Mindre Mafia II-naket i Japan

Robot
Mindre Mafia II-naket i Japan

Den japanska versionen av Mafia II censureras.

#mafia-ii


Medlem
Mindre Mafia II-naket i Japan

Hatar censur i alla former

Medlem

Fan vad orättvist, Asien gör mest spel och de censurerar exakt allt.. dem sensurerar säkert poker också! ;P


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Tror snarast det handlar om att tjejerna på bilderna har för små behag.
Att se "naturliga" kvinnor kan störa den japanska bilden som kommer från Hentai/Anime, där E-kupa är standard. För att inte tala om att det helt saknas tentakelmonster *suck*
Dags att censurera så vi bevarar barnens (18+) sinnen

Medlem

*suck* Nåväl, alla har rätt till att vara upprörda över allt även om det är mord trots att du är massmördare...

varför inte införa ålderskontroll på spelköp så att ingen kan köpa spel över den egna åldersgränsen. Därutöver så bör inga spel kunna säljas till barn under 15 år idag då lagen säger att de endast har rätt att disponera över egenförvärvad inkomst vilket i praktiken betyder att de ska komma med löneutdraget+leg för att bevisa att det är deras egna pengar om de ska köpa något över huvud taget. Köper ditt barn något så se till att lämna tillbaka det och kräva att pengarna retuneras då de inte har rätt till att köpa något...

Medlem

Japaner alltså. De går inte för sig att ha med Playboy covers, men spel där du ska våldta tjejer går alltid hem hos en japan. Jag tror atombomberna i Hiroshima och Nagasaki gjorde mer skada än va man tror.

Medlem

Japaner är lite underliga.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

haha.. Hentai-porr (tecknad sex med 12-14 åringar typ) är helt normalt där, trevlig underhållning för hela familjen! men inte detta, usch och fy dom kanske är för gamla i spelet så dom tyckte det blev lite äckligt


signatur
Medlem

Först o främst så tvekar jag på att anime och hentai tjejer som de har i Japan är så unga men ja, de ser ut att vara under 18 x3
Men mjo, det är konstigt att de har sån censur på allt

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Först o främst så tvekar jag på att anime och hentai tjejer som de har i Japan är så unga men ja, de ser ut att vara under 18 x3
Men mjo, det är konstigt att de har sån censur på allt

Alla karaktärer som har skoluniformer i anime och manga kan du anta med största sannolikhet är under 18.

Medlem

http://www.animenation.net/forums/showthread.php?t=171348

folk som gillar hentai verkar tycka 12-13 borde vara gränsen, vissa tycker det ska vara ännu lägre.. nått jag hittade snabbt, inte forskat i det

hela grejen är väl att det ska vara under-age sex liksom, annars är det väl som vilken sex-animé som helst. Att det är tecknat är ända möjligheten att marknadsföra barnporren lagligt.. var ju någon svensk som åkte dit för hentaiporr f.ö, tror det var någon tecknare?

edit: http://www.fajaf.com/blog/2010/07/22/foersta-svenska-domen-mo...


signatur
Medlem

Jag tror inte anime/hentai är lika vanligt i Japan som vissa här tror.

edit: ops, menade så klart inte vanlig anime, borde formulerat mig bättre.

Fanns det ens något naket att censurera? Minns inget alls.


signatur
Medlem
Skrivet av eldrak:

Jag tror inte anime/hentai är lika vanligt i Japan som vissa här tror.

Anime inte stort i japan? lol? Det är helt sjukt stort, mycket större än te.x vanlig hollywood spelfilm. 64% av alla nya blurayfilmer som säljs där är anime http://www.animenewsnetwork.com/news/2008-12-01/anime-makes-u... 45

"This shows that even though 45% of all books sold in Japan are manga"

http://www.hentai.co.uk/articles/hentai_past_and_present.html

Var tvungen att kolla på vad Hentai betyder, och det betyder "abnormalitet" (haha, borde man kunnat gissa). Exakt hur stort just Hentai är vet jag inte riktigt, men vet att jag läste i en tråd för några år sedan att dessa tidningar och filmer är mycket vanliga precis som alla annan Anime där, går att köpa i vanliga affärer (typ våran motsvarighet till ICA).


signatur
Medlem

No boobies, no purchase!


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar