Codemasters funderar på att sälja halva spel

Robot
Codemasters funderar på att sälja halva spel
Medlem
Codemasters funderar på att sälja halva spel

: tumme ner

Medlem

Så de känner att de inte kan beskylla piraterna för all världens ont längre utan ger sig på begagnathandeln? Nu får de ge sig...

Fler indiegenier á la MineCraft plx, så vi kan röra om i grytan ordentligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det här + demon som eventuellt ska börja kosta pengar. Ser ju jäkligt ljust ut för PC-spelindustrin...

Medlem

Motverka begagnathandeln? Nu får dom väl ge sig Klart grabbarna ska tjäna pengar, men dom kan väl åtminstone ha rimliga mål...


signatur

//mvh

Medlem

Men.. började de inte med att sälja halva spel när de släppte Dragon Rising? :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Köp spelet och pirata alla DLC's.

Medlem

Säljer de inte redan halva spel? :>

Medlem

Dumma fanskap!!
Dom får sluta förstöra spel industrin med såna här saker >.<

Medlem
Skrivet av Kovski:

Säljer de inte redan halva spel? :>

Aahh...du hann före

Medlem

Gör ni så Codemasters, köper ändå inte era skitspel!!

Medlem

Redan idag så finns ju DLC till de flesta spel tillgängliga på piratsidor så varför skulle detta göra någon skillnad? Återigen så lyckas dom göra det mer omständigt för dom som faktiskt betalar för sig medans piraterna klarar sig undan galant.

/ LordDaimos

Medlem

Jag är negativ till idén, men för att försöka se något possitivt;
Jag lägger hellre ut 150kr för ett spel, och sedan ytterligare 150kr om jag tyckte det var roligt nog att spela ut det.
Som det är nu så har inte Codemasters släppt så många spel som jag har orkat spelat ut, så egentligen har jag gått med förlust för varje spel jag köpt av dem då jag inte utnyttjat produkten till 100%.

Medlem

Rövhalt på denna dumma idé!

Moderator | Testpilot

Rövhalt på denna dumma idé!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Jag är negativ till idén, men för att försöka se något possitivt;
Jag lägger hellre ut 150kr för ett spel, och sedan ytterligare 150kr om jag tyckte det var roligt nog att spela ut det.
Som det är nu så har inte Codemasters släppt så många spel som jag har orkat spelat ut, så egentligen har jag gått med förlust för varje spel jag köpt av dem då jag inte utnyttjat produkten till 100%.

Mjo, det skulle ju vara bra om företagen tänkte så. Det tråkiga(för oss) är dock att de säljer halva spel till helpris för att sedan släppa DLC för någon hundring några gånger.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8123369.ab

Tråkigt att länka till Aftonbladet, men ja, där har vi det. 900 kronor. Bra trend.

Medlem

Visst, men då ska spelen säljas RIKTIGT BILLIGT i butik.
Med tanke på att DLC/nerladdningsbart material i princip aldrig blir billigare måste ju spelet vara ruskigt billigt i inköp för att kompensera. Inte ger jag 350 + 100*3 DLC bara för grundspelet, typ 6 månader-1år efter release.
Blir väl att pirata då
Eller köra på konsol där ex. MS begränsar hur många DLCs som får släppas till varje spel (digitalt)

Medlem
Skrivet av Aftonbladet:

– När vi lanserade den senaste delen av ”MX vs ATV” och sålde den för 60 dollar så fick vi inte så mycket för det. När vi sedan sänkte priset till 40 dollar så exploderade nästan försäljningen. Så nu säljer vi spelet billigt från början.

Farrell menar att försäljningen av nedladdningsbart innehåll kommer tjäna in de förlorade pengarna.

Om man säger att MX vs. ATV är en titel man köper digitalt, kan man då ens prata om förlorade pengar? Vore väl logiskt att ha väldigt billiga steam-priser (något som bevisat ökade försäljningen med typ 900% på nån valveprodukt), och skita i fysiska butiker. Skivbutikerna håller på att dö ut, spelbutikerna kommer med all sannolikhet möta samma öde. Förstår inte varför man ska motarbeta det när det bevisligen inte fungerar.

Medlem

Jävla nazister!

Nu blir det full time piracy istället. Bra jobbat era tards! Hoppas ni kånkar.

Medlem

Det som skulle hända är ju att priset i butik skulle sjunka med kanske en hundralapp om något alls, medan DLC-priset skulle ligga på 300-400kr. Detta om något skulle innebära att fler tankade spelet.

Medlem

lol varför ska man ens anstränga sig längre? det kommer bara göra det enklare att ladda ner pirat versioner där man får med ALLA delar direkt...

störd jävla ide utan eftertanke som bara är ett skott i egna foten. Fortsätt göra det drygare för oss att köpa skiten så kommer bara piratkopieringen öka... menar så mycket dlc som finns nu som ibland borde ha funnits i spelet till en början så vill jag inte ens veta hur jävla fattiga spelen kommer vara när man köper dem först...

suck...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Smartskaft, säger jag bara! Som alla redan säger så går det att piratkopiera DLC. Om dom är så retards och genomför den här idén trots allt så är det bäst för dom att halvorna är jäkligt billiga att köpa.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om detta blir verklighet så äre dags att sluta gibba.

Medlem

Seriöst vem kommer på de här idéerna?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hoppas ni kånkar.

Javisst, så blir det inga spel alls. Det är ju mkt bättre....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

dom här rövhålen kanske är dom första att säga att dom tänker göra det men detta är i princip vad dom flesta DLC är.

det är materail som borde kommit med spelet det fanns där men man får betala extra


signatur

Keyboard + Mouse or DIE!

Medlem

men oavsätt deta så skulle man ju endås kuna ladda ner spelet, + DLC / sälja spelet + dlc, så nej det är bara andra ord för penga kåta


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Janzzze:

dom här rövhålen kanske är dom första att säga att dom tänker göra det men detta är i princip vad dom flesta DLC är.

det är materail som borde kommit med spelet det fanns där men man får betala extra

Yepp, EA Games gör ju detta sedan en tid tillbaka. Inkluderar en DLC-kod med alla spel. :\

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av KatOne:

Hoppas ni kånkar.

Javisst, så blir det inga spel alls. Det är ju mkt bättre....

Jovisst, för inga andra utvecklare skulle dyka upp om de dåliga försvann.

Jag tycker att det är viktigt för oss konsumenter att visa att det här inte är något vi gillar.

Inaktiv

Det där skulle även direkt motverka försäjlning. Jag kommer aldrig handla spel av dom om dom kör på en sån här idé.

Sen så piratkopieras DLC även det en massa, så det lär knappast stoppa piratkopiering. Däremot begagnathandel kommer det troligen att motarbeta till viss del och irritera oss som köper spel kommer det också att göra. Men för piraterna kommer det inte göra ett skit.

12
Skriv svar