Jeepers creepers

Medlem
Jeepers creepers

Vilken fullkomligt vansinnig kväll. Det här med en höst innehållandes avhopp till höger och vänster har inte varit en stark personlig egenskap, men mår kanske inte på topp nuförtiden heller. Stress är en grej jag inte är van vid numera, men något jag försöker komma överens med. Men denna kväll slog allt. Där var det inte jag som hoppade av en rörelse, utan tvärtom. Rörelsen valde att hoppa av från mig för att låta en smula elitistisk.

Klockan var tio. Jag ville spela WoW. Oh noes, utbrister du. Oh crap säger jag. Ny patch tar en timme att ladda ner. När jag kommer in i denna underliga eskapistiska värld finner jag att, hey, jag är inte med i min guild.

Efter en timmes svordomar gentemot guildledaren, för att jag inte var förvarnad om att bli kickad är jag numera trött på det här med guilder. Tydligen hade alla haft ett förakt gentemot mig, där jag helt ovetande trott att jag var trevlig mot folk (och jag avslutade alla meningar med en smiley!)!?(?)
Föraktet grundade sig i att jag inte hade signat upp på raids, eller tagit bort mig när jag insåg att jag inte blev vald m.m, eller faktiskt varit sur gentemot dem när lovade uttagningar inte ägde rum. Till slut vågade jag inte lita på vad guilden, eller dess regler om varningssystem (ett varningssystem utan varningar, ordet du söker är korrupt). Hur som helst, var det en kväll med svordomar istället för underhållning. Uppenbarligen har jag både attityd, är fisförnäm och pryd. Ledsen smiley. Trots min trevlighet, och alla glada smileysar (jag uppfattade mig som trevlig i alla fall). Tror min humor i form av bitterhet inte ses vara uppskattad i textsammanhang (i WoW). Men orka spela ett spel, för att sedan bli smälld på fingrarna.

Det roligaste med allt är argsinta nördar. WoW är ett spel för några, en totalitär verklighet för många. Trots dramatiken tror jag ändå att en vän kvarstår i verkligheten, med egen (korrekt, givetvis) uppfattning. Befinner mig just nu i ett ledset och glatt stadium samtidigt. Ge mig en kram, I know you can do it, bitch.

Så här kunde man gissa att de såg ut.

[ia=23184; large]

#blogg

Jeepers creepers

Haha, fascinerande sånt där med onlinerollspel...

Medlem

Har aldrig spelat WoW, men många säger att det bara är elitistiska spelare där nu, om så är fallet är det bara synd.

Medlem

Fascinerande är rätt ord. Blää på lol helt enkelt!

1
Skriv svar