Första bilderna på nya Operation Flashpoint

Robot
Medlem
Första bilderna på nya Operation Flashpoint

Får se om det blir nåt att ha, teasern var iaf bra!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Är det bara för mig som FZ laggar sen all den här Assassins Creed-reklamen kom upp? Går knappt glo på filmerna längre.

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Är det bara för mig som FZ laggar sen all den här Assassins Creed-reklamen kom upp? Går knappt glo på filmerna längre.

Inte alls, slog på adblock på fz då hela datorn låste sig så fort den gick igång.

Medlem

Chansen att detta blir mer likt original OFP är väl lika stor som att BIS skulle göra ett Arma 3 med ny motor. Heh.


signatur
Medlem

Operation flashpoint.. Bara namnet gör att jag ryser till i hela kroppen. Aldrig mer nånsin röra ett spel från codemasters som inte är ett bilspel.

Medlem

Någon som vet vad låten i teasern heter?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Någon som vet vad låten i teasern heter?

"The Man Comes Around" med Johnny Cash

Medlem

FMV-trailers är för utvecklare som inte bryr sig om sina spel tillräckligt för att kosta på sig datorgjorda sådana... det är bara vad jag har fått för mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av Naida:

Operation flashpoint.. Bara namnet gör att jag ryser till i hela kroppen. Aldrig mer nånsin röra ett spel från codemasters som inte är ett bilspel.

Spelet verkar ha fått hyfsat betyg, men ändå tycker folk att det inte är bra.
Vad är det som är dåligt med spelet?
har dock inte spelat det själv, men vill veta innan jag sätter tänderna på spelet.

Medlem
Skrivet av goldmund:
Skrivet av Naida:

Operation flashpoint.. Bara namnet gör att jag ryser till i hela kroppen. Aldrig mer nånsin röra ett spel från codemasters som inte är ett bilspel.

Spelet verkar ha fått hyfsat betyg, men ändå tycker folk att det inte är bra.
Vad är det som är dåligt med spelet?
har dock inte spelat det själv, men vill veta innan jag sätter tänderna på spelet.

Haha jaa var ska man börja
Shit nee kolla kommentarer på de gamla nyheterna! Fy fan alltså det är det värsta jag varit med om i spelvärlden tror jag! Och vilka kräk de är som skötte situationen så jävla dåligt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker det är fel att dömma ut det redan. Dem har ju säkerligen lärt sig en läxa från tidigare. Ni ska ju inte tro att ledningen direkt berömde dem, dem ligger nog risigt till efter det spelet. Dem vet nog vad folk förväntar sig nu.


signatur

The King is Back

Inaktiv
Skrivet av goldmund:
Skrivet av Naida:

Operation flashpoint.. Bara namnet gör att jag ryser till i hela kroppen. Aldrig mer nånsin röra ett spel från codemasters som inte är ett bilspel.

Spelet verkar ha fått hyfsat betyg, men ändå tycker folk att det inte är bra.
Vad är det som är dåligt med spelet?
har dock inte spelat det själv, men vill veta innan jag sätter tänderna på spelet.

Det enklaste sättet är om du själv sätter dig ner och spelar igenom första spelet. Alltså den kampanjen är episk. Den egentligen kassa musiken blir bra i sammanhanget. Det känns unikt. Det är sån bra story i spelet och det finns mer möjligheter till att free roama och lösa uppdragen på sina egna sätt.

I uppföljaren finns ingen identitet, inga nämnvärda karaktärer att minnas. Alla är anonyma. Enkelspåriga uppdrag där man lyckats på något sätt förvandla en öppen värld till en räls-shooter för xbox-kids.

Jag gråter. Eftersom jag inte hört någon som helst ånger från utvecklarnas sida så kommer den här skiten bli likadan som Dragon Rising.

http://www.youtube.com/watch?v=ujS4wJ0RUcY


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Flashpointgame Operation Flashpoint
@
@kevinbrokeit Glad to hear you enjoyed it. You'll be pleased to know that gameplay footage is not that far away!


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Tycker det är fel att dömma ut det redan. Dem har ju säkerligen lärt sig en läxa från tidigare. Ni ska ju inte tro att ledningen direkt berömde dem, dem ligger nog risigt till efter det spelet. Dem vet nog vad folk förväntar sig nu.

Skojar du med mig? Skulle inte tro att de lärt sig något, de låste ju alla forumtrådar alt. tog bort dem när folk började klaga och de få patchar som släpptes rörde ju inte ens de huvudsakliga problemen och sen la de av med supporten efter typ två månader...
Allt som lovades både innan det släpptes och sen på boxen var... lögner :'(

Medlem
Skrivet av FortuN:

Tycker det är fel att dömma ut det redan. Dem har ju säkerligen lärt sig en läxa från tidigare. Ni ska ju inte tro att ledningen direkt berömde dem, dem ligger nog risigt till efter det spelet. Dem vet nog vad folk förväntar sig nu.

Nja, jag vet inte jag. Spelet måste ju ha sålt hyggligt bra om det nu får en uppföljare, och ledningen lär ju knappast ha några planer på att ändra på ett koncept som sålde.

Medlem

- Operation Flashpoint: Dragon Rising var oerhört ambitiöst, men hade problem att leverera, så vi var nöjda över att se att uppföljaren är ett tajtare och mer fokuserat spel som fortfarande strävar efter en mer realistik återskapning av krigsföring, säger OXM:s redaktör Jon Hicks.

-
Föremålssystemet och AI:n ska ha uppdaterats och det har införts anpassningsbart erfarenhetssystem och närstridsattacker.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

- Operation Flashpoint: Dragon Rising var oerhört ambitiöst, men hade problem att leverera, så vi var nöjda över att se att uppföljaren är ett tajtare och mer fokuserat spel som fortfarande strävar efter en mer realistik återskapning av krigsföring, säger OXM:s redaktör Jon Hicks.

-
Föremålssystemet och AI:n ska ha uppdaterats och det har införts anpassningsbart erfarenhetssystem och närstridsattacker.

Du har verkligen förtroende för de här snubbarna va?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kan fan fortfarande inte förlåta FZ för att ha gett Dragon Rising 5/5, recensionerna har ju verkligen blivit mycket sämre de sista åren. Köpta?

Men ja, vi kan ju hoppas att det nya Flashpoint blir något att ha, förhoppningsvis ännu bättre än ARMA 2.

Medlem

Om de fixar den oerhört sega gampeplayen och superförenklade kommandosystemet är jag intresserad. Pallar inte mer croucha o slow-motion och trycka igenom femton menyer för att be mitt squad att inte öppna eld (som de trots allt gjorde, *sigh* dålig AI).

Medlem

Extremt bra Teaser, säger inte mkt om spelet dock, förutom att det är ett ''krigsspel''


signatur

Rwa?

Medlem

Nej men jag hoppas att dem gör spelet så som man tänkt det. Mer av Arma stil i sig.
Fan dem skulle anställt mig hade det fan blivit årets spel!


signatur

The King is Back

E5R
Medlem

Litar aldrig på utvecklare som inte tar sig tid att göra lite enkel research inför ett spel, än mindre en teaser.

Kan förstå om vissa tycker det ser vackert ut, men det gör ont i min själ att se så många grundläggande brister i en militär miljö på så kort tid. Nej tack.


signatur

| team subRosa

Medlem

flopp! säger det redan nu! men men only time will tell.


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av BoZo:

Men ja, vi kan ju hoppas att det nya Flashpoint blir något att ha, förhoppningsvis ännu bättre än ARMA 2.

Hahahaha

Medlem
Skrivet av Wartex:

FMV-trailers är för utvecklare som inte bryr sig om sina spel tillräckligt för att kosta på sig datorgjorda sådana... det är bara vad jag har fått för mig i alla fall.

Säger bara Westwood

Medlem

Jag blev skitbesviken på förra Flashpoint, långt ifrån den där 5an som FZ gav spelet tycker jag. Så det blir nog inte ett köp av det här, oavsett vad FZ säger.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Codemasters skämde ut sig duktigt med OFP-DR och har mycket att hämta hem nu, vilket jag inte tror dem klarar av. OFP var en riktigt bra MS för sin tid.
Nu har Arma tagit över namnet. Låt Ofp vila i frid med någon sorts värdighet kvar.

Medlem

Ja jag kommer ihåg den ganska kassa musiken från första spelet, helvete vilka rysningar man fick, en av dem bästa upplevelser jag haft. Den passade klockrent på något sätt.

Medlem

Jag ställer mig ytterst tveksam till att detta blir något att hylla, efter allt skitsnack som gavs om förra spelet så vägrar jag köpa skiten. Dragon Rising var helt ok att lira online men de löften de gav var lika mycket värda som en fis i munnen...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

12
Skriv svar