Xbox 360 Slim + Surround

Xbox 360 Slim + Surround

Hej!

Köpte idag nya XBox 360 Slim 4gb med Kinect. nu till frågan, jag vill ju gärna koppla in Surroundet som är ett Sony har i bak bara HDMI samt ett Scart uttag. HDMI Kabeln är då kopplad till TV:en och Scarten till Digitalboxen. Men vad ska jag då ha till Xboxet?

Har aldrig begripet mig på de där så är någon villig att hjälpa mig vore jag tacksam!

//Mvh TP

Medlem

en optic link kabel ska du ha ifall du vill ha surround


signatur

I got an offer you cant refuse!

mmx
Medlem

Själv ska jag skaffa mig 360 om några veckor men har också funderat på hur man ska göra, skrev ett inlägg om det för några dagar sedan.

Har jag missuppfattat eller har du 360>hdmi>tv och sen 360>scart>digitalboxen?

Själv har jag digitalbox>scart>tv och hemmabio>scart>tv
Förstår bara inte varför du kopplat hemmabio systemet direkt med digitalboxen med scart?

Det vi kom fram till i mitt förra inlägg var att köra så här:

tv>hdmi switch>hdmi> sen till 360,dator
hemmabio>optisk switch>optisk> sen till 360, dator

Börjar bli riktigt förvirrad själv här

Medlem

Scart stödjer inte surround alls. Troligen får du isånnafall simulerat surround.

Alltså från Xboxet har jag ju HDMI kabeln kopplad till Tv:en. Från Surroundet har jag en HDMI till TV:en samt en Scart till Digitalboxen. De är ju dem ända uttagen som finns på mitt surround... Så vart ska jag isf koppla den optiska kabeln? Finns förvisso ett USB uttag också men de är väl mer för att spela upp musik?

//Mvh TP

Medlem

Optiska kabeln ska gå mellan 360n och förstärkaren. Finns det ingen ingång för det på förstärkaren?

mmx
Medlem

Varför ska man köra scart mellan digitalboxen och hemma bio systemet? Är ju ingen expert här direkt. Vi har scart som går från hemma bio till tv och digitalboxen har också en scart som går till tvn.

Är det bättre och köra hdmi mellan tvn och hemma bio och sen koppla digitalboxen med scart till hemma bio?:P

Skrivet av Varnberg:

Optiska kabeln ska gå mellan 360n och förstärkaren. Finns det ingen ingång för det på förstärkaren?

Nä de verkar inte så faktiskt. Finns de ingen skarvhistoria från optisk till scart typ?

Skit hemmabio...

Medlem
Medlem

Surround förs över via optisk eller HDMI från xbox till förstärkare. Sedan förs bilden vidare från förstärkare till tv och ljudet matas ut i högtalarna. Optisk kan kopplas över till koaxial (orange RCA) och sedan till förstärkare.


signatur

Övning ger träning.

1
Skriv svar