Disney kan satsa mindre på konsolspel

Robot
Disney kan satsa mindre på konsolspel
Medlem
Disney kan satsa mindre på konsolspel

Eller så gör man bättre spel som folk vill köpa.


signatur

Den som vet vet.

Oj, inte så kul...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Eller så gör man bättre spel som folk vill köpa.

Toy Story 3 spelet skall enligt utsago vara bra, Epic Mickey verkar ju också lovande. Sen har dom väl inte direkt handen på pulsen hos spelarna. Jag känner mig ganska säker på att Epic Mickey kommer floppa. Även om det blir ett bra spel. Hade dom släppt det till x360 och PS3 med rätt marknadsföring hade det säkert sålt bra. Men till Wii? Not so much. Kom ihåg vart du hörde det först.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Disney ägde ju spelscenen i början av 90-talet med spel som Aladdin, Lejonkungen, Quackshot, Tailspin och World of Illusion. Vad hände liksom?

Medlem

Håller med Earthscum.
Skulle de börja satsa på kvalité istället för .. ja.. tänkte skriva kvantitet, men eftersom de gör så dåliga spel så tror jag inte ens att de riktar in sig på kvantitet heller.
Gissar på att de bara satsat på att göra små, snabba produktioner av deras filmer utan att bry sig vad innehållet är.
Skulle någon inom Disney få för sig att använda dessa resurser som de har för att faktiskt göra något orginellt, eller ialla fall göra något genomtänkt, så skulle de kunna få till ett hur bra spel som helst

Shit for brains i ledningen som vanligt imho..

Medlem

Aladdin och Lejonkungen... oj vilka minnen.

Inaktiv

Disney har väl bara använt namnet för att sälja spelen, som Pirates of the Carribean.
De måste öka kvaliteten och omstrukturera om detta ska gå någonstans!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Moderator | Testpilot

Glöm inte Tarzan och Herkules spelet. Har det på skiva och spelade det alltid på fritids förut


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

kommer ihåg när jag åkte hem till en polare och spela tarzan spelet tider var det.

Och ett av mina första till nes var ju härliga Talespin (får tolkas fritt). =P

jag hoppas verkligen ATT detta drabbar kingdom hearts :S men de hoppar vilt via spelformat och snart kommer väl iphonevarianten -_-...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hade gärna sett lite lågbudget oldskool style 2d lir, inte remakes då utan nya spel, spel utan onödigt komplicerade gimmics, typ som New Super Mario Bros, fast remakes hade också varit najs så länge dem inte gör det i 2.5d, tycker de flesta remakes i 2.5d saknar "själ" in lack of better terms.

Medlem

Sluta göra skit spel och gör nåt bra så ska dom se att nåt händer

btw Får verkligen inte hända kingdom hearts det är ju några av dom bästa spelen nånsin :< förutom mobil/ds spelen som suger nåt otroligt <.<

Medlem

Minns på 890-talet, med sitt SNES och flertalet kvalitétsspel från Disney, det var tider.
Numera är Disney = licenssmörja och dåliga spel, med Wii som målplattform.
Gamla Disney = kvalité i spel och film
Nya Disney = ren skit oavsett medium och plattform

1
Skriv svar