Ask orsakat spricka i skiva

Inaktiv
Ask orsakat spricka i skiva

Det här kommer låta helt sjukt men av nån konstig anledning så har ett av mina spel, Just Cause 2 fått en fet spricka på den inre delen av skivan när jag skulle ta ut spelet ur asken. Jag är otroligt försiktig med mina skivor och jag blev faktiskt riktigt ledsen. Varför tillverkar man inte bättre fodral? Det som gör det hela ännu sorgligare är att spelet var en "Limited Edition"-utgåva och nu om jag ska köpa ytterligare en version av spelet så lär väl inga av mina Limited edition-nerladdningar va kompatibla med den nya produkten? Iofs har jag redan laddat ner dom men ändå. Känns som jag bara bränt upp 600 kr i en vedugn.

Medlem

Alltid tråkigt när sånt sker trots att man är pedant med spelen.
Vissa fodral kan vara grymt hårda i sina fästen.
Men jag har lika ofta varit med om att en skiva har fladdrat runt i fodralet efter postens varsamma händer levererat den. Med snygga repor som följd.

Verkar vara svårt att få pressarna som gör fodral att få dom att göra exakt likadana fodral varje gång.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jo, Känns bara så tråkigt. Nu måste man köpa en ny skiva. Tack och lov så har spelet gått ner lite i pris även om just Limited Edition-utgåvan har utgått.

Medlem
Skrivet av spoj4n:

eller så tankar du en img fil av skivan...

Hurp durp, du kanske ska kolla i vilket forum denna tråden ligger i... (img filer till ps3 kräver modchip, vilket jag inte tror han har)

OnT: Om du köper en ny skiva så kommer ditt DLC ändå funka, det är inte bundet till skivan utan till ditt PSN konto/konsol (har inte riktigt koll på ps3)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:
Skrivet av spoj4n:

eller så tankar du en img fil av skivan...

Hurp durp, du kanske ska kolla i vilket forum denna tråden ligger i... (img filer till ps3 kräver modchip, vilket jag inte tror han har)

OnT: Om du köper en ny skiva så kommer ditt DLC ändå funka, det är inte bundet till skivan utan till ditt PSN konto/konsol (har inte riktigt koll på ps3)

Ok då vet jag Tackar.

Medlem

Detta hände mig en gång också. Jag kontaktade nätbutiken jag hade köpt spelet i och sa att skivan var så när jag öppnade den och fick spelet utbytt.

Medlem

Ett bra sätt att slippa detta är att ta ut skivan och mjuka upp pluppen i mitten av fodralet genom att trycka på den. ett sätt att garanterat slippa trasiga skivor är att alltid trycka in pluppen när man sätter i eller tar ut skivan. Själv gör jag alltid det, blir snabbt en vana

Medlem

Detta hände mig för ett flertal år sedan med Monkey Island 4 till PC. När jag köpte spelet så hade andra skivan en liten liten spricka som knappt var märkbar. Men andra gången jag tog ut skivan så sa det knak och sprickan var plötsligt gigantisk och skivan blev givetvis obrukbar.

Kan dock inte påstå det hänt speciellt ofta dock, skulle gissa jag har runt 2000 skivor (PC, diverse konsolspel, DVDer, musikalbum osv), och detta är enda gången det har hänt.

Skrivet av Tassel:

Men jag har lika ofta varit med om att en skiva har fladdrat runt i fodralet efter postens varsamma händer levererat den. Med snygga repor som följd.

Har råkat ut för detta ett flertal gånger, senast så sent som igår. Men det har alltid fungerat bra ändå för mig. DVDn från igår spelades perfekt utan några hack osv.

1
Skriv svar