Playstation 2 hetast i Japan

Robot
Medlem
Playstation 2 hetast i Japan

Och ändå så var Sony så "smart" så att dom tog bort PS2-kompabiliteten från PS3an.

Medlem

Ehm. Ok. Vänta nu. Enligt denna artikeln så är allså PS2 den mest populära konsolen, men enligt denna som ni skrev för 6 dagar sedan så är det Nintendos spel som säljer mest. Har PS2-ägare färre spel eller hur går det ihop?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Har PS2-ägare färre spel eller hur går det ihop?

Det är väl inget konstigt med det? Det betyder bara att det är äldre PS2-spel som spelas och inte nya.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Ehm. Ok. Vänta nu. Enligt denna artikeln så är allså PS2 den mest populära konsolen, men enligt denna som ni skrev för 6 dagar sedan så är det Nintendos spel som säljer mest. Har PS2-ägare färre spel eller hur går det ihop?

Det var en väldigt orättvis jämförelse då nintendo släpper långt mycket fler spel än något annat företag. Om du har en konsoll från nintendo så har alla minst 1 spel (det som följer med), ofta många fler, som det står nintendo på.

Medlem

bra ide att ha skivan upp o ner då...


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Den är också hetast i mitt hem: det är den enda konsol som jag faktiskt har riggad och påslagbar för tillfället

Medlem
Skrivet av Gottn:

bra ide att ha skivan upp o ner då...

Gratis är gott (;

Medlem
Skrivet av abflex:

Det var en väldigt orättvis jämförelse då nintendo släpper långt mycket fler spel än något annat företag. Om du har en konsoll från nintendo så har alla minst 1 spel (det som följer med), ofta många fler, som det står nintendo på.

Är Nin utvecklare, utgivare eller både och? Räknas alla spel in om de är båda?

Jag tolkade det först som att dom avsåg "spel till en Nintendolåda", men det är var nog fel av mig då.

@Gottn:

Kan vara att dom ville ha en skiva i för att det ser bra ut, utan att göra reklam för ett visst spel(?).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av abflex:

Det var en väldigt orättvis jämförelse då nintendo släpper långt mycket fler spel än något annat företag. Om du har en konsoll från nintendo så har alla minst 1 spel (det som följer med), ofta många fler, som det står nintendo på.

Är Nin utvecklare, utgivare eller både och? Räknas alla spel in om de är båda?

Jag tolkade det först som att dom avsåg "spel till en Nintendolåda", men det är var nog fel av mig då.

Nintendo är både och vilket är lite konstigt med dagens referensramar, men nintendo är ju ganska så gammalt. Nintendo EAD utvecklar de flesta nintendospelen. Det är ju där Shigeru Miyamoto jobbar.

1
Skriv svar