Valve vet vad du vill ha

Inaktiv
Valve vet vad du vill ha

De har ju visat i sina uppdateringar på sina egna spel att de inte har någon aning om vad spelarna vill ha. Men det är en helt annan sak...

Medlem

Läskigt att er bild är identisk till det Valve rekommenderar att jag ska köpa. Förutom att mina kompisar inte har sagt att jag skall skaffa Farming Simulator 2011

MFC
Medlem

Låter som slaveri...

you must eat this... it's good for you
you must view this... it will entertain you
you must buy this... you will like it...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Den rekommenderade bara massa DLCs.....

Medlem

Känns mer som den rekommenderar vad som råkar sälja bra just nu än vad jag verkligen skulle gilla. Sånt här fungerar nog bättre på musik än vad det gör spel. Spel är inte så enkla att slänga in i kategorier nu för tiden.

Medlem
Skrivet av MFC:

Låter som slaveri...

you must eat this... it's good for you
you must view this... it will entertain you
you must buy this... you will like it...

Det där kan vara den mest grundlösa och patetiska kommentaren jag läst på FZ på mycket länge.

Medlem

Haha, har massvis av timmar Plants vs Zombies efter att ha farmat guld i dess zen garden så den föreslår liknande spel. Men nästan sist i listan så kommer... Supreme Commander 2

Medlem

Blir väldigt lätt att det kan ske betalningar vid sidan från företag för att hamna längst upp på listan över spel som "rekommenderas för dig". Nog för att det kan vara en bra strategi och hey, dina pengar och ditt val, men det finns nog risk att det inte blir så spritt som man kanske hoppas.

Medlem

Ytterligare finslipad riktad reklam.

Men jag älskar både Steam och Valve.

Medlem

Jo den fick nog några rätt för min del. Många indie-spel, precis vad jag älskar. Dock en del skit(enligt mig) som jag undrar vad den fått för sig att jag vill ha det för.

Tja, jag klagar inte över funktionen! Arbeta lite på den och den kanske blir lite behagligare. Inget som stör åtminstone!

Medlem

Jag vill ha Half Life 3.. kan jag få det tack?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Sådana här tjänster brukar alltid vara lite sådär i vad dem rekommenderar, men ju mer underlag de har (dvs ju fler spel man köpt och spelat) desto "smartare" blir ju förslagen. Det hänger ju också på hur många faktorer som de väger in.

Andra företag, som Amazon t.ex, har ju i alla fall lyckats ganska bra med sina rekommendationer, ser ingen anledning till att det inte skulle fungera för Steam också. Men som sagt, det beror lite på hur bra rekommendationer systemet gör.

Medlem

Valve rekommenderar CODBLOPS till mig, men det har jag absolut ingen lust att köpa/spela. Valve har fel.


signatur

Meep!

Medlem

Jag tycker det låter vettigt. Hoppas dom utvecklar konceptet så man får riktade rabatter och dylikt. Förstår inte riktigt vad man skulle ha emot en sån här feature, ignorera den om det inte passar.

Medlem

Har ju spelat mycket från Codemasters den senaste tiden så det rekommenderas ju både F1 2010 och NFS Shift. Är väl bara det förstnämnda som intresserar en lite grann.

Inte så dum funktion då och det jag gillar mest är väl just att man kan rekommendera själv

Medlem

Rolig funktion tycker jag. Sen är det ju upp till var och en att handla eller inte. De rekommenderar ju bara, inget tvång.

Inaktiv

Folk som köper spel direkt på steam är ju iaf antingen miljonärer som inte bryr som om priset eller rena idioter som inte fattar vilket jävla överpris de tar ut. Kolla Battlefield BC2, det kostar 49euro. Spelbutiken tar 229kr INKL frakt... hmm NEJ FAN JAG KÖPER DET PÅ STEAM FÖR DÅ SLIPPER JAG SKIVORNA HURR DURR!

Medlem

Inte helt tokiga rekommendationer faktiskt. Känner mig dock lite förolämpad för att de tycker att jag behöver en strategi-guide till New Vegas, är jag så dålig? Sen rekommenderar den ett DLC som jag redan har. Udda.

Medlem

Ja, för jag skulle ju köpa ett spel för 50€ på steam. Hade de satt rea på 50-75% på spelen den rekommenderade kanske det hade varit värt det

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Inte helt tokiga rekommendationer faktiskt. Känner mig dock lite förolämpad för att de tycker att jag behöver en strategi-guide till New Vegas, är jag så dålig? Sen rekommenderar den ett DLC som jag redan har. Udda.

Haha! Sjukt värt.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Folk som köper spel direkt på steam är ju iaf antingen miljonärer som inte bryr som om priset eller rena idioter som inte fattar vilket jävla överpris de tar ut. Kolla Battlefield BC2, det kostar 49euro. Spelbutiken tar 229kr INKL frakt... hmm NEJ FAN JAG KÖPER DET PÅ STEAM FÖR DÅ SLIPPER JAG SKIVORNA HURR DURR!

Tror inte de får sätta för låga priser pga konkurrenslagar etc. Sen är det ändå utgivarna som sätter priserna så du kan inte bara gnälla på Steam. Det är dessutom många som köper spel under reorna som går två gånger i veckan och då är det oftast väldigt prisvärt. Men "haters gonna hate" antar jag.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Jag vill ha Half Life 3.. kan jag få det tack?

+1


signatur

Game long and prosper

Medlem

Half-Life 3 kommer när det kommer. Så länge kan ni buga och bocka för att de fortsätter förbättra sin alldeles utmärkta tjänst: Steam.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Rekommendationstjänsten är inte helt stabil; Med anledning att jag har spelat mycket GTA IV så rekommenderade den Metro 2033?

MFC
Medlem
Skrivet av notwist:
Skrivet av MFC:

Låter som slaveri...

you must eat this... it's good for you
you must view this... it will entertain you
you must buy this... you will like it...

Det där kan vara den mest grundlösa och patetiska kommentaren jag läst på FZ på mycket länge.

Vassego, synd att du inte kan se det som jag då.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Steam märkte att jag tittade på Quake 1. Så det föreslog Nancy Drew Mysteries till mig.

Medlem

Fick några tips på nya/äldre strategispel mm som verkar intressanta. Ska definitivt kolla upp några av dem, kan mycket väl bli ett köp eller två.

Så jodå, i och med att de lyckades "hooka" mig så måste jag ju säga att det funkar fint.

Medlem

Själva dehär automatiskt rekommendationerna Steam ger känner ja mig inte så lockad av. Däremot kul o kunna läsa andras rekommendationer o skriva egna:)

1
Skriv svar