då blir det dyrare. Kan det stämma att det är så?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nej det stämmer inte att Steam tar mer pengar än vad butiken gör. Men det är EA/Activision/THQ etc. själva som sätter priset på Steam.

Medlem

Var lite tragiskt när man tittade på steam vad Black Ops kostade, 59 euro. Butikspris hos MediaMarkt är 299 kronor. Viss skillnad. Borde vara tvärtom kan man tycka.

Medlem

Japp, det är utgivarna som sätter prisen på steam (och de sätts högt för att inte konkurera med fysiska butiker).

Medlem

Är det inte så att priset först är i Dollar, sedan "översätts det rakt av till euro med 1dollar=1euro, vilket ger prisskillnad?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av marcusn:

Anledning: Det har inte sålt riktigt så bra som de hade förutspått.

Och med det vill du säga?

Medlem

Nice.. jag tycker att alla spel som går att ladda ner "typ install fil _Blizzard_" borde vara billigare än att köpa med cd m.m.

Medlem

Eftersom det finns folk som "förstår sig på" Varför ett spel digitalt bör vara dyrare än ett fysiskt spel i butik, kan inte de vara snälla att förklara detta för mig, jag har nämligen själv ingen rimlig förklaring !
(som första inlägget även nämner).....................................
Då mina argument är som följer;
Du får ingen fysisk Vara överhuvudtaget..
Man får ingen Manual.
Ingen skiv(a/or)
inget fodral.
ingen innehållsförteckning eller posters.
Du får själv sköta nedladdning + förvaring.
Allt till en dyrare kostnad än när man själv köper dessa spel fysiskt i en butik. = mycket märkligt.

Megadelux

Så, köpte nu. Håller på att dra hem + installera.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Nej det stämmer inte att Steam tar mer pengar än vad butiken gör. Men det är EA/Activision/THQ etc. själva som sätter priset på Steam.

Det här är ett påståendet jag sätt ofta, har du eller någon annan som påstår detta någon länk till uttalande etc som faktist bevisar detta. Tycker det låter jädrigt skumt att det skulle vara så, därför skulle gärna se några riktiga bevis för dessa uttalanden.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Även Risen går på rea, halva priset, ca 150 riksdaler!

Jävligt bra spel! tycker dock att det va lite svårt jag spelar magiker å dör om det kommer mer än 3 monster på en gång, men men jag vet... L2P men tycker det är lite för svårt. Men det är ett grymt bra spel i övrigt!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

1
Skriv svar