Tv-spelsmarathon

Tv-spelsmarathon

Tja!
Vi är ett gäng killar som nyligen bildat en spelförening vid namn The Gamecorner.
Vårat syfte blir att streama tv-spelsmarathon live via våran hemsida och låta våra tittare donera pengar som går till välgörenhet.

Skulle vara kul om ni kollade in vår hemsida och gärna kollade på oss under vårat första marathon i helgen!
Berätta gärna för era vänner också!
Våran hemsida är: www.thegamecorner.org

Mvh,
The Gamecorner

Medlem

Tja!

Hur kan man försäkra sig om att en del av donationerna verkligen går till välgörenhet?
Kommer ni presentera någon statistik över detta?

Låter som en bra ide och en god tanke bakom verksamheten. Spelar ni igenom en walktrough eller dylikt med andra ord?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Tjena.

Ja hur man kan försäkra sig om det har vi inte riktigt tänkt på.
Men jo, statistik förs på hemsidan över hur mycket som donerats, och efter eventet kommer vi att lägga upp en namnlista på de som donerat och tacka dom.

Vi kommer spela mest på erfarenhet, och vi har lite extra tid så att om vi skulle fastna så är det ingen stress med walkthrough då vi föredrar att lira utan det. Men skulle det behövas så har vi väl inget val? Haha!
Men vi har klarat ut alla spelen tidigare så det ska inte behövas.

Medlem

Så vi ska donera pengar för att titta på när du och dina vänner spelar tv-spel?

Det låter ytterst... ointressant.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

bjosarn; Har du ens läst vad jag har skrivit?

Vi får inte ett enda öre av doneringarna. ALLTING går till välgörenhet.
Och man måste inte donera för att få se oss, men man KAN donera.

Medlem

Så istället för att donera pengar till valfritt ändamål så ska jag donera pengar till några tonårskillar för att de sänder live-stream från ett stökigt pojkrum när de spelar tv-spel?
Jag förstår liksom inte underhållningsvärdet i det. Tycker att det låter otroligt ointressant. Och det finns betydligt effektivare sätt om man vill samla in pengar för välgörenhet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av The Gamecorner:

Ja hur man kan försäkra sig om det har vi inte riktigt tänkt på.
Men jo, statistik förs på hemsidan över hur mycket som donerats, och efter eventet kommer vi att lägga upp en namnlista på de som donerat och tacka dom.

Ni behöver nog tänka lite på det – trovärdighet är viktigt.

Och varför ska man donera till er och inte direkt till någon form av välgörenhet? Jag får ju inte ut något av att kolla på er spela.

Men alla verkar missförstå att ni inte alls donerar till oss?
Pengarna passerar inte ens oss, dom går direkt till välgörenhetsfonden.

Om ni är osäkra på det så kan ni ta och kolla in childsplaycharity.org och läsa lite om hur det fungerar.

Medlem

Okej, det är annorlunda. Även om jag inte förstår varför man vill titta på någon annan spela, men det finns det säkert någon som tycker om.

Bra initiativ med reklam för välgörenhet hur som helst, lycka till!

Medlem

Det var ett gäng killar som gjorde ett liknande event i USA för någon månad sen. Deras inriktning var Nes och att spela varje spel som fanns ( näst intill alla som fanns i allafall). De lirade live i lite över 30 timmar i sträck och fick in lite över 5000$ till ett barnsjukhus om jag inte minns helt fel. Kul att man ser liknande initiativ förekomma här också, kan bli mycket intressant. men som ovan. en liten försäkring på att pengarna verkligen går till rätt ändamål är ju en faktor ni bör främst framhäva. och Hur länge planerar ni att spela? 1 timme? 10 timmar? 24 timmar? Hur många spel gäller det? vilka spel gäller det? ja frågorna är många


signatur

// FeeAC

båtsman: Hehe, det finns vissa som gör det, ja ^^

jedi007: Är det kanske Pixelthon du menar?`
Mario Marathon, Extra Lives och Pixelthon är de jag känner till mest.
Och det är dom som har gett oss inspirationen till detta!

Mjo vi ska framhäva den faktorn, vi har bara antagit att det varit uppenbart, men det är det ju inte för dom som donerar förstår jag nu.

Vi planerar ett 50 timmars marathon på 5 stycken playstation 2 spel!

http://www.thegamecorner.org/marathons
Klicka där så kan ni läsa om just vårat marathon!

Medlem

The Gamecorner: det var thepunkeffect.com som stod bakom det. sponsrad av bl.a AVGN


signatur

// FeeAC

Ah! Inga jag hört talas om, men då blir det fler marathons för mig att kolla in!

Medlem

Jag följde PatTheNESPunk's 30h+ marathon, det funkade riktigt väl.
Jag antar att det är en ganska kul ide.

Ja vi hoppas på att lyckas!
Detta är som sagt vårat första marathon så vi kommer att få mycket erfarenhet utifrån detta som vi kommer använda till att förbättra framtida marathons!

Guitar Hero 3....
där slutade jag vara intresserad.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

till bjosarn och chrille: Det bästa är att ni inte alls behöver titta om ni inte är intresserade!

Jag tycker det låter riktigt kul! Jag kommer lätt kika förbi under helgen glhf

Vad kul! Vi gör reklam lite här och där för att få så många tittare som möjligt.
Kul att det funkar nånstans iallafall!

1
Skriv svar