Mindre irriterande reklam tack

Medlem
Mindre irriterande reklam tack

Jag har blivit smått irriterad på Assassins Creed Brotherhood reklamen ni har på sidan just nu.

Det är aldrig ett bra tecken när reklamen tar upp en hel sida och användaren tror han har fått en popupsida och stänger ner den.
Håll reklamen mindre och använd gärna sunt förnuft.

Antikvitet

Hej!

Hur menar du med att reklamen tar upp en hel sida? Vi upptäckte en bugg i sidans kod under morgonen, där reklamen sköt ned hela sidan. Så ska det förstås inte vara.

Har du testat att köra en ctrl-f5 och se om det löser problemet?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Håller med ForrestFox, AC:Brotherhood-reklamen är synnerligen irriterande pga buggen (som fortfarande finns kvar, bla på denna sidan). Ctrl+F5 hjälper, men det hade ju varit bekvämare för oss om ni tagit bort buggen i stället?

Just den reklamen tycks dessutom sega ned hela webbsidan en hel del för mig och vanligtvis brukar jag inte märka av Flashreklam på min dator.

Jag förstår behovet av reklam och har inget emot det per se, men snälla, försök att hålla det någorlunda under kontroll.

Medlem

Jag har inte märkt av nåt av det ni beskriver, tycker inte reklamen gör så mycket väsen av sig.
Faktum är att färgerna smälter in i FZ's färger på ett naturligt sätt så den är helt klart mycket mer behaglig än andra reklamer ni haft runtom hela sidan sådär.
Dessutom tycker jag gubben som klättrar på sidan är cool ;P

För övrigt är jag mycket sugen på brotherhood! Kan det inte släppas snart?! : (

Medlem

Angående AC Brotherhood-reklamen som är "utanför" sidan, så uppstår det en svart rand längs vänsterkanten när man är i forumet. Denna finns inte på förstasidan.

Antikvitet

RazorShard och ForrestFox: Såna här "buggar" är svåra att lösa. Det handlar om att era webbläsare cachat en egen version av vårt stylesheet och när vi gör en uppdatering så sitter ni fortfarande med en gammal version. Tyvärr är det svårt att undvika helt men vi gör vårt bästa.

Båtsman: Det är dessvärre en konsekvens av det pågående formarbete vi befinner oss i. Den gamla layouten är något smalare än den nya, 970px jämfört med 980px.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Okay, reklamen verkar funka som den ska nu.
Ialla fall för mig.

Tidigare trodde jag att reklamen var gjord som den var med flit, men var det en bugg som spökade så kan jag självklart ha överseende.

Om FZ behöver reklam för att överleva ska reklamen vara kvar. Inget att snacka om, tycker ingenting stör.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag vet inte varför men denna flash reklam trögar ner hela min webbläsare, det går extremt trögt att surfa in på sidan, jag kan låta sidan ladda i fem minuter innan jag kan skrolla på den, praktiskt taget omöjligt att klicka runt på trådar i forumet. Blir jag rastlös och vill byta flik till nåt annat under tiden tar det 10-15 sekunder. Eller så hänger sig hela webbläsaren.

edit: jag kör med firefox.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag vet inte varför men denna flash reklam trögar ner hela min webbläsare, det går extremt trögt att surfa in på sidan, jag kan låta sidan ladda i fem minuter innan jag kan skrolla på den, praktiskt taget omöjligt att klicka runt på trådar i forumet. Blir jag rastlös och vill byta flik till nåt annat under tiden tar det 10-15 sekunder. Eller så hänger sig hela webbläsaren.

edit: jag kör med firefox.

Jepp, jag hade precis samma problem. Kör också Eldräven som webbläsare.
Man nu när den stora AC:B-reklamen är borta så verkar problemet vara över...

1
Skriv svar