Kinect-roundup - 3 snabbrecensioner

Robot
Kinect-roundup - 3 snabbrecensioner

Spelen som ska få dig att kasta ut din handkontroll väller in och vi har tittat närmare på tre sådana.

#sonic-the-hedgehog-4-episode-1, #sonic-free-riders, #sega, #crossboard-7, #sports-island-freedom


Medlem
Kinect-roundup - 3 snabbrecensioner

Asså... De här med kinect känns ju inte lyckat


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Var ute och reste i förra veckan och klev in på ett media markt där de hade ett kinect utställt.
Provade något sport spel de hade på där och det var det sämsta jag har varit med om. Urusel respons, verkligen helt omöjligt att navigera i menyn med över 1 sekund delay på rörelserna. Sen kommer jag in i spelet och börjar spela, eller ja, jag hoppar runt som en idiot och inget händer.

De hade även playstaion move där som jag tyckte kändes ungefär som Wii, hyffsad respons men inget märkvärdigt.

Är det bara jag som tycker att spel ska spelas sittandes i en soffa med fötterna på bordet och inte att man ska behöva hoppa runt i rummet som en idiot! Kolla bara på alla fitness spel till kinect och wii, för i helvete! Köp ett par joggingskor, öppna dörren och gå ut och spring istället! Då får du lite friskluft också! Eller gå till ett gym så kan du träffa lite nytt folk medans du ändå är där!

Nej, motionkontroll är väl roligt till viss del, framförallt kanske för den yngre publiken. Men man tröttnar ju för fan på det efter 5min.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Var ute och reste i förra veckan och klev in på ett media markt där de hade ett kinect utställt.
Provade något sport spel de hade på där och det var det sämsta jag har varit med om. Urusel respons, verkligen helt omöjligt att navigera i menyn med över 1 sekund delay på rörelserna. Sen kommer jag in i spelet och börjar spela, eller ja, jag hoppar runt som en idiot och inget händer.

De hade även playstaion move där som jag tyckte kändes ungefär som Wii, hyffsad respons men inget märkvärdigt.

Är det bara jag som tycker att spel ska spelas sittandes i en soffa med fötterna på bordet och inte att man ska behöva hoppa runt i rummet som en idiot! Kolla bara på alla fitness spel till kinect och wii, för i helvete! Köp ett par joggingskor, öppna dörren och gå ut och spring istället! Då får du lite friskluft också! Eller gå till ett gym så kan du träffa lite nytt folk medans du ändå är där!

Nej, motionkontroll är väl roligt till viss del, framförallt kanske för den yngre publiken. Men man tröttnar ju för fan på det efter 5min.

Kunde inte sagt det bättre själv

Microsoft, take a loss! lol

Skägg.
10 Chambers

Jag kan köpa rörelsebaserade kontroller när de är motiverade. Just nu känns det som vi är i samma läge som när Wii släpptes, en rad utvecklare använder det för att de kan snarare än att de behöver det.


signatur
Medlem

Har skaffat Dance Masters samt Ubisofts Your Shape och tycker nog bägge dessa är bra motiverade titlar till Kinect. Känner inte igen att det är segt eller släpar i dessa spel i alla fall. Kanske det kommit uppdatering sedan det släpptes i Sverige för jag fick ladda ner lite på boxen när jag startade bägge två.
Kanske inga fullpottare något av dessa men de är i alla fall rätt kul (om man tränar och gillar dans...) och riktar sig mot en bredare publik.

Och att det inte är lyckat tycker nog inte MS.. Över en miljon sålda är väl hyfsat på någon vecka...

Inaktiv
Skrivet av Brandter:

Var ute och reste i förra veckan och klev in på ett media markt där de hade ett kinect utställt.
Provade något sport spel de hade på där och det var det sämsta jag har varit med om. Urusel respons, verkligen helt omöjligt att navigera i menyn med över 1 sekund delay på rörelserna. Sen kommer jag in i spelet och börjar spela, eller ja, jag hoppar runt som en idiot och inget händer.

De hade även playstaion move där som jag tyckte kändes ungefär som Wii, hyffsad respons men inget märkvärdigt.

Är det bara jag som tycker att spel ska spelas sittandes i en soffa med fötterna på bordet och inte att man ska behöva hoppa runt i rummet som en idiot! Kolla bara på alla fitness spel till kinect och wii, för i helvete! Köp ett par joggingskor, öppna dörren och gå ut och spring istället! Då får du lite friskluft också! Eller gå till ett gym så kan du träffa lite nytt folk medans du ändå är där!

Nej, motionkontroll är väl roligt till viss del, framförallt kanske för den yngre publiken. Men man tröttnar ju för fan på det efter 5min.

Nejdå, kinect är faktiskt riktigt bra. Känner inte igen dina problem med mina 2 riggar.

Lag är i princip non-existent, men det tar en stund att vänja sig vid att "vara kontrollen".

Har dock bara testat 5 olika spel hittintills, inga av de recenserade.

Kinect är här för att stanna - ett komplement till core gamers handkontroll - den ultimata lösningen för non-core gamers.

MS har en vinnare här (1 miljon sålda på tio dagar får såny att rulla i graven de håller på att gräva).

Finns inget att gnälla på förutom möjligtvis något enstaka slarvigt ihopaknåpat spel.

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Jag kan köpa rörelsebaserade kontroller när de är motiverade. Just nu känns det som vi är i samma läge som när Wii släpptes, en rad utvecklare använder det för att de kan snarare än att de behöver det.

Håller med, om jag vill göra de aktiviteter som finns i dessa spel, idrotta, dansa, åka bräda då tar jag och gör det ute bland folk i det s.k. riktiga livet.

Wii:n hade sina problem vid release att det släpptes odrägliga mängder spel som bara var skit för att de hade en rörelsebaserad kontroll att arbeta med. Sen visade det sig att alla spel jag ägde till Wii:n som var bra och värda att spela alla kom från Nintendo, varenda spel.

Sen att MS har sålt så pass mycket de har gjort beror på hype. Kolla om ett halvår / ett år och se hur många som har sålt eller ställt kinect på hyllan.

Wii är den bäst säljande konsollen på andrahandsmarknaden utav en anledning, folk tröttnar och säljer den.

Inaktiv

Själv så är man helnöjd med Kinect, med ommöblering ocg bra belysning så funkar det riktigt bra.

Folk som klagar på Kinect har dom gått igenom den procedur som man ska göra helt och hållet ?

att låta sig stå på rätt avstånd och låta sig scannas av Kinecten och använda kortet som hänger med spelet som ska användas för att gå fram och tillbaks med för att passa in i ögonen som visas upp på tv skärmen ?

Har kört Kinectanimals, kinectsports, Kinect adventures medmera och haft hur kul som helst, och det blir helt klart mer spelinköp.

Folk som klagar undrar man ju hur länge dom provat grejerna, för min del så hade man större problem att lära mig hantera wii kontrollerna.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Kinect är ju så mycket mer!

http://www.creativeapplications.net/news/kinect-opensource-ne...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är det bara jag som får kväljningar av Sports Island trailern? Nintendo lyckas ju åtminstone simulera känslan av att spelarna har roligt med deras Wii promos, men det här var ju hur krystat som helst. Jisses..

Nä, en TV-spelare hör hemma i soffan. Dom som vill ha motion när de spelar tennis eller paintball kan ju faktiskt göra det på riktigt! Jag lovar, det är roligare så.

Medlem

Jag hoppas faktiskt på att Kinect säljer dåligt. Tycker det är dags att storföretag ska straffas för plagiat

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag hoppas faktiskt på att Kinect säljer dåligt. Tycker det är dags att storföretag ska straffas för plagiat

Plagiat,är det något som kincet liknar?
visst, jag kan förstå om folk säger att playstation move är väldigt likt wiimote och tillbehör, men kinect kan jag väl inte säga är direkt "kopierat" från någon av dem större konsoltillverkarna.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Brandter:

Var ute och reste i förra veckan och klev in på ett media markt där de hade ett kinect utställt.
Provade något sport spel de hade på där och det var det sämsta jag har varit med om. Urusel respons, verkligen helt omöjligt att navigera i menyn med över 1 sekund delay på rörelserna. Sen kommer jag in i spelet och börjar spela, eller ja, jag hoppar runt som en idiot och inget händer.

De hade även playstaion move där som jag tyckte kändes ungefär som Wii, hyffsad respons men inget märkvärdigt.

Är det bara jag som tycker att spel ska spelas sittandes i en soffa med fötterna på bordet och inte att man ska behöva hoppa runt i rummet som en idiot! Kolla bara på alla fitness spel till kinect och wii, för i helvete! Köp ett par joggingskor, öppna dörren och gå ut och spring istället! Då får du lite friskluft också! Eller gå till ett gym så kan du träffa lite nytt folk medans du ändå är där!

Nej, motionkontroll är väl roligt till viss del, framförallt kanske för den yngre publiken. Men man tröttnar ju för fan på det efter 5min.

Nejdå, kinect är faktiskt riktigt bra. Känner inte igen dina problem med mina 2 riggar.

Lag är i princip non-existent, men det tar en stund att vänja sig vid att "vara kontrollen".

Har dock bara testat 5 olika spel hittintills, inga av de recenserade.

Kinect är här för att stanna - ett komplement till core gamers handkontroll - den ultimata lösningen för non-core gamers.

MS har en vinnare här (1 miljon sålda på tio dagar får såny att rulla i graven de håller på att gräva).

Finns inget att gnälla på förutom möjligtvis något enstaka slarvigt ihopaknåpat spel.

Umh, vilken fantasivärld lever du i där sony gräver sin egen grav?

PS3 dundrar på som aldrig förr, spelen fortsätter komma det ena mer imponerande än det andra, PSMove verkar ha imponerat på marknaden trots att en liknande konkurent funnits ute i flera år, GT5 förbokningar skapar kaos efter releasedatumet satts, ett år av superba presskonferanser som, av media, mottagits som "vinnare" över konkurrenternas hela året...
PS2 säljer fortfarande en hel del.

Ta nu inte detta som ett inlägg där jag sågar xbox eller MS, jag vill bara klargöra för dig att sony är långt ifrån graven.

Och min personliga åsikt är att det krävs nån form at handkontroll samt knappar för at töverhuvudtaget kunna spela ett seiröst spel. Med bara sin kropp filmad av en kamera så begränsar man tekniken till barn/party/fitness/dans spel.

Optimalt vore en styrenhet ala MOVE i kombo med en kamera ala Kinect. Säger so mjag sa förrut, MS lär lansera en "pekpinne" inom ett år då de inser att det inte går utan. Kanske under E32011


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Klart det släpps en hel del budgetprojekt från 3:e part (Ubisoft precis som till Wii, dock ska man säga att de erkänt "bra" Kinectspelen som ex. Dance Central (kinectimals) snittar högre snittbetyg än ex. Medal of Honour.

Kinect har i välgjorda spel i princip inget lagg (kalibrerad så klart) och erbjuder en grym spelupplevelse, något annat än det vanliga. Fitness programmet kan faktiskt ge både träningsvärk och kaloriförbränning (skräck för soffpotatis?) men även många av de andra spelen kan ge en riktigt bra spelupplevelse.
Gäller så klart att se upp för bottennapp, och kalibrera kameran innan man testar spela
Dessutom kan man fota/spela/köra videochatt helt naken(!), kan tänka mig att vi ser många camtjejer på live inom en snar framtid

Inaktiv

Hahah, det är i alla fall underhållande att se vilka skitspel de spottar ur sig för att vara först.

Medlem

Bra start där...

Medlem

BingoBerra, Jag håller med dig.

Jag tror att många utav dessa tester av kinect inte först gått igenom den procedur som man ska innan man spelar på en enhet första gånge. Som du sa, kalibrera med det dära kortet med ansiktet, sedan köra den andra kalibreringen. Se till att man har utrymme och tilta gärna kameran själv i menyn upp eller ned för att få bästa vertikala FOV där både fötter och händer syns, helst med armar sträckta uppåt. Och inte glömma ok belysning.

Jag har ett gäng spel, en del funkar skiiiiitbra, en del känns bara som bläää. Tror att det är just så många gånger vid en release av ny hårdvara, så brukar det ju vara med konsoller då de släpps med. Men folk köper spelen som idioter endå, just för att det är nytt.

Tippar på att som med allt annat dröjer det nog en stund innan man ser de dära helt perfekta spelen. Å andra sidan så finns det redan ett par kinect-spel som får en att tappa hakan hur bra de faktiskt fungerar. "Tränings"-spelen är sjukt bra. Vill man komma igång med en rolig träning hemma är det inget att ens fundera på, köp! Perfekta presenten till vem som helst som gillar att träna. Sedan dansspelen, och en hel del roliga "sport-party-spel".

Sedan för de allra minsta är kinect något som faktiskt inte bara är spel, utan bra för deras koordinationsträning osv.
Mina ungar, 2 och 4 år, har det tokroligt i vardagsrummet. Deras favorit hittils verkar iaf vara kinect Sports, Bowling!
Det är tom roligt för en annan som vuxen att sitta och titta på de små då de spelar. Hoppar omkring osv. Härligt.

Vet inte själv vad jag skulle ge för betyg än, men hittils är det högt.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Jag hoppas faktiskt på att Kinect säljer dåligt. Tycker det är dags att storföretag ska straffas för plagiat

Jaha ?
Och då ska ju Sony straffas för att dom härmar Wii kontrollerna och att dom införde ett liknande achivments system som Xbox har,
fast Sony ägarna vinner pokaler, men undra vem dom fått sina ide´er ifrån med sina achivments och Move ?

Ren stöld är det.

sen märks det ju att som vanligt kan en rescensent kan ge ett ett bottenbetyg, och en annan ett högt betyg. I detta fallet Sonic Free Raiders

http://xbox360.ign.com/articles/113/1131446p1.html

7,5 av 1o möjliga poäng. och FZ gav bara en etta.

Så man undrar ju om verkligen alla kan hantera Move, eller vissa kanske inte vill det.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Man blir ju lite nyfiken på hur ni valde spel till testet, de känns som ni valt att vinkla artikeln.Ni bara älskar att hata PytteMjuk De där är de spel som sett sämst ut haft sämst förutsättningar och såld minst. Jag saknade visserligen Kinectimals som inte heller riktigt lever upp till förväntningarna. Problemet med det är att de inte går att välja svenska som språk och att det är på tok för mkt menyer för en högbegåvad treåring. Adventure funkar klockrent men är kanske inte något riktigt spel i vanlig bemärkelse men mkt underhållande. Your shape funkar också mkt bra och är betydligt mer användarvänligt och effektivt än föregångare som wii-fit. Kinect kommer på kort sikt inte bidraga med någon revolution för vanliga spel men den skapar utrymme för utväckling och bräddar definitivt användarområdet för xbox.

1
Skriv svar