Diablo 3 även till konsol?

Robot
Medlem
Diablo 3 även till konsol?

är emot detta men det vore ju fantastiskt om man lyckades göra så att man kunde spela med/mot xbox och pc spelare

Medlem

nä diablo ska spelas på dator... kan inte ens tänka mig att lira det på ps3an

Medlem

Vafan suck spela sånt här med kontroller.. jösses va obekvämt.

Medlem

Sacred 2 (och i viss mån Divinity 2) visade att A-RPG med fördel kan upplevas på konsol.
Kör de med samma kontroller eller likvärdiga som i Sacred 2 skippar jag helt PC-versionen, då finns inget skäl att välja obekvämare kontroll och spelsituation

Medlem

Gick ju skitbra att lira Diablo 1 på PSone. Sluta gnälla för fan. Släpps det till konsol och ni inte tycker om de, skaffa de på PC och håll käft.

Medlem

Sucks to be Console!


signatur

The King is Back

Inaktiv

Jag funderar på hur blizz ställer sig till att inte kunna köra sina grejer via bnet. Det lär ju inte vara så coolt om det ska köra via respektive konsolls nätverk och därmed bli lika spännande som open bnet var i db2.

Medlem

Lär inte dröja många år innan pc versioner av spel är helt dött, konsollerna tar över mer och mer kolla bara på black-ops.

Medlem

Inte som att diablo redan har vart på konsol? oh wait... En svensk version fanns ju på PS1, är inte för detta, men folk kan inte säga att diablo inte ska vara på konsol..

Medlem

Förstår inte gnällmentaliteten som folk besitter. Om man inte vill spela det på konsol är det väl bara att spela det på PC? Låt det vara upp till var och en.

Det kan säkert fungera i slutändan.

Medlem
Skrivet av boonie:

Lär inte dröja många år innan pc versioner av spel är helt dött, konsollerna tar över mer och mer kolla bara på black-ops.

Dags att börja producera barn... till spelutvecklare!
Som inte bryr sig om att tjäna pengar på samma sätt som Activision/Blizzard, EA Games och Ubisoft.

Jag har inget emot konsoler eller folk som spelar på konsol. Vad jag däremot har emot är att PC-världen bara blir sämre och sämre på spel. Jag vill gärna skylla på konsol-världen, men det är faktiskt företagen som bara vill casha in stålar.

Mafia 2 är den största besvikelsen detta år. Max Payne 3 lär väl bli nästa.

Minecraft finns tack och lov bara till datorer. Men jag kan ju inte spela det resten av mitt liv...

Medlem

RIP PC-gaming

Inaktiv

Om dom vill att Diablo 3 ska bli lika långlivat som deras andra spel så lär dom ju vänta till början av nästa konsollgeneration.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

hahaha in your face PC gamers! ....skoja. Men tycker de är lite roligt faktiskt jag gick in hit bara för o se hur många som skulle klaga

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

är emot detta men det vore ju fantastiskt om man lyckades göra så att man kunde spela med/mot xbox och pc spelare

Jag har inget emot detta då Blizzard om några gör en ordentlig PC version i vilket fall som helst. Dom lär ju inte göra som många andra där dom drar ner PC versionen för att konsolerna ligger efter på 10 olika sätt.

Även anledningen till varför "cross-platform play" är en riktigt dålig idé. Alla versionerna måste vara mer eller mindre samma då vilket betyder fördummade kontroller etc. på PC.

Medlem
Skrivet av Corp!:

hahaha in your face PC gamers! ....skoja. Men tycker de är lite roligt faktiskt jag gick in hit bara för o se hur många som skulle klaga

Honest troll is honest...

Medlem
Skrivet av boonie:

Lär inte dröja många år innan pc versioner av spel är helt dött, konsollerna tar över mer och mer kolla bara på black-ops.

Ja i takt med att konsollerna blir bra mycket mer än bara spelkonsoller så är det ju inte så konstigt heller. Samtidigt som de är mer användarvänliga, mindre och billigare.

Eller vänta lite... PC:n död? Ni som vet vad PC egentligen betyder förstår snart att det absolut inte är fallet. xD

Medlem

Hittar inte mitt gamla inlägg där jag siade om just detta. Det var länge sedan iaf.
Så jag blir inte ett dugg förvånad om det kommer en konsol port av Diablo 3.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kul

Detta lär ju inte alls försena spelet...

Medlem

En portning från PC till KONSOL är helt ok, men tvärtom GTFO!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ BLIZZARD!!

Medlem

pc, men måste säga skulle vara soft sitta i soffan med en kontroll och spela: ) men svårt tänka mig att det skulle funka med alla spells och sådant


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Får det de att fungera låter det ju skitnice, slipper man klicka sönder sin mus!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

förstör inte det här nu blizzard -_-

Medlem

Undrar hur det känns att Diabloklicka på en konsoldosa, kanske skapas en ny generation av nintedotummar (eller pekfingrar för de lär väl bli RT/LT som används).


signatur

/Landstream

Medlem

Jag tycker det är intressant hur mycket jobbannonsen är utformad för att inte folk ska bli sura/oroliga för att PC-versionen ska påverkas på något sätt

Medlem

Har inget emot det här faktiskt. Hade det varit en annan utvecklare hade jag varit orolig, men har fullt förtroende för att Blizzard inte låter PC versionen lida pga det.
Är väl bara bra om konsol spelarna även de får uppleva spelet. Bara det görs på rätt sätt utan att begränsa PC versionen vilket brukar vara 99% av fallen känns det som.

Medlem

Kan ju bli asnice tillsammans med Move. Då får man en anledning att införskaffa det också

123
Skriv svar