Bli vän med en vampyr

Redaktör
Ponny
Bli vän med en vampyr

Jag tillhör troligtvis en utdöende art som tycker att Sims-spelen är ett finfint tidsfördriv. Att fly från sin dysfunktionella familj och skapa sin egen kliniskt finslipade version är något som inte kan beskrivas med ord – det måste upplevas.

Däremot har jag varit tveksamt inställd till de otaliga expansionerna. Eftersom jag lider av kronisk beslutsångest känns det inte helt lättsmält att tvingas välja mellan tjugo fåtöljer istället för två. Dessutom har jag ofta hunnit tröttna på spelet elva gånger innan den första påbyggnaden når handeln.

Men jag måste ändå erkänna att jag föll pladask för Kvällsnöjen. Stadskänslan är klockren och känslan av att inreda sin egen takvåning är maffig. Att fara runt från den ena creddiga klubben till den andra är också ett trevligt sätt att slå ihjäl en kväll.

Men igår när jag tog en drink i en snitsig bar fick min sim en ny önskan: ”bli vän med en vampyr”. Jag. Orkar. Inte. Jag var trött på blodsugartrenden redan innan den kom igång (förutom Buffy, man måste älska Buffy). Men Twilight-döingarna med sina insugna kinder och True Blood med påtvingad mjukporr på kyrkogårdarna har fått bägaren att rinna över – flera gånger om. Jag lovar; om jag stöter på en blodsugare i Sims 3 åker träpålen fram snabbare än du hinner säga: ”Robert Pattinson”.

[ia=23180; large]
Sug på den.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Bli vän med en vampyr

Buffy äger, men True Blood är också bra. Känns inte som man kan lägga True Blood och alla andra mupp-serier(Vampire Diary o Twilligt-filmerna etc) i samma kategori. True Blood är rått till skillnad från dom andra silkeslena fjant-serierna.

Medlem

Äh. True Blood känns som om det existerar bara för att visa när folk knullar på kyrkogårdar. Osv. Happy days!

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Äh. True Blood känns som om det existerar bara för att visa när folk knullar på kyrkogårdar. Osv. Happy days!

Alltså inte en twilight-kopia


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

The Sims är skiten! Jag gillar också.

Redaktör
Ponny

Bra där Mr. Sebbe!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar