Shift 2 Unleashed officiellt

Medlem
Shift 2 Unleashed officiellt

Ettan var fantastisk så detta ser jag fram emot. Hoppas på lite fler möjligheter att trimma och ett större utbud av bilar.

Medlem

Får hoppas dem arbetar lite på force feedbacken och optimeringen överlag då jag fann PC versionen utav Shift totalt ospelbar med en G25 ratt, går säkert utmärkt med en kontroll men det är jag inte intresserad utav.

Avstängd

nicenicenice!

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Får hoppas dem arbetar lite på force feedbacken och optimeringen överlag då jag fann PC versionen utav Shift totalt ospelbar med en G25 ratt, går säkert utmärkt med en kontroll men det är jag inte intresserad utav.

Hade inga problem med min G27.

Ser fram emot tvåan, till PC såklart.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Får hoppas dem arbetar lite på force feedbacken och optimeringen överlag då jag fann PC versionen utav Shift totalt ospelbar med en G25 ratt, går säkert utmärkt med en kontroll men det är jag inte intresserad utav.

Det hade jag inga problem med.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Får hoppas dem arbetar lite på force feedbacken och optimeringen överlag då jag fann PC versionen utav Shift totalt ospelbar med en G25 ratt, går säkert utmärkt med en kontroll men det är jag inte intresserad utav.

Din G25 är trasig.. Shift är det spel med överlägset bäst stöd för G25/G27 hittills enligt mig och många andra.

Medlem

Shift var ett otroligt b-spel där alla bilar hade överstyrning, även de som skulle understyra. Sen var det pissigt optimerat i grafik och fysik, och som alla NFS spel så hade det otroligt dålig nätkod.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inget fel på min ratt, bara otroligt dålig fysik i spelet som gjorde att jag bara inte stod ut, fullt möjligt att dem har patchat det men runt release datumet var det en mardröm, och jag snackar inte om stöd för rattar utan fysiken i sig, force feedbacken var bara så sjukt fel på alla sätt å vis.

Jag ville gilla det, gav det ett tiotal chanser, inte minst pga grafiken, men efter jag skaffade Dirt 2 så funderade jag inte en enda gång på att installera Shift igen, för där har ni force feedback gjort på rätt sätt.

Håller mig till Rfactor och Dirt 2 så länge, där har man iaf någorlunda koll på hur bilen kommer bete sig när man kontrollerar den.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Inget fel på min ratt, bara otroligt dålig fysik i spelet som gjorde att jag bara inte stod ut, fullt möjligt att dem har patchat det men runt release datumet var det en mardröm, och jag snackar inte om stöd för rattar utan fysiken i sig, force feedbacken var bara så sjukt fel på alla sätt å vis.

Jag ville gilla det, gav det ett tiotal chanser, inte minst pga grafiken, men efter jag skaffade Dirt 2 så funderade jag inte en enda gång på att installera Shift igen, för där har ni force feedback gjort på rätt sätt.

Håller mig till Rfactor och Dirt 2 så länge, där har man iaf någorlunda koll på hur bilen kommer bete sig när man kontrollerar den.

Förutom att Force feedback i dirt 2 är horribel, ingen centerspring


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är detta folkrace med dyra bilar?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Förutom att Force feedback i dirt 2 är horribel, ingen centerspring

Går att ställa in i Logitech Profilern om man vill ha det, föredrar att köra utan själv, har det alltid avstängt.

Sen att force feedbacken var bland det bästa med spelet enligt många speltestare... De som testade med ratt iaf.

Medlem

blir nog trevligt det här! shift är ju faktiskt jävligt nice, första nfs på länge jag verkligen gillat. så en tvåa blir nog inte dumt heller.

Medlem

Åter igen .. Need for speed dog år 2002 tyvärr.

1
Skriv svar