Mer Playstation Move - fyra titlar recenserade

Robot
Mer Playstation Move - fyra titlar recenserade

Sony fortsätter göra sitt bästa för att övertyga oss om att deras rörelsekänsliga kontroll Move är stekhet. Vi har recenserat ytterligare fyra titlar.

#buzz-the-ultimate-music-quiz, #the-shoot, #tv-superstars


Medlem
Mer Playstation Move - fyra titlar recenserade

Dynga, dynga, dynga! När kommer de riktiga spelen?

Medlem

Haha, varför blir spel så sjukt dåliga så fort de handlar om andra kontroller än vanliga? Wii har 95% skitspel, riktigt dåliga spel som bara känns tvär gjorda och sen skeppad ut på marknaden. Känns lite som att PS3 kommer lida av samma sak, bara för den där move kontrollen.

Medlem

Haha kinect och move är ju ordentliga skräp. Gör om gör rätt!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Dynga, dynga, dynga! När kommer de riktiga spelen?

Svenskutvecklade The Fight är ute nu. Bästa PS Move spelet jag spelat hittills. Och till skillnad från t.ex Wii Boxing så är det i det närmaste 1:1 mappning av dina rörelser, så det här känns som ett riktigt fighting-spel.
Att det dessutom släpps till ett reducerat pris (Sony som försöker promota Move?) skadar ju inte heller.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Fleshcutter:

Dynga, dynga, dynga! När kommer de riktiga spelen?

Svenskutvecklade The Fight är ute nu. Bästa PS Move spelet jag spelat hittills. Och till skillnad från t.ex Wii Boxing så är det i det närmaste 1:1 mappning av dina rörelser, så det här känns som ett riktigt fighting-spel.
Att det dessutom släpps till ett reducerat pris (Sony som försöker promota Move?) skadar ju inte heller.

Varför har det då fått nästan bara betyg mellan 3-5 av 10?

Inaktiv

Det är bara att inse att dom första spelen som kommer till nåt helt nytt inte alltid blir så toppbra,

folk skrattar åt Kinect, men faktum är att kinectspelen har inte fått så många ettor som Movespelen fått.

Det kommer dröja innan kanonspelen kommer till båda,
Kinect har iaf fått några riktigt bra spel i starten såsom

Dance Central, Dance Evolution, Kinectimals, Your Shape: Fitness Evolved och Kinect Sports som alla fått mellan 3 och 4 i betyg här på FZ. och Minst lika bra på andra spelsidor.

Så Kinect har fått en mycke bättre start spelmässigt än Move.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

skulle gärna vilja se en recension av The fight . jag tycker att det är ett bra spel men det har små fel som behöver rättas till.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Psn spelet Under Siege som kommer i December ser ut som det kommer var skit bra och passa bra till move.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Haha kinect och move är ju ordentliga skräp. Gör om gör rätt!

Det är inget fel på kontrollerna, de är spelen det är fel på. Liksom hade nåt av spelen fått bra betyg om det INTE va Move? Du bör nog tänka om och tänka rätt innan du slänger ur dig en sån dålig kommentar.

Sen tror jag nog att Buzz fick 1/5 för att recensenten kände sig lurad och saknade Buzzers. TV Superstars fick ett rättvist betyg, de är bra, men inte bästa Move-spelet.

När kommer det Move-recensioner på spel som fått Move-stöd genom en uppdatering? Spel som Heavy Rain, MAG, Resident Evil 5 m.m.

Medlem

Sony har dock visat hur man kan använda Move även i mer avancerade spel, Microsoft har inte visat ett enda. Kinect verkar funka ypperligt när det kommer till att läsa av hela kroppen och det är även dessa spel som kommer funka bäst. Visst den kan mycket väl funka som komplement till den vanliga kontrollen men jag skulle bli grymt förvånad om den kommer lyckas ersätta den i spel som inte riktar sig till casual spelaren.

Move verkar bli det bättre valet för de som gillar spel som kräver lite mer av spelaren och inte handlar om att läsa av hela kroppen.

Inaktiv

Och jag som hade önskat mig Singstar Dance i julklapp *gulp*..

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Haha kinect och move är ju ordentliga skräp. Gör om gör rätt!

Tvärt om
Dance Central och Kinectimals snittar högre betyg än ex. Medal of Honour (gamerankings). Även många andra "rörelsekänsliga" spel har fått höga betyg. Duktiga utvecklare = bra spel, och tvärt om.
Ubisoft = shovelware och låga betyg.

DEt man bör tänka på är att vissa spel riktar sig inte till en "hardcore gamer" (Kinectimals) men kan ändå älskas av sin målgrupp.
Andra spel fungerar långt bättre med Move/Kinect än de någonsin gjort med vanliga kontroller (Dance central). Dock så är jag något tveksam till "budgetlösningen" att i efterhand patcha in stöd för ex. Move, då spelet inte är anpassat från början blir det ju inte samma sak som om det var utvecklat för kontrollen från början (även om det är dyrare).
Rätt spel för rätt kontroll

Medlem

Varför dom första spelen är skräp kan förklaras med att utvecklare vill rida på vågen av folk som köper vad som helst för att testa och utnyttja nya hårdvaran. Samma på appstore, massa skitspel som kom som man köpte bara för dom hade nån lite grej som stod ut.

1
Skriv svar