Diablo 3 även till konsol?

Medlem

Är jag den enda som tolkar den texten som att de vill göra ett Diablo-RELATERAT spel, alltså inte en direkt klon av 3'an?

Citat:

We're exploring a Diablo-RELATED concept

Medlem

Bara det är optimerat och anpassat enligt PC först och främst så är jag nöjd.

Medlem

De kanske har ett nytt revolutionerande kontrollsystem på gång till konsol igen.

(mus & tangentbord)

Hur som helst, så länge Diablo 3 är gjort för PC och inte en usel portning så får de göra vad de vill vad mig anbelangar.

Medlem

Alltså, jag hajar inte? Om det nu skulle visa sig att dom vill släppa just Diablo 3 på konsol vad spelar det för roll? Det är ju inte som att killen på spelaffären kommer hålla en pistol mot huvudet på dig och tvinga dig att köpa konsolversionen?

Diablo 3 är primärt utvecklat för PC och kanske eventuellt kommer anpassas för att fungera på konsol. Det enda som stör mig är när dom utvecklar konsolspel och sen portar dom till PC för det brukar inte sluta bra.

Som någon tidigare sa det är ju inte ens säkert att dom släpper just Diablo 3 dom kanske utvecklar en helt egen Diablo titel till konsolerna?

Moderator | Testpilot

EPIC FAIL!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jahapp då blir D3 konsolifierat


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av vonsnabel:

Är jag den enda som tolkar den texten som att de vill göra ett Diablo-RELATERAT spel, alltså inte en direkt klon av 3'an?

Citat:

We're exploring a Diablo-RELATED concept

Jag håller med VonSnabel.

Det står ju klart och tydligt att det är ett Diablo relaterat spel, inte Diablo III. Vad är problemet?

Jag tycker att ni som klagar överreagerar.

Medlem

Kan bli spiken i kistan för D3 det här.

Utvecklar man något för PC _och_ konsoler blir det garanterat en massa begränsningar eftersom konsolerna inte klarar av ens hälften av vad en 2 år gammal PC klarar.

Medlem
Skrivet av LantisBo:
Skrivet av vonsnabel:

Är jag den enda som tolkar den texten som att de vill göra ett Diablo-RELATERAT spel, alltså inte en direkt klon av 3'an?

Citat:

We're exploring a Diablo-RELATED concept

Jag håller med VonSnabel.

Det står ju klart och tydligt att det är ett Diablo relaterat spel, inte Diablo III. Vad är problemet?

Jag tycker att ni som klagar överreagerar.

Hur många är det som läser mer än bara rubriken "Diablo 3 även till konsol?" ?

Medlem

Är rädd att FZ åter har kört en Aftonbladet och vill skapa stora rubriker, fastän texten i inte helt stämmer överens (nödvändigtvis) med topic. Å andra sidan har artikelskaparn faktiskt inkluderat ett frågetecken...

Inaktiv

Usch och fräs, nej.. inte Diablo lir på TV-Spel.. känns helt fel!

Medlem

SÅ länge man utvecklar pc versionen propert och sen gör dom förändringar som behövs för konsoll i efterhand så kan det bli bra.

personligen tycker jag dessa typer av spel är extremt lämpade för konsoll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hoppas inte grafik och annat blir lidande nu

Medlem

Dags för PC Fanboys att sätta igång: "Konsol är så casual", "Detta spelet kan man bara spela med mus", Konsoler är skit, PC är bäst" osv. Själv tror jag att det kan bli bra!

Inaktiv

dom lär knappast slösa pengar på att göra 2 uppsättningar av allt.. vilket i princip blir 2 helt separata spel ,om pc-verisionen ska ha dx11 osv och va maxat för dom nyaste grafikkorten ..
vi får snällt leka med konsollutgåvan, även på datorn.

Medlem

Baah! nuka sönder den serien också då till konsol

Medlem

Det vore najs om konsollägarna för en gångs skull fick vänta på deras version, som vi PC spelare har gjort otaligt många gånger...

Medlem
Skrivet av Aer0:

RIP PC-gaming

Japp.
Detta är bara för tragiskt
"press enter to select"
Idiotiskt UI för att man ska kunna välja saker med sin !¤£#@ handkontroll!
Plötsligt sjönk suget för detta spel...

Medlem

Hoppsan, lagg eller nåt...

Medlem
Skrivet av Taurus:
Skrivet av Aer0:

RIP PC-gaming

Japp.
Detta är bara för tragiskt
"press enter to select"
Idiotiskt UI för att man ska kunna välja saker med sin !¤£#@ handkontroll!
Plötsligt sjönk suget för detta spel...

Men snälla, läs artikeln, och kommentarerna. Finns inget just nu som säger att dom kommer porta spelet. Finns snarare mer i texten som säger att de ska göra ett Diablo-LIKNANDE spel.

Jösses.

Medlem

Visar det sig funka så dumpar väl Blizzard PC även dom. För mig kan konsolen skrotas för gott för min del, jag lär inte sakna den i alla fall


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av vonsnabel:

Är jag den enda som tolkar den texten som att de vill göra ett Diablo-RELATERAT spel, alltså inte en direkt klon av 3'an?

Citat:

We're exploring a Diablo-RELATED concept

just det jag tänkte på också. tror inte dom kommer göra diablo 3 på konsol, tror dom hittar något som (som du sa) "relaterar" till diablo.

Medlem

Kom igen FZ, ni kan väl läsa? Sluta göra såna där fjantspekulationer bara för att få fler läsare. Ni säljer ut er som Aftonblaskan.

Som tidigare nämnts: We're exploring a Diablo-RELATED concept

Medlem
Skrivet av LantisBo:
Skrivet av vonsnabel:

Är jag den enda som tolkar den texten som att de vill göra ett Diablo-RELATERAT spel, alltså inte en direkt klon av 3'an?

Citat:

We're exploring a Diablo-RELATED concept

Jag håller med VonSnabel.

Det står ju klart och tydligt att det är ett Diablo relaterat spel, inte Diablo III. Vad är problemet?

Jag tycker att ni som klagar överreagerar.

Citat:

Lead Designer, Console

Diablo III

Office: Irvine, California, United States

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

Jag tycker att det verkar rätt tydligt att det är Diablo 3.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av LantisBo:
Skrivet av vonsnabel:

Är jag den enda som tolkar den texten som att de vill göra ett Diablo-RELATERAT spel, alltså inte en direkt klon av 3'an?

Citat:

We're exploring a Diablo-RELATED concept

Jag håller med VonSnabel.

Det står ju klart och tydligt att det är ett Diablo relaterat spel, inte Diablo III. Vad är problemet?

Jag tycker att ni som klagar överreagerar.

Citat:

Lead Designer, Console

Diablo III

Office: Irvine, California, United States

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

Jag tycker att det verkar rätt tydligt att det är Diablo 3.

Finns inte en endaste punkt där som pekar på att det är Diablo3. Enbart att det är inom Diablo-genren.

Medlem
Skrivet av vonsnabel:

Finns inte en endaste punkt där som pekar på att det är Diablo3. Enbart att det är inom Diablo-genren.

Längst upp i annonsen så står det med stora bokstäver att de söker en:

Citat:

Lead Designer, Console
Diablo III
Office: Irvine, California, United States

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av vonsnabel:

Finns inte en endaste punkt där som pekar på att det är Diablo3. Enbart att det är inom Diablo-genren.

Längst upp i annonsen så står det med stora bokstäver att de söker en:

Citat:

Lead Designer, Console
Diablo III
Office: Irvine, California, United States

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

Minsann. Det har du helt rätt i. Jag tänker dock fortsätta tro att det är en egen variant av D3, och inte en portning. Helt enkelt för att jag tror inte dom är så korkade att de skulle fördumma D3 såpass att det fungerade på konsol.

Medlem
Skrivet av vonsnabel:

Minsann. Det har du helt rätt i. Jag tänker dock fortsätta tro att det är en egen variant av D3, och inte en portning. Helt enkelt för att jag tror inte dom är så korkade att de skulle fördumma D3 såpass att det fungerade på konsol.

Det är ett plus om den sökande har:

Citat:

Experience with shipping or porting multi-platform games

...vilket kan tyda på att D3 är multiplatform samt:

Citat:

Experience with user interface (UI) design

...vilket troligen är det som måste göras om mest för en konsol-version.

Nåja, så länge inget bekräftats så kan man inte vara helt säker.

Medlem
Skrivet av vonsnabel:
Skrivet av Taurus:
Skrivet av Aer0:

RIP PC-gaming

Japp.
Detta är bara för tragiskt
"press enter to select"
Idiotiskt UI för att man ska kunna välja saker med sin !¤£#@ handkontroll!
Plötsligt sjönk suget för detta spel...

Men snälla, läs artikeln, och kommentarerna. Finns inget just nu som säger att dom kommer porta spelet. Finns snarare mer i texten som säger att de ska göra ett Diablo-LIKNANDE spel.

Jösses.

Jösses var ordet, allt kan tolkas på olika sätt uppenbarligen, jag läste kommentarerna och artikeln.
I vilket fall, allt som är i närheten av konsol är av ondo, (med vissa undantag) Hack and slash RPG och strategi = inte konsol.

Vi får väl se hur det blir med D3, om det kommer släppas till Konsol så går det fetbort, synd, men så är det. Hatar konsoler!

Medlem

Nej... nej, inte till konsol också. Försöker man göra allt samtidigt så blir inget bra, så enkelt är det. Efter två expansioner till originalspelet så kan de få lov att börja med konsolerna, när man vet att det inte blivit neddummat till oigenkännlighet. Ta inte tid från pc-versionen, för tusan.

123
Skriv svar