Rykte: Witcher 2 släpps till Good Old Games

Robot
Medlem
Rykte: Witcher 2 släpps till Good Old Games

Väldigt bra initiativ imho
Det ger visserligen vidöppna dörrar (hamnar om du så vill) för pirater men väldigt bra initiativ och ett stort steg mot ett DRM fritt samhälle

Inaktiv

Får hoppas att de släpper Witcher innan bara. Jag är personligen förvånad över att de ännu inte lanserat spelet på deras egna tjänst. Det finns trots allt några spel som lanserats andra halvan av 00-talet där redan.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

De kanske får starta en ny sajt som heter Good New Games...?

Medlem

Btw, mitt första svar var ifall de hade likadant som GoG spelen utan DRM.
Någon som vet om det blir utan DRM?

Medlem

Ingen dum ide med DRM-fritt. Men frågan är... hur mycket kommer The Witcher 2 kosta?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tja, de släppte ju första spelet DRM-fritt, senaste patchen inkluderade ju en no-dc
Kan erkänna att jag tyckte det var humoristiskt att någon släppte DRM-fritt idag, tankade direkt, insåg att det var ett grymt spel (minst bioware-klass om inte bättre) och köpte nästa dag
Ingen DRM = värt att köpa bara av principskäl, att man får ett grymt spel är ju också en bra bonus ^^

Tja, varför inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ojsan, om det verkligen blir DRM-fritt via GOG så kommer jag definitivt köpa spelet därifrån.

Inaktiv

Finns upplagt nu med info och pris: http://www.gog.com/en/page/tw2_preorder


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Vad är Good Old Games?

Medlem

Lite off topic, men jag blir lite konfys. 2011-05-20 står det i releaselistan på FZ (för The Witcher 2 dårå). Enligt Steam "Release Date: Nov 2010", så promote:ar man premium digital plusmeny (och allt vad det heter). Sjukt osnelt av steam om ingen ändå får spela det förrän maj?

Medlem

Jäkligt cool initiativt och rätt okej pris. Vilket i mitt fall inte spelar roll eftersom jag har mina ögon siktade på den OTROLIGT saftiga Collectors Edition lådan som är helgalen.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Är väl roligare det än att Steam ska ha monopol på all digital distribution

Medlem

Hoppas jag verkligen! Steam ska inte ha förstatjing på allt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Läste ni detta då!
"EU and UK customers receive a store credit in USD for the price difference between their preorder price & the worldwide one."

"I'm an EU citizen. Why do I have to pay more for The Witcher 2?
Due to licensing and legal reasons the price of The Witcher 2 Digital Premium Edition in the European Union was set at 49.99 euros. The preorder price, being 10% less than that, is 44.99. Due to the favorable euro exchange, that means that EU customers are paying roughly $16 USD more than customers in the rest of the world, which just didn't seem fair to us. We're always trying to get the best value for money to our users, so to compensate our EU customers for the price difference between European Union and the rest of the world, we'll be giving all EU customers a $16 USD credit to spend on anything at GOG.com."

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

Läste ni detta då!
"EU and UK customers receive a store credit in USD for the price difference between their preorder price & the worldwide one."

"I'm an EU citizen. Why do I have to pay more for The Witcher 2?
Due to licensing and legal reasons the price of The Witcher 2 Digital Premium Edition in the European Union was set at 49.99 euros. The preorder price, being 10% less than that, is 44.99. Due to the favorable euro exchange, that means that EU customers are paying roughly $16 USD more than customers in the rest of the world, which just didn't seem fair to us. We're always trying to get the best value for money to our users, so to compensate our EU customers for the price difference between European Union and the rest of the world, we'll be giving all EU customers a $16 USD credit to spend on anything at GOG.com."

Helt klockrent! Något så ovanligt som en utgivare som verkligen är mån om sina kunder och som tror på värdet av en så bra som möjligt relation med oss. Hatten av. Bokat.

1
Skriv svar