Ny ledtråd till Biowares nästa spel

Robot
Medlem
Ny ledtråd till Biowares nästa spel

haha, älskar dom som lägger ner tid på att hitta såna "ledtrådar"


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Medlem

Blir spännande att se vad de producerar. För övrigt längtar jag som en tok på ME3


signatur

Welcome to the Manglerdome

AW8
Medlem

Mass Effect... Tellus... Järn!?

Vad det än kommer att bli så är man taggad som fan.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

haha, underbart med ledtrådar, vore verkligen ljuvligt med ett nytt Mass Effect!

Medlem

Jag antar att det är Mass Effect 3 som dom skall visa. Spelet lär ju komma 2011 då dom sa att "motorn är färdig nu och ME3 kommer gå mycket fortare att släppa nu". Eller det kanske var något annat spel jag blandat ihop med.

Starcraft II kanske...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag hoppas verkligen det är en Mass Effect shooter, hoppas den blir multiplatform i så fall.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Järn. Kyla. Brittiska underrättelsetjänsten.

Känns ju inte helt ologiskt att spelet handlar om:
The iron curtain of the cold war / Järnridån under kalla kriget.
Storbritannien spelade en stor roll som USAs förlängda arm i upprustningskampen mot Sovjetunionen.

Ganska givet. Jag lär inte vara först.

Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_curtain

Medlem

Alla grundämnen tyngre än järn har bildats då en stor stjärna exploderat i en supernova. Det är den bästa parallellen jag kan dra av ledtråden järn.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen det är en Mass Effect shooter, hoppas den blir multiplatform i så fall.

ME finns till Xbox 360 och PC så den är redan multiplatt...

Skrivet av Remus:

Jag antar att det är Mass Effect 3 som dom skall visa. Spelet lär ju komma 2011 då dom sa att "motorn är färdig nu och ME3 kommer gå mycket fortare att släppa nu". Eller det kanske var något annat spel jag blandat ihop med.

Starcraft II kanske...

ME använder Unreal 3 så du måste blanda ihop det.

Ase
Medlem

bara det inte blir ytterligare en militärfps man blir rätt less på sådana propagandaspel (oh vi älskar dig usa, alla andra e onda), nä demoner utomjordingar & sagor ska det va hoppas på en spinoff till mass effect (singelplayer med multiplayer möjlighet) fast är ju EA som är ägare & Call of duty & de andra går ju som på räls så risken finns (sen så som vanligt så blir det väl nån fördummande konsollstyrning som vanligt) (äger en 360 & den duger knappt till att använda som extender) argghh argghh

TJa....det är ju antagligen inte ME3.

Man vet ju redan att det skall komma, känns dumt att göra massa sånna här grejor för ett spel vi VET kommer att komma.

Medlem

signatur

"I love when people think I'm psychologically disturbed"
"Cause it means I overloaded their neurological nerves".

Medlem

Lär ju ha nåt med Mass Effect att göra iaf. M:et i "mass" på hemsidan är den 58:e bokstaven i stycket, medan e:et i "effectively" är det 127 (nära iaf) ;P

Medlem

jag funderar på om det kan va; Järnridån, Kallakriget, Brittiska underrättelse tjänsten. I videon så påminde floden en del om Themsen, så sci-fi cold-war-ish TP-shooter á la Mass Effect? Would be awesome...

Medlem

Mass Effect var faktiskt totalt ointressant för mig... Star Wars-liknande miljöer har alltid varit något speciellt som jag har oerhört svårt för. :/ Tyvärr...

Däremot Baldurs Gate, NeverWinter Nights och Dragon Age Origins är spel jag gillar. Så något liknande dessa vore välkommet.

Medlem

Förresten så vet vi ju redan att de har "Star Wars: The Old Republic, Dragon Age II och Mass Effect 3 under utveckling. Så därmed kan det inte varit något av de spelen.

1
Skriv svar