Ladda ner Baldur's Gate II

Robot
Ladda ner Baldur's Gate II

GOG har återlanserat ett av tidernas mest älskade RPG.


Medlem
Ladda ner Baldur's Gate II

Jag köpte originalet när det släpptes för många år sedan, men har aldrig tagit mig tid att spela det.
Har dock hört väldigt positiv kritik om det, så jag kanske ska leta fram förpackningen någon dag

Medlem

Köpt och nerladdat! Nostalgi, nostalgi!

Medlem

Vart laddar man ner och är det gratis att spela?

Medlem

ta chansen ni som inte spelat det. lätt ett av de bästa spelen som gjorts till pc.

jkw
Medlem

Vore ju najs med en länk i artikeln?

Edit
Förövrigt så var den klättrande Assassin's Creed gubben förbannat jävla irriterande.

Medlem

En dum fråga, kan man spela Coop på LAN:et?

Medlem

Det är väl ett singelspel om jag inte minns rätt? rätta mig om jag har fel, det var ju ett tag sedan jag spelade

http://www.gog.com/en/gamecard/baldurs_gate_2_complete


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Det är väl ett singelspel om jag inte minns rätt? rätta mig om jag har fel, det var ju ett tag sedan jag spelade

http://www.gog.com/en/gamecard/baldurs_gate_2_complete

Skrivet av BlueBlood:

En dum fråga, kan man spela Coop på LAN:et?

Hela spelet går att köra igenom i Co-op om man så vill. Fast det kan ta lite arbete att få igång det.

Medlem

Verkar ju kosta $ 9.99 på sidan Gabe länkade till

Medlem

Finns det några fördelar med att köpa Baldur's Gate 1 & 2 från GoG istället för att köpa Baldur's Gate - Compilation från handeln? Det verkar lite billigare att köpa compilation men kommer det köras lika bra på Windows 7 jämfört med GoGs version?

Medlem

Funkar denna version med win vista/win7? Jag har orginalet men Alfakanalerna blir helt messed up och det laggar konstigt nog =P


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Blev sugen på att trycka i min version också.
Är det någon som hade koll på om det funkar helt utan problem på windows 7?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Om man vill ha fysisk kopia finns det att köpa här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40590

Inaktiv

Man har ju både 1an och 2an i original

Jag har lirat både ettan och tvåan på mitt windows 7 men kan inte svära på att det inte finns problem med det. Finns ju en överhängande risk. Men fick till och med igång närverk (trots brist på ipx protokoll in win 7) och spelade coop med min bror för ett tag sedan. Men då är det piratversioner eftersom det är meck att installera BG med sina 6-7 CDs.

Medlem

hmm själv när jag spelar baldur's gate2 så behöver jag köra det i 620x*** resolution och windows xp service pack 3, dock tar det ju cirka 20 sek o fixa det, o spelet rullar på hur bra som helts, dock så har jag inte köpt av GOG utan installerade från ngra gammla repiga skivor


signatur

Rwa?

Inaktiv

Härligt! Det kommer nog att bli en episk genomspelning av hela sagan någon gång snart, även fast man redan har kört de individuella delarna flera gånger. Mumma.

TBR
Medlem

Finns en patch så du kan ställa in den upplösning du vill ha Widescreen patch

Jag kör windows 7 & 1920x1080 det funkar fin fint.
BG2 screenshot fortfarande snyggt

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Verkar ju kosta $ 9.99 på sidan Gabe länkade till

Ingen som har sagt att det är gratis.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av BlueBlood:

Verkar ju kosta $ 9.99 på sidan Gabe länkade till

Ingen som har sagt att det är gratis.

Tyckte det stog ladda ner i artikeln, vilket i mina ögon är gratis sålänge inget annat anges. Tycker således att artikeln var lite otydlig.

Inaktiv
Skrivet av TBR:

Finns en patch så du kan ställa in den upplösning du vill ha Widescreen patch

Jag kör windows 7 & 1920x1080 det funkar fin fint.
BG2 screenshot fortfarande snyggt

Nice! Tackar!

Ska användas vid nästa genom spelning som planerats in snart

Medlem

Jag älskar GoG.com ... till skillnad från äckliga STEAM.

Helt underbart med gamla klassiker som man åter igen kan spela.

Medlem

Sista rpg som jag spelade igenom inte pallat med andra efter det. .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

GOG gör det igen!

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Verkar ju kosta $ 9.99 på sidan Gabe länkade till

Han länkade inte över huvud taget. Han citerade mig


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

1
Skriv svar