Robot
Dragon Age II

Årets spel 2009 var Dragon Age: Origins, i alla fall om du frågar FZ. Om några månader släpps uppföljaren och vi har provspelat den råa skönheten.

#dragon-age-ii, #dragon-age-origins


Medlem
Dragon Age II

längtar!

Medlem

INTE roligt att ni har en massa spoilers utan varningar.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Vad säger förhandstitten? Jag har inte läst igenom den pga risk för spoilers, blir det bra?

Medlem

Läste tills han började spoila om början av storyn.. som jag förstod av författaren är tvåan Dragon Age fast med "snabbare strider".. dvs. inte lika mkt fokus på taktiska strider utan istället mer åt hack 'n slash hållet.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Hemskt dålig förhandstitt... INTE roligt att ni har en massa spoilers utan varningar.

Kanske lät lite hård nu, men allvarligt.

"Hemskt dålig kommentar", höll jag på att replikera men jag nöjer mig med att konstatera att ditt påhopp är helt obefogat.

Ingenting av det Fredrik tar upp spoilar på något vis hela spelet för eventuella intressenter, såvitt jag kan se. Vad exakt är det du stör dig på? Att de inledande sekunderna beskrivs ganska ingående? Det är väl inte mer än vad man får se i trailrar eller en demo?

Medlem

Vilka spoilers? Shit vad folk whinar här.

Spelet låter inte vidare intressant, men då inte för att det verkar vara ett dåligt spel, snarare att det helt enkelt tappat mitt intresse totalt.

Medlem

Verkar bli schysst. Gillar att de satsar på ett mer intensivt stridssystem och massa blod! Gillade det de hade i Dragon Age: Origins men kul att det blir någonting nytt.

Medlem

Är ganska taggad inför DA2

Btw,

Citat:

och det går nästan att ta på hennes engagemang.

Kan misstolkas

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Brain:

Hemskt dålig förhandstitt... INTE roligt att ni har en massa spoilers utan varningar.

Kanske lät lite hård nu, men allvarligt.

"Hemskt dålig kommentar", höll jag på att replikera men jag nöjer mig med att konstatera att ditt påhopp är helt obefogat.

Ingenting av det Fredrik tar upp spoilar på något vis hela spelet för eventuella intressenter, såvitt jag kan se. Vad exakt är det du stör dig på? Att de inledande sekunderna beskrivs ganska ingående? Det är väl inte mer än vad man får se i trailrar eller en demo?

Jag ber väldigt mycket om ursäkt för att jag var hård. Jag tror dock det är absolut nödvändigt eftersom story spoilers är det absolut värsta jag vet i recensioner/förhandstittar osv. Allt som har med storyn att göra är en spoiler och den jag stötte på var följande direkt citerat:

... när jag en sekund in i spelet räddar min syster Bethany ...

... eftersom Dragon Age II intresserar mig mycket och jag var väldigt glad för en förhandstitt så skrev i mitt iver utan att tänka särskilt mycket.

Men en spoiler som en spoiler. Varna gärna innan. Nu vet jag nämligen vad som händer i början av spelet. Ett demo låter mig ju själv uppleva handlingen; och BioWares produkter brukar heller ifs inte behöva ett demo. Jag har undvikit BioWares "Dragon Age II" trailers helt eftersom jag märkt att dom spoilar en hel del.

Hoppas detta förklarar min "hemskt dåliga kommentar"!

Ändrade min kommentar till något mer passande!


signatur

Have a good time!

Medlem

Otroligt fult är det fortfarande, ME1 såg bättre ut (mer "organiskt"), att kalla detta skäp för "konst" och att hedra fördummningen av RPG- genren är rätt tragiskt. Trist att alla som verkar syssla med previews/reviews är typiska, lättflörtade "derps".


signatur
Medlem

Fy fan, låter ju riktigt sunkigt. Precis så dåligt som de fått det att framstå med alla trailers de visat upp än så länge. Sen att Mr. Derp himself vill sätta "årsets spel 2011" i förväg är ju bara tragiskt. Minns en gång i tiden när Fz faktiskt inte bara var en enda stor derp sida, tragiskt hur långt det har gått...

Medlem

Anledningen jag älskade origins var historien om morrigan och min karaktär och att skapa mitt egna öde...men allt detta är som bortspolat i 2:an

Medlem

Kom igen nu. Inte ett inlägg ännu om "konsolifiering" och fördumning. Och inte en själ som påpekat att det var bättre på Baldurs's Gates tid ännu.

Ni börjar komma ur form.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:

Fy fan, låter ju riktigt sunkigt. Precis så dåligt som de fått det att framstå med alla trailers de visat upp än så länge. Sen att Mr. Derp himself vill sätta "årsets spel 2011" i förväg är ju bara tragiskt. Minns en gång i tiden när Fz faktiskt inte bara var en enda stor derp sida, tragiskt hur långt det har gått...

Vad exakt är ditt problem med artikeln (och FZ i stort). Att man blir jävligt taggad inför ett spel är inte ovanligt så vad försöker du säga?


signatur
Medlem

Usch, moderna spel börjar mer och mer likna skräpmat, en snabb kick som går ur systemet relativt snabbt utan att man blir riktigt mättad på något sätt alls.. Allt ska hända så snabbt som möjligt och med så lite eftertanke som möjligt och utan reflektion och analys. En väldigt tråkig utveckling, visst är det kul med hjärndött slaktande ibland men det börjar verkligen gå till överdrift. Får dock se om det är så det ter sig när det väl är släppt och man hunnit spela det.

Medlem

Efter att ha köpt Dragon Age och spelat igenom det tänkte jag väldigt mycket på hur oengagerad jag var fastän jag så gärna ville spela ett nytt riktigt bra rollspel. Tråkig story, tråkig loot och tråkiga strider, filmkänslan var grym dock. Nu låter det i mina öron som att det är samma sak igen förutom ändå tråkigare och enklare strider, vilken utveckling. Hoppas dom inte lyckas hypa Dragon Age 2 lika mycket som Dragon Age 1 blev hypat överallt på nätet, det förtjänade inte sådan stor hyp tycker jag.

Medlem

Antar att berättelsen utspelar sig i Tevinterimperiet, det kändes mer lockande än det ödsliga Ferelden.
Synd att det inte är lika långt eller längre och lika djupgående som DAO bara, för det tog ju endast 60h att fullständigt utforska

AW8
Medlem

Dragon Effect=WIN!

Särskilt som det lär ha roligt loot.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Väldigt tveksam till spelet även efter denna förhandstitt som prisar det.
Jag vill ha innehåll, saker att utforska, sidospår, sidequest, utfyllnadsskit, call it whatever you want.

Att kunna masha tre-fyra knappar för att slakta en grupp med fiender är inte heller vad jag vill ha, njöt som allra mest utav ettan när jag efter fem försök på en boss på svåraste nivån äntligen hittade en taktik för att vinna. Känslan utav att man konstruerat utfallet utav en fight själv genom taktiskt tänkande är vad jag vill ha i ett RPG.

Inaktiv
Skrivet av Reekwind:

Usch, moderna spel börjar mer och mer likna skräpmat, en snabb kick som går ur systemet relativt snabbt utan att man blir riktigt mättad på något sätt alls.. Allt ska hända så snabbt som möjligt och med så lite eftertanke som möjligt och utan reflektion och analys. En väldigt tråkig utveckling, visst är det kul med hjärndött slaktande ibland men det börjar verkligen gå till överdrift. Får dock se om det är så det ter sig när det väl är släppt och man hunnit spela det.

Väl talat!

Medlem

Ser inte fram emot detta spelet längre. Allting som jag älskade med Dragon Age: Origins är ju borta. Det känns inte som om detta spel har ett skit med Origins att göra.

Don't fix what ain't bloody broken.

Detta spelet blir en flopp, mark my words.

Medlem

Låter inget vidare med mindre spel-tid, en annan som är van gamer kommer säkert igenom det på 24-30h :/

Medlem

Ettan klarade inte av att hålla mitt intresse hela vägen, kanske mest för att jag fick börja om efter 30+ timmars investering pga dator strul. Att spelet är så pass långt är kanske ett problem i sig, finns många fruktansvärt långtråkiga scenarion jag inte gärna spelar om, något som tvåan verkar råda bot på såvitt jag kan utröna från förhanstitten.

Tyckte ME2 hade en perfekt balans vad gällde att hålla intresset igång även om det var alldeles för kort, har spelat igenom det 5-6 gånger redan, får hoppas dem hittar någon liknande balans i Dragon Age 2.

Det jag störde mig mest på var dock den klumpiga kontrollen, eftersom jag hade spelat ME2 innan detta så kändes det mest som ett stort steg bakåt då jag vet att dem kan bättre, får hoppas det är lite smidigare nu.

Medlem

Trista nyheter. I princip är nästa nivå av "idiotiferingen" bekräftad. Känns som DA:II kommer bli :

Mindre valfrihet
Mindre loot
Mindre RPG
Mindre speltid

Suck

Medlem

Oblivion with guns and mass effect with swords ...

Medlem

får hålla med om vissa delar som ni tar upp, det var en besvikelse att höra om alla bra delar som dem har tagit bort. Testade demot på Gamex och kan säga att det var som ett helt annat spel, men tror att det kan bli värt att spela ändå. För det kommer inte bara vara hanck'n'slash strider.

Det jag kommer sakna mest i DA2 är nog att man inte kan välja ras...

kan tillägga att Isabell INTE är en ny bekantskap, hon hade en ganska liten roll i Dragon Age Origins men hon var där hon gav dig ett "uppdrag" som gick ut på att honlärde dig duellera

Medlem

Vart ligger det modiga i att ta ett spel som stack ut från mängden och anpassa det till en bredare publik? o_O Visst för att de förändrar spelet men modigt är nog fel uttryck i min mening... oh well. Så länge spelet är tillräckligt bra för att inte kännas som ännu ett jag-ser-dig-över-axeln-och-dödar-saker-spel så är jag nog nöjd... typ.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Har tvåan samma problem som ettan att man är i små minizoner hela tiden med laddningstid så fort man stiger in i ett hus eller vill gå några steg och utforska? Eller har de ordnat en stor riktigt värld såsom exempelvis Oblivion, Fallout 3 och Risen?

För mig förstörs hela spelupplevelsen när man hela tiden måste ladda så fort man går någonstans, inte heller kan man se vad som finns framför en.

Medlem

Älskar att tråden som vanligt är full med folk som anser att de har tolkningsrätt på vad som är rpg och klassar me 2, da2 etc som fördummande.

Jag personligen anser me 2 är det bästa rpget på marknaden och det här spelet verkar närma sig me 2 och gå ifrån baldurs gate stilen, vilket jag ser som positivt.

RPG står för rollspel. Jag vill ha ett spel som känns som att man spelar i en film, där man väljer hur sin karaktär fattar beslut hur han/hon reagerar i situationer etc (spela en roll i filmen). Sortera igenom 15 ton loot, läsa igenom 50 olika egenskaper för att levla upp, pausa i var och varann strid var 5e sekund tycker jag förstör inlevelsen och försämrar spelen.

Sen förstår jag verkligen att en del inte vill ha det som jag, utan vill ha baldurs gate stilen, men skriv det i så fall, tycker det är rätt löjligt att använda termer som fördummande och mindre rpg aktigt.
Vi som gillar me 2 gör det inte för att vi är för dumma för att förstå dragon age.

PS: gillade även dragon age och tycker lite synd om de som vill ha den typen av spel eftersom det görs väldigt få.

12
Skriv svar