Vad har ni för fobier?

Medlem
Vad har ni för fobier?

Tjena!
Har alltid tyckt fobier varit tramsigt, tills jag själv märkte(för 5-6 år sen) att jag känner ett stort obehag när jag befinner mig i långa alt. komplexa korridorer.

Vad har ni själva för fobier?
Finns det ngt namn för den korridorsfobi jag lider av?

Ha det gott!

Pontus "Ozzy" Madman


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

spindelfobi

Har dock genom åren lärt mig hantera fobin till en viss nivå att jag i alla fall inte blir helt stel när jag ser en spindel längre.
När jag var yngre kunde jag inte sova när jag sett en spindel krypa runt i rummet, utan jag fick försöka leta och förgöra den innan jag kunde ta det lugnt, numera är jag inte lika känslig men det är aldrig kul att veta det finns en spindel under sängen


signatur

Suup homie

Scen skräck på grad till torg skräck.
(På bättrings väg)
Om jag vistas i utrymmen eller torg med många okända människor tex köpcentrum känns det som om alla stirrar och dömer mig. Att åka tunnelbana går bra så länge jag inte blir inklämnd i ett hörn, då kommer paniken och jag måste ut omedelbart.

Jag har dessa kännslor men har blivit bättre på att kontrolera dem så jag kan vistas utomhus och fungera i ett stads samhälle, värre var det för några år sen, vilket rent helvete det var att bara åka fram och tillbaka från Webhallen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

När jag var liten (Läs: VÄLDIGT liten) var jag övertygad att kottar var troll, mamma och pappa fick bära mig när jag såg en.

Medlem

scen skräck, dock imo ingen fobi
mycket folk och trånga utrymmen har alltid gett mig obehag, men lärt mig hantera det i vuxen ålder,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hiss skräck, har att göra med att jag varit i flera hissar som fastnat eller rasat 2 våningar.


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Inaktiv

Ignorofobi.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Medlem

Jag klarar inte av mörkret i djupt vatten. Vet inte varför men så fort jag inte kan se botten längre så känner jag obehag.


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem

Hissfobi. Har aldrig fastnat i en hiss eller något liknande, men har alltid haft svårt för dem. Klarar av att åka, men känner alltid ett obehag i hissen och tar därför trappan så ofta som möjligt.

Medlem
Skrivet av weizenbier:

spindelfobi

Har dock genom åren lärt mig hantera fobin till en viss nivå att jag i alla fall inte blir helt stel när jag ser en spindel längre.
När jag var yngre kunde jag inte sova när jag sett en spindel krypa runt i rummet, utan jag fick försöka leta och förgöra den innan jag kunde ta det lugnt, numera är jag inte lika känslig men det är aldrig kul att veta det finns en spindel under sängen

Samma här, jag har även blivit bättre med åren... men inte en chans att jag kan sova om jag vet där är en spindel i närheten, då ska det vara en riktigt liten rackare.

Så jag har en bit att gå, riktigt så långt som du har jag inte kommit än.

Medlem

Stora håriga äckliga spindlar klarar jag inte av. Har även orm fobi skulle jag gissa.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Samma här, jag har även blivit bättre med åren... men inte en chans att jag kan sova om jag vet där är en spindel i närheten, då ska det vara en riktigt liten rackare.

Så jag har en bit att gå, riktigt så långt som du har jag inte kommit än.

Bodde ett tag i källaren hos min fars villa och då var det oundvikligt att inte träffa på en stor spindel varenda natt så det var på det sättet jag lärde mig mota bort en del av obehaget. jag menar till slut fick jag helt enkelt inse att jag inte kan gå ur sängen och döda varenda jävel för sedan lägga mig ner och vara vaken i 30 minuter bara för att kolla runt så det inte finns någon till som lurar runt hörnen

Skrivet av Zedilius:

Jag klarar inte av mörkret i djupt vatten. Vet inte varför men så fort jag inte kan se botten längre så känner jag obehag.

Exakt samma här, vet ej hur jag kunde glömma ta med det i första inlägget.

usch extremt obehagligt att inte kunna se eller veta vad som finns under vattnet


signatur

Suup homie

Medlem

jag har fobi för fobier, de är läskiga ting som man helst vill undvika..


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag har nog inga fobier som jag mår direkt dåligt av. Ormar som tittar på en och fladdrar med tungan får jag en obehaglig känsla av i magen. Har dock inte stoppat mig att hålla i ormar och vara i miljöer med ormar - eftersom jag tycker djur är något av det fräckaste som finns på denna jord (hajar vinner alla priser).

Höjder har jag svårt för också, när jag VET att de är farliga. Som människor som sitter på balkongräcket på sjätte våningen. Inga som helst problem med att åka lift och sådana saker dock.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fobi för tunnlar som man åker med bil för det känns som om det är kö eller nåt att taket ska rasa in så ja brukar blunda tills man är ute igen..

Medlem

Jag har nog fobi för magsjuka. Bland det värsta jag vet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har en fobi för insekter! Spindlar och harkrankar tillhör de värsta!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Fobi för måndagar...

MFC
Medlem

EU-fobi..?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av dddaanne:

Fobi för tunnlar som man åker med bil för det känns som om det är kö eller nåt att taket ska rasa in så ja brukar blunda tills man är ute igen..

Hoppas att du inte har körkort!

Om du blundar när du kör genom tunnlar dvs :-s

Medlem

Haha nej jag är 15

Medlem

Jag har inte upptäckt någon speciell fobi. Möjligen att jag upplever obehagskänslor i närheten av patrioter och getingar, men det räknas nog inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Flugor och jag bor på landet, så säg grattis!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har nog fobi för magsjuka. Bland det värsta jag vet.

Finns den fobin så har jag den nog också, hatar verkligen att kräkas, lyckligtvis har jag inte gjort det på hur många år som helst.

Puke free since '93

Medlem

spindlar. och inte fan är det kul att spela spel som dark messiah -.-

Medlem

Arachno- och entomofobi (insekter). Dessa två fobier gjordes inte bättre av de faktum att jag bodde i en källare under cirka sex månader. Är de så att spindlar dras till källare på något övernaturligt vis eller något annat?

Men sen får vi inte glömma gången mitt källarrum invaderades av en 10 cm stor bidrottning heller. Fy fan alltså, tog mig en timme innan jag vågade gå in på rummet och ta hand om helvetet. Jag tror aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv, för att inte nämna den obehagliga känslan av att min hud försökte krypa bort... Brrr.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Arachno- och entomofobi (insekter). Dessa två fobier gjordes inte bättre av de faktum att jag bodde i en källare under cirka sex månader. Är de så att spindlar dras till källare på något övernaturligt vis eller något annat?

Men sen får vi inte glömma gången mitt källarrum invaderades av en 10 cm stor bidrottning heller. Fy fan alltså, tog mig en timme innan jag vågade gå in på rummet och ta hand om helvetet. Jag tror aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv, för att inte nämna den obehagliga känslan av att min hud försökte krypa bort... Brrr.

Åh fyfan, du är inte ensam om det. När jag var runt 15 så kom en sådan geting. Hade fan 1cm lång gadd som stack ut och liknade en nål.

Sprang ut av panik och farsan undrade varför. Jag berättade och han bara skrattade och trodde mig inte.

han går in och hör surrandet och ser den framför sig 1/2 halv meter och får panik och springer ut.
Tog ett jävla bra tag också innan man tog hand om det. >.>

Medlem
Skrivet av Thumba:

Arachno- och entomofobi (insekter). Dessa två fobier gjordes inte bättre av de faktum att jag bodde i en källare under cirka sex månader. Är de så att spindlar dras till källare på något övernaturligt vis eller något annat?

Men sen får vi inte glömma gången mitt källarrum invaderades av en 10 cm stor bidrottning heller. Fy fan alltså, tog mig en timme innan jag vågade gå in på rummet och ta hand om helvetet. Jag tror aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv, för att inte nämna den obehagliga känslan av att min hud försökte krypa bort... Brrr.

Var det upplevd storlek eller kan en bidrottning bli 10 cm?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Thumba:

Arachno- och entomofobi (insekter). Dessa två fobier gjordes inte bättre av de faktum att jag bodde i en källare under cirka sex månader. Är de så att spindlar dras till källare på något övernaturligt vis eller något annat?

Men sen får vi inte glömma gången mitt källarrum invaderades av en 10 cm stor bidrottning heller. Fy fan alltså, tog mig en timme innan jag vågade gå in på rummet och ta hand om helvetet. Jag tror aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv, för att inte nämna den obehagliga känslan av att min hud försökte krypa bort... Brrr.

Var det upplevd storlek eller kan en bidrottning bli 10 cm?

Om jag ska vara ärlig så tror jag att den var lite mindre men stor som fan var den. Först trodde jag faktiskt att de var en sån här sak: Varning för känsliga läsare!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

12
Skriv svar