Vilka är de bästa PC-spelen någonsin?

Medlem

The Elder Scrolls 3: Morrowind
The Elder Scrolls 4: Oblivion
Star Wars: Knights of the Old Republic
Star Wars: Knights of the Old Republic 2
Mass Effect
Mass Effect 2
Fallout: New Vegas
Fallout 3
F.E.A.R. 2: Project Origin
Thief 3

Så blev min lista, valde dem spelen jag fått mest glädje av och som jag känner att jag fortfarande kan plocka upp och spela igen och igen.

Medlem

Min lista:

Civilization
Command & Conquer
Descent
Diablo
Discworld
Doom 2
Duke Nukem 3D
Fallout
Monkey Island
Sim City

Många andra klassiker som Simon The Sorcerer, Pirates osv saknas tycker jag

Inaktiv

Min topp 5:

1. Quake
2. Starcraft
3. Fallout 2
4. Baldur's Gate 2
5. Half-Life


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Så länge som Dungeon Keeper kommer högt så är jag nöjd

Medlem

Oj vilket liv det blev..
Menar inte alls att det va bättre förr..
Men jag gissar det en del redan sagt, många här har nog inte spelat de "äldre spelen" när det begav sig....
Idag så är kanske ex Mafia 1 mindre imponerande men när det kom var det förhållandevis fantastiskt, och en föregångare.
Och samma gäller för andra spel av sin tid.
Alla har inte samma prefrenser
Men det kan ju inte jag rå för..
)


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Varför har ni inte med Dune(2)? Eller var det bara till Amiga kanske?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Verity:

Jag plockade enbart ut tre stycken spel.

Supreme Commander - Det bästa strategispelet någonsin, att många inte förstod spelets simpla ekonomi förblir för mig ett mysterium.

Battlefield 1942 - Trots att jag gillar uppföljarna så finns det fortfarande inget slår originalet.

Vietcong - Den bästa djungelshootern någonsin. Trots förbättrad grafik står sig spel som Far Cry och Crysis slätt när det gäller både känsla och intensitet.

Håller med om vietcong. Fy fan vilket tufft spel när det kom. Skulle gärna se en vettig uppföljare till det som inte är konsollifierad.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

VA!?!??!

Varför har ni inte med Red Faction (1) ?!?!?!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tycker System Shock 2 borde ha fler röster... Bioshock ligger högre och det är ingenting mer än en fördummad version av SS2.

Medlem
Skrivet av landy:

Att inte Wing Commander finns med eller privater 2 the darkning.
X-wing var ju hur skoj som fan.
Det fanns ett spel från sen 90-tal. påminner lite om bf.
Man kunde köra tank och flyga samt skulle inta några baser.

Fan att man inte kan minnas det.
Bf1942 spel ide kommer nog mycket från det spelet.

Codename Eagle


signatur

<3

Medlem

Min lista.

Age of Empires II
Diablo II
Dragon Age: Orgins
Far Cry
Grand Theft Auto: Vice City
Mass Effect 2
Max Payne
Rome: Total War
Splinter Cell: Chaos Theory
The Witcher

Har inte spelat så mycket "old school".:)


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ett spann på 20 år ... sug på den, men så börjar jag också bli gammal

1. Quake 2
2. Wolfenstein ET
3. Team Fortress 2
4. Quake 3
5. Red Alert
6. Command & Conquer
7. Age of Empires II
8. IK+
9. Duke Nukem 3D
10. Last Ninja

Medlem

Saknar grymmaste western spelet Outlaws !!!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Synd att man inte kunde sortera efter medlemmers ålder. Då hade listorna sett helt annolunda ut. På listan för de som är födda 80 och uppåt hade CS & MW2 inte fått mnånga röster. Medan spel som Last Ninja, Deus Ex, Baldur's Gate och UFO: Enemy Unknown hade legat högt.

Inaktiv

Sjukt svårt att välja bara 10... Finns så många godingar från förr men även kuliga spel från nu...

Medlem

Dudes, there can only be ONE game...

ROSA PANTERN: RESA PÅ EGEN RISK


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Baldur's Gate 2
Command & Conquer: Red Alert 2
Den Längsta Resan
Fallout 2
Little Big Adventure 2
Mafia
Mass Effect 2
Max Payne
Monkey Island 3
Morrowind

Det finns väldigt många fler spel jag skulle vilja kryssa i men begränsas till 10. Många som även är varken bättre eller sämre.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Dudes, there can only be ONE game...

ROSA PANTERN: RESA PÅ EGEN RISK

Anledningen till att spelet inte fanns med på listan var för att det inte skulle bli så spännande med 100% på ett.

Medlem

man undrar vilka 2 spel som kommer komma 1a och 2a ^^ kanske half life / half life 2 som redan har 20 respektive 23 % xD

Medlem

Tråkigt att se Little Big Adventure 1&2 med så få röster.

Medlem

1:dark messiah of might and magic
2:ghost recon 1
3:age of mythology
4:mirrors edge
5:gta serien VC-SA-IV
6:BF2
7:hitman blood money

och många spel som jag inte kommer ihåg, tyckte aldrig om hl1-2 orkade inte spela klart utan fusk ._.

btw för att klara ut gamla spel måste man vara hardcore geek. För att fatta morrowind måste man ha gått ut universitet med master och jag tror inte folk vill spela 2D spel nu förtiden.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tycker System Shock 2 borde ha fler röster... Bioshock ligger högre och det är ingenting mer än en fördummad version av SS2.

kan bero på att just det spelet är så förtvivlat svårt att få tag på idag.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Gött att jag inte var den ända som röstade på "Rainbow Six: Raven Shield"

Medlem

Tetris, hands down.

Medlem

Mina tio i topp, utan inbördes ordning.

- Battlefield 1942 & 2
- C&C:Red Alert (jäkligt skoj både som single player och multiplayer på dem goa tiden)
- Duke Nukem 3D (Favoriten hos när det LANades hos polaren, oändliga modmöjligheter, bygga egna kartor och fina expansions som shadow warrier etc.)
- GTA (Alla är egentligen lika bra, fast det är nåt med ettan och att spela multiplayer mot polarna, en möjlighet som bara fanns i 2an också om jag minns rätt.)
- Half-Life (Grym solokampanj, oändliga mod möjligheter, mycket roligt multiplayer)
- Need for speed (Nog det bäste bilspel jag lirat, detta och hot pursuit (den första))
- Quake 2 (Bara roligt rakt igenom)
- Worms 2 (snäppet bättre än ettan, roligt som fasen att lira med polarna)

Som någon annan också skrev så saknade jag Outlaws också, samt Rise of the Triads och Shadow warrior.

Medlem

Dungeon Keeper 1 & 2 !

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Förhastade slutsatser Herr Lazaroth, Jag är 5 år äldre än dig och har spelat samtliga Fallout spel och jag tycker att del 3 är det bästa spelet i serien, Jag anser till och med att det efter Morrowind är det bästa spel som gjorts. Det handlar om tycke och smak... Inte ålder.

Givetvis finns det undantag till allt, givetvis! Det jag sa var ett generaliserade som jag fortfarande håller fast vid. Hur kan man tycka om ett spel man aldrig har spelat? Och är man ung så är det tyvärr mer troligt att man inte har spelat många av de äldre spelen.

oan
Medlem
Skrivet av Pumpa:

Min lista:

Civilization
Command & Conquer
Descent
Diablo
Discworld
Doom 2
Duke Nukem 3D
Fallout
Monkey Island
Sim City

Många andra klassiker som Simon The Sorcerer, Pirates osv saknas tycker jag

Härlig lista!

Medlem

Okej, det är kanske inte ett spel som skulle ha så stor chans till plats på en sådan här topp 10-lista, men då det närvarar på i min topp-lista hade jag gärna kunnat lägga en röst på Theme Hospital.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag kanske är ung och inte spelat alla gamla spel. men när spel som wow,cod 4+ är högt på listan blir man orolig : S bara för ett spel är nytt och det är spelet man älskar mest för tillfället betyder det inte att det måste vara ens favorit spel, eller så har folk inte kört så mycket spel :p. half life2 portal red alert 2 aoe diablo2 är några spel som värkkrigen är bra.

Sen bara för ett spel är gammalt måste det ju inte vara bra

Skriv svar