Nog läge att växla in lite mynt...

Flakmonkey
Nog läge att växla in lite mynt...

Som så många andra (förmodar jag) är jag en person som inte gillar att gå runt med mynt i plånbok och/eller fickor och därför har någon form av burk där jag slänger alla mynt så fort chansen finns. Efter ett tag blir det ju en rätt ansenlig mängd och då är det läge att växla in dem på lämpligt sätt och ställe. Denna situationen har jag nu ställts inför då jag efter lite snabb (nåja) räkning kommit fram till att jag nu har över 4000 kr i mynt som skulle kunna användas till betydligt roligare saker än som dammsamlare. Så nu gäller det bara att komma på det smidigaste sättet att göra det på. Det bästa vore ju om det fanns någon sån där automat som man bara kan hälla ner mynten i och få pengarna insatta på sitt konto, men jag är väldigt tveksam till om Handelsbanken har såna och om de har så har jag ingen aning om på vilka kontor i Stockholm som det finns... Så då återstår väl i princip bara alternativet att åka till en bank och hämta såna där rör som man får fylla. Inte lika smidigt, men det är väl en smäll man får ta antar jag.

[ia=23265; large]

Tror nog att det får bli dagens uppgift, finns ju trots allt kontor som har öppet en stund på lördagar... tror faktiskt att kontoret vid Skanstull har det till och med, det vore ju fantastiskt smidigt... hmm...

#blogg

Antikvitet
Nog läge att växla in lite mynt...

Handelsbanken har inga sådana alls har de sagt till mig tidigare. Vilket fick mig att på allvar fundera på att byta bank. Ännu värre blir det när man möts av onda blickar och ovilja när man väl kommer med rören till bankkontoret.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Uppenbarligen föredrar Handelsbanken andra valutor än faktiska pengar. Till exempel blodsdiamanter eller nazi-guld.

Flakmonkey

Första steget gick bra iaf så jag fick mina rör, nästa lördag är det ju dock upp till bevis när allt ska växlas in ^^

1
Skriv svar