Vilka är de bästa PC-spelen någonsin?

Robot
Medlem
Vilka är de bästa PC-spelen någonsin?

Åh men gud va jobbigt :\ Det finns ju så många bra spel från the good old days..

Medlem

Kollar man på hur folk röstat så ser man att antingen är det väldigt låg ålder på dom som röstar eller så har folk väldigt kort minne.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Kollar man på hur folk röstat så ser man att antingen är det väldigt låg ålder på dom som röstar eller så har folk väldigt kort minne.

Vad har det med saken att göra? Nya spel kan vara bättre än äldre, just sayin'

Medlem

Jag har inget förtroende för resultatet på listan. Kollar man på resultatet så ser man t.ex. att Fallout 3 har högt när det är underlägset både 1an, 2an och t.o.m. New Vegas. Eller vad sägs om att Oblivion utklassar både Morrowind och Daggerfall? Smärtar i hjärtat.

Jag tror som Hymer att medelåldern är för låg för att kunna göra det hela rättvist. De som röstar har helt enkelt inte spelat, alternativt inte ens hört talas om många av spelen. Egentligen borde man inte få rösta om man inte har spelat åtminstone hälften av alla spel på listan, alternativt är väldigt insatt i spel överhuvudtaget.

@son of RAMBO: Nya spel kan vara bättre, självklart. Men är så fallet? Långt ifrån, även om jag stoppar på mina objektiva glasögon.

Medlem

Ultima-serien är inte ens med, förutom Ultima Online. Hur ska man då kunna ta listan seriöst?

Medlem

Om man tittar så ser man att skräpspel toppar. Wow och CS... jösses. Bara min åsikt visserligen

Jag la mina röster på spel som jag såg som revolutionerande och som startade sina respektiva genrar i stort sätt, men även för att de var riktigt bra spel och fortfarande är.

Som jag ser det har en fjårtis lite lättare att lägga sin röst på Fallout 3 istället för Fallout 1 tex, eller CS istället för Quake.

Medlem

Aww, jag är den enda som röstat på första System Shock

Blev inte många spel från de senaste 10 åren, utan främst från 90-talet.

Trist att se så många röstat på Half-Life 2

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Som jag ser det har en fjårtis lite lättare att lägga sin röst på Fallout 3 istället för Fallout 1 tex, eller CS istället för Quake.

Ok, vad har cs med quake att göra? Skulle isf vara att man lägger sin röst på CS istället för half-life..

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Pooslice:

Som jag ser det har en fjårtis lite lättare att lägga sin röst på Fallout 3 istället för Fallout 1 tex, eller CS istället för Quake.

Ok, vad har cs med quake att göra? Skulle isf vara att man lägger sin röst på CS istället för half-life..

Utan Half-Life skulle inte ens CS finnas, och utan Quake så skulle nog inte Half-Life funnits, åtminstone inte varit sig likt.

Medlem

Ordet Någonsin borde ha skrivits med STORA bokstäver, listan kommer bara att representera de senaste 10 åren som det ser ut nu.

Medlem

För mig fick de bli de spelen som givit mig mest spelglädje genom åren.
1. BF1942
2.Medal of honor AA
3.Duke Nukem 3D
4.GTA: VC
5.Grim Fandango
7.Half-Life
8. Hitman
9.Max Payne
10.Warcraft 2

Givetvis så är det svårt att plocka ut 10spel som är bäst, skulle lätt kunna ha en lista på 20 spel till som jag tycker alla förtjänar en 1-10 plats.

Även om jag bara var 8-12 år när jag spelade många av dem har de en speciell plats då det var extremt roliga och spännande spel.

Medlem
Skrivet av Kush and OJ:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Pooslice:

Som jag ser det har en fjårtis lite lättare att lägga sin röst på Fallout 3 istället för Fallout 1 tex, eller CS istället för Quake.

Ok, vad har cs med quake att göra? Skulle isf vara att man lägger sin röst på CS istället för half-life..

Utan Half-Life skulle inte ens CS finnas, och utan Quake så skulle nog inte Half-Life funnits, åtminstone inte varit sig likt.

Med den logiken är Pong världens bästa spel

Eller så har man koll och vet att Pong inte va det första spelet

Medlem
Skrivet av Kush and OJ:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Pooslice:

Som jag ser det har en fjårtis lite lättare att lägga sin röst på Fallout 3 istället för Fallout 1 tex, eller CS istället för Quake.

Ok, vad har cs med quake att göra? Skulle isf vara att man lägger sin röst på CS istället för half-life..

Utan Half-Life skulle inte ens CS finnas, och utan Quake så skulle nog inte Half-Life funnits, åtminstone inte varit sig likt.

Med den logiken är Pong världens bästa spel

Vadå, är det inte de då?

Nä men det är ett faktum att majoriteten av dom som röstat inte har spelet dom äldre spelen. Dom flesta som lirat Morrowind vet t.ex. att det är mycket bättre än Oblivion.

Medlem

Haha bara jag och en annan som har valt sins of a solar empire <3

Någon som vill köra sins ;D

Medlem

Av mina (10) röster hamnade endast 2 på (enligt listan) populära spel, och det var BF1942 samt BF2

Resten var för det mesta under 1 procent. Antar att jag har "dålig" smak, hehe.

Medlem

Nästan 14% på CoD 4... sicket skämt...

Fallout och Battlefield, ftw


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Dragon Age var bra, men vad är det gentemot Baldurs Gate? Tycker synd om de yngre rollspelsmänniskor som missat detta briljanta spel!

Medlem

För många bra spel som saknas på listan för att det ska bli ett trovärdigt resultat. Så ingen röst från mig.

Medlem

Måste göra ett inlägg i debatten. Vi som har spelat de äldre spelen och tycker oss veta att dessa är så pass mycket bättre missar målet en aning.
Hur gamla var vi när vi spelade dessa?
Hur mycket roligare var det inte att spela ett spel överhuvudtaget?
Spel är risiga idag för att vi är för gamla för att spela dom. Punkt slut.

Självklart finns det undantag men man ska vara glad om det åtminstone kommer ett sådant spel om året.

Medlem

YES! Half Life 2 leder!
har aldrig spelat något så drogande som half life. drogade, inte beroende, där har vi WOW och COD.
Har bara haft 3 riktiga super "WOW!" känslor från spel, HF störst, men Mass Effect 1 och Bioshock 1 lyckades oxå ge mig en härlig rysning igenom hela kroppen.

Multiplayer kommer jag ihåg 1942 som bäst, cod har då och då varit nära den glädjen, men inte fullt ut, samt tf2.
Valve, Bioware och Blizz <3<3<3

edit: Hur FAN kan jag glömma GTA 3, VC och SA!?

Kan jag få rösta om

Inaktiv

Finns bara gammla spel som man gillade på pc, Doom spelen, Quake 1 till 3, Carmageddon 1 och 2 och Ultima Online.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Håller helt och hållet med Kenza. Var är Blood,Turok tex?

Min lista blir:
1.Half-Life
2.Doom
3.Counter-Strike 1.6
4.Max Payne
5.Prey
6.Portal
7.Quake II
8.Duke Nukem 3D
9.GTA: Vice City
10.FlatOut


signatur

<3

Inaktiv

Det gamla gardet måste gå samman för att rösta upp Heroes 3.

Medlem

När WoW och MW 2 ligger högre än Baldurs Gate 2 vet man att nått är fel

Inaktiv

Age of Empires II - VINNA!! :evil::evil:

Medlem

Jag är så förbannat trött på dem här listorna, dom är alltid likadana. Half-Life kniper förstaplatsen varenda gång. Visst, det är väl ett helt okej spel, men långt ifrån världens bästa. Gör som det tipsas i själva ingressen och rösta på Red Alert istället

Medlem

Undra hur mycket nostalgi spelar in när man röstar egentligen? På min lista finns det bara två spel som är utgivna på 00-talet, DII och UT2k4.

Inaktiv

Tror inte nostalgi spelar in så mycket. På min lista fanns då många gamla och några nya titlar. Att dom är nya gör dom inte dåliga, men många äldre spel hade betydligt bättre story och mycket mer känsla, iaf när det gäller RPGs.

Medlem

Många yngre har ju aldrig spelat klassiker så som Thief, System Shock 2 och Deux Ex men jag röstade på dem ändå.

Skriv svar