Varningar för politiska åsikter

Inaktiv
Varningar för politiska åsikter

Är det nåt nytt eller? Jag fick nyss en varning för att jag hade i såkallat "yttrandefrihet" snackat illa om islam och sagt att jag håller med SDs politik. Sen när fick man inte snacka illa om Islam? Folk har rätt att säga inprincip vad dom vill i det här landet och jag må ha angripit en person verbalt men han angrep mig först och började snacka om att jag hatar alla invandrare. Ni borde se en helbild istället för att bara tänka i en riktning. Jag kunde lika gärna få en varning för att berätta plotten till South Park episoden "It's a Jersey Thing". Vi lever i en värld där alla har olika åsikter.

Medlem

När du är på FZ har du godkänt att du följer deras regler. Notera att dessa kan vara hårdare än svensk lagstiftning, alltså kanske det inte alls finns någon yttrandefrihet. Du är här på deras villkor.

Inaktiv

Okej, Då ska jag inte fortsätta ta upp politik på den här sidan i framtiden.

Antikvitet

Precis som Båtsman säger. FZ har ett regelverk som är strängare än svensk lag i flera avseenden. Kom ihåg att FZ är en spelsajt. Fastän det uppmuntras till diskussion även om allmänna ämnen så är det här inte en plats för giftig och/eller främlingsfientlig politisk debatt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Man blir ju lite uppmuntrad när vissa bloggar här på FZ handlar enbart om att snacka skit om SDs partimedlemmar. Jag skulle klassa det som en så kallad "giftig" politisk debatt när man yttrar sig om SD och deras okunnighet. Det kommer väcka uppmärksamhet ifrån folk som inte delar samma uppfattning.

Medlem

Det mesta handlar om hur man uttrycker sig. Det är till exempel skillnad på att säga "fy fan vad fel du har din idiot" och att säga "det kväker från okunskapens träsk" - även fast betydelsen kanske egentligen är densamma.

Angriper man (som du säger att du gjort) någon verbalt är det kanske inte konstigt att man får en varning. Det kanske var så att någon annan började, men ska vi verkligen ta det till sandlådenivå? Ansåg moderatorerna att denne också höll på med personangrepp kanske han/hon också fått en varning. Om du tycker att någon uttalar sig på ett sätt som är kränkande är det bara att trycka på anmälknappen som sitter till höger om varje inlägg.

Inaktiv

Det brukar ju oftast börja på en relativ intelligent nivå och sen blir det bara värre och värre. Till slut hamnar man på en så kallad sandlådenivå vare sig man vill eller inte och det är alltid så i debattsammanhang. Det är verkligen synd att sånt behöver hända men alla människor är olika. Jag ska iaf sluta diskutera politik här på FZ från och med nu.

Antikvitet

Bra Gustaf, det tycker jag du gör rätt i. Diskutera spel i stället, det är mycket roligare!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jag fick en forum-ban idag på mitt gamla konto Gustave och det hela handlar om att jag inte delar samma uppfattning om SD och islam som alla andra. Jag har sagt att jag inte längre kommer diskutera politk på den här sidan och det där jag sa till moderatorn Christoffer Bjuvenstrand var för det första inte ett personangrepp och "Segrande God lycka" på tyska kan övervägas om det verkligen är nazistiskt eller ej. Som jag sa i ett PM till John; Spärras kontot så skapar jag ett nytt, spärras IP:n så byter jag IP och hackas min dator så byter jag dator. Ni blir inte av med mig i första taget. Jag har all rätt att vara här trots mina politiska åsikter. Jag är lika mycket värd som alla andra och främlingsfientlighet kan även gälla en person som ogillar främlingsfientliga människor. Hat som hat. Jag vore ytterst tacksam om jag kunde få tillbaka mitt gamla konto. Ni kan väl iaf tänka på saken

Medlem
Skrivet av Raderad:

Jag har all rätt att vara här trots mina politiska åsikter.

Om det nu till trots inte framgick av Johns poster, så är det inte en rättighet att ha tillgång till FZ:s forum. Precis som att ni bestämmer hemma hos er, så bestämmer vi på våra domäner. Följer man inte reglerna vi har satt upp och ni användare medgivit att ni ska följa, så ligger man pyrt till, helt enkelt.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Samtidigt har jag ju sagt att jag inte tänker gå emot reglerna något mer. Trots det får jag en forum-ban och endast för att ni tycker det är okej att snacka skit om SDs partimedlemmar och andra saker som vissa människor kommer vilja debattera emot. Det hela är så sjukt korrupt att man nästan spyr. Vi får göra precis vad vi vill för vi är the "FZ Crew" men andra får inte debattera emot oss för då blir det ban. Hur tänker ni?

Inaktiv

Jag har varit medlem på den här sidan i nästan 7 år och hållit väldigt låg profil tills i förra veckan då jag såg att en av er (FZ Crew) sitter och bloggar en massa dynga om SD och det är ju självklart att inte hela världen kan tycka som er eller? Det var ju trots allt 6% av sveriges befolkning som röstade på SD i valet. Jag tycker det är kränkande och otroligt omoget att det räckte med några åsikter om islam för att få mig bannad på ert forum. John, jag tycker det är även tråkigt att du inte talar för mig när vi nu känner varandra i verkligheten men men. Det är priset man får ta när man är lite "speciell".

Medlem

Tråd låst.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar