SD-politiker åker i finkan, utan att passera gå.

Medlem
SD-politiker åker i finkan, utan att passera gå.

Sverigedemokraterna i Västmanland måste leta en ersättare till en förtroendeposition inom kommunfullmäktige. Detta på grund av att deras tidigare representant, en 25-årig man, dömts till två månaders fängelse. Företeelsen som ligger bakom domen är att 25-åringen hotat en kvinnlig och en manlig "vän" med kniv och sagt: "vem ska jag skära halsen av först?" samt kört berusad - fortfarande beväpnad med kniv - ifrån platsen.

Mannen avslutade genast sina uppdrag hos Sverigedemokraterna och har inte kommenterat domen när media har försökt kontakta honom. Sverigedemokraterna själva har heller inte kommenterat händelsen - de har säkert PR-fiaskot sen förtalsdomen emot Carina Herrstedt där de sa att det var "en politisk dom".

I Sverigedemokraternas krystade kamp att inte lämna stolar tomma runt om i landet bevisas igen inte vara någon bra idé. Bland förtalsdomar, kvinnomisshandlare, läggs nu till ett knivbeväpnat fyllobilist.

(Mannen satt på en "reservstol" i en av kommunfullmäktige i Västmaland, så att ingen missförstår.)

PS. MIN KAMP tackar SD:are som har påpekat STAVFEL i texten.

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
SD-politiker åker i finkan, utan att passera gå.

Undrar just hur myket de kan komma undan med, gång på gång dyker det upp grejer bland SDare som skulle orsaka skandal bland vilket annat parti som helst, fast några extra kilo skit luktar gör väl inte att det luktar mer i den dynghögen.

Hörde förresten på radion om personer som på något sätt valts in i kommunfullmäktige för SD både här och där utan att veta om det, folk som inte vill ha det minsta med det partiet att göra.

Medlem

Mer hets mot SD, att du orkar.
Frågan är om inte du borde ta din 'kamp mot okunskap och trångsynthet' och ställa dig själv mot väggen.

skära*
Domen*
Representant*
Domar*
Västmanland*
Förtalsdomar*
en bilist*

Medlem

Vadå då? Det finns väl kriminella individer i alla partier. Att en individ visar säg varit våldsam betyder inte att alla skulle vara det. Liknande händelser kan hittas i flera partier. Säger inget om partiet i sig självt.

En person begår brott. Samma person får fängelse. Vad är problemet?

Medlem

Schysst scoop, men var är källan? Jag ser inget om det på någon av de större nyhetssidorna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Mer intressant är väl "kampen" mellan övriga SD-representanter i västmanland...

Att en person som begått ett brott och lämnar sin plats i partiet pga detta är väl egentligen ganska unikt i sig men inte på ett negativt sätt. Jag vet en som mördat en annan person och suttit av sitt straff som nu är kommunist/v men inte fan blev han utslängd eller något sånt. Finns nog flera brottlingar som sitter i partier med betydligt mer makt, dom ÄR ett problem inte dom som lämnat sina platser.

Medlem
Skrivet av Necarus:

Hörde förresten på radion om personer som på något sätt valts in i kommunfullmäktige för SD både här och där utan att veta om det, folk som inte vill ha det minsta med det partiet att göra.

Ja, det är roligt. Det finns dessutom personer som blivit invalda på SD-mandat som, du säger, inte stödjer partiet som valt att sitta kvar. Sverigedemokraternas partiledning kallar det "odemokratiskt". Ironi!.

Skrivet av raefzm88:

bla bla

Okej, SD:arn.

Skrivet av Fargo:

Vadå då? Det finns väl kriminella individer i alla partier.

Alltså, det här argumentet är så dåligt.
Du försvarar en individs handlande genom att någon annan i ett annat parti också gjort dumma saker?

Skrivet av zyr0k:

...men var är källan?

Förlåt, jag glömde att hänvisa till källa.
Tingsrättens beslut är offentlig handling och är tillgänglig för alla som begär den, kontakta här vastmanlands.tingsratt@dom.se. På Expo.se (OH SHI- KOMMUNISTER!) finns det en artikel: http://expo.se/2010/48_3512.html

Skrivet av MakkeK:

Jag vet en som mördat en annan person och suttit av sitt straff som nu är kommunist/v men inte fan blev han utslängd eller något sånt. Finns nog flera brottlingar som sitter i partier med betydligt mer makt, dom ÄR ett problem inte dom som lämnat sina platser.

Läs svaret som Fargo finns.

Kom tillbaka när politisktinkorrekt.info skriver om det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

PS. Är det inte roligt att personer som kastar skit på Mona Sahlin för att hon köpte godis på statens kredit är de som försvara personer som knivhotar andra medmänniskor med "folk i andra partier har gjort ..."?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av raefzm88:

bla bla

Okej, SD:arn.

Skrivet av zyr0k:

...men var är källan?

Förlåt, jag glömde att hänvisa till källa.
Tingsrättens beslut är offentlig handling och är tillgänglig för alla som begär den, kontakta här vastmanlands.tingsratt@dom.se. På Expo.se (OH SHI- KOMMUNISTER!) finns det en artikel: http://expo.se/2010/48_3512.html

Kom tillbaka när politisktinkorrekt.info skriver om det.

ahahah va omogen du är!
nu kom expo in i tråden såg jag,
och då tackar jag för mig!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

ahahah va omogen du är!
nu kom expo in i tråden såg jag,
och då tackar jag för mig!

Ja, det är hemskt när man inte klarar av problemen i sina egna led. Varsågod, hej då.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Försvarar inte en individ. Mona sahlin kan inte jämföras. Denna personen var ju inte partiledare.

Medlem

Än så länge har vi partipolitik i Sverige (det börjar förändras mer och mer - vilket jag inte tycker om) och det är partiet som är ansvarig inför väljarkåren.

TYCKER JAG


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hur kan människor försvara SD idioter? Bra skrivet bjosarn.

Kommentarerna från Fargo och Co är dock otroligt IQ-befriade.

Medlem
Skrivet av molg:

...

Snacka om IQ-befriad själv, läs Fargos inlägg igen.

Skrivet av bjosarn:

blabla.. försvara Mona

Hahaha vilket kasst exempel med Mona. Bara för att du gillar henne ignorerar du att hon håvade och fortfarande håvar in storkovan i politiken och försvarar henne efter sina blundrar, i det här exemplet försvann ju denna individ från partiet nu vilket är bra och inte är mer än rätt, så vad är problemet kommunisten? Det är bara bra att det rensar upp, den röda sidan skulle också gärna kunna göra det.

Mycket trångsynthet i denna bloggen. Du attackerar ett parti för en person som inte längre är med i partiet, men du försvarar Mona efter sina blundrar fastän hon sitter kvar i sådan maktställning t.o.m. hahaha du är trångsynt.

Medlem

Cedric: Ditt inlägg bevisar ju bara att du inte läser ordentligt. Jag försvarar ingen alls, vilket du kan läsa dig till själv. Hur har du kommit fram till att jag försvarar Mona och hennes fallskärmar och liknande? Om du ens har läst saker jag skrivit innan så tycker jag elitpolitiken suger, men det hör inte ens hit.

Om din enda kommentar på att en SD:are knivhotar sina vänner och kör rattfull är "Åh, du försvarar Mona!" - vilket jag inte ens har gjort. Det bevisar bara det Molg sa, att ni är så trångsynta att ni hittar på egna illusioner om andra människor och skiter i problemen i era egna led.

Så kom tillbaka när du slutat hitta på saker.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Förstår fortfarande inte hur ett parti kan vara ansvarig för en individ. Så länge denna inte är partiledaren. Personen i fråga gjorde vidriga brott. Han utesluts och åker i fängelse. Då har väl allt gått rätt till?

@Molg uppskattar inte personangrepp. Ha respekt för dina medmänniskor. Hur är jag IQ-befriad?

Medlem

bjosarn "PS. Är det inte roligt att personer som kastar skit på Mona Sahlin för att hon köpte godis på statens kredit är de som försvara personer som..", du försvarar inte denna man så du anklagar alltså inte Mona heller blir slutsatsen från ditt citat, vad är poängen annars med den meningen du skrev.

Jag kastar hellre mer än gärna skit på båda, det betyder inte att jag anklagar hela partiet för en incident utanför politiken om inte partiet ställer sig bakom och stödjer handlingen, såsom exempelvis det stöd Mona fått. Dock kan du säkerligen hitta annan smuts som faktiskt är direkt inom politiken och inte privat, plus givetvis SD:s historia, men dessa är andra fall.

Jag ser inte blint en individ som vilket parti han röstar för, det han gjorde är givetvis jävligt illa så det behöver inte kommenteras vad man tycker om handlingen i sig ens.

Jag tror din blogg motverkar sitt eget syfte, din aggressiva ställning skapar nog mer stöd för SD än det motverkar, du får nog mest gehör från personer som redan är anti-SD.

Medlem

"Läs svaret som Fargo finns"...?
Om en person begår ett brott och lämnar/blir utesluten ur partiet och hamnar i fängelse så har allt gått rätt till i mina ögon. Men när vissa partier försvarar sina medlemmars brott och inte tar avstånd till dom så är det alltså okej?!
Hur sjuk är inte den tankeställningen?

Nu skiter jag i vilket parti eller vilken person det handlar om, jag röstar inte på Sd, S, eller något av dom två andra extremistpartierna. För mig handlar det om att upprätthålla lagen, INGEN ska stå över lagen oavsett partitillhörighet. ...förutom Kungen såklart.
Så bara man tillhör S eller något annat parti än SD så har man ett passera-finkan-och-inkassera-fallskärm-kort?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Förstår fortfarande inte hur ett parti kan vara ansvarig för en individ. Så länge denna inte är partiledaren. Personen i fråga gjorde vidriga brott. Han utesluts och åker i fängelse. Då har väl allt gått rätt till?

Personen hoppade själv av, Sverigedemokraterna har inte kommenterat händelsen. Som jag sa innan, Sverige är fortfarande en representativ demokrati med partipolitik. Det är PARTIERNA och inte individerna. Därav TYCKER JAG att partierna har ansvar för sina representanter. Jag har tidigare sagt att kommunpolitiker inte är de vassaste i lådan - inte på något håll - men SD:s jakt efter representanter är galen. De skiter i vilket. Och jag hoppas att det kommer sparka dem i ryggen.

Skrivet av Cedric:

...vad är poängen annars med den meningen du skrev.

Poängen att individer har kastat så mycket skit på Mona under min tid på forumet för saker hon gjort, men har inga som helst problem med alla de Sverigedemokrater som begår betydligt grövre brott. Förstår inte fortfarande din "Du försvarar Mona!"-hets.

Citat:

Jag tror din blogg motverkar sitt eget syfte, din aggressiva ställning skapar nog mer stöd för SD än det motverkar, du får nog mest gehör från personer som redan är anti-SD.

Det tror inte jag. Och må så vara. När min blogg är så populär jag tror att den kan påverka den svenska opinionen så lovar jag dig att jag ska tänka över vad jag skriver igen.

Skrivet av MakkeK:

Om en person begår ett brott och lämnar/blir utesluten ur partiet och hamnar i fängelse så har allt gått rätt till i mina ögon. Men när vissa partier försvarar sina medlemmars brott och inte tar avstånd till dom så är det alltså okej?!

Det var ju precis tvärt om jag skrev...

Citat:

Hur sjuk är inte den tankeställningen?

Hur kom du fram till att jag skulle ha den åsikten?

Citat:

Så bara man tillhör S eller något annat parti än SD så har man ett passera-finkan-och-inkassera-fallskärm-kort?

Hur kom du fram till att jag skulle ha den åsikten?

Det känns som du pusslar ihop dina egna åsikter att applicera valfritt på andra. Något jag inte förstår.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

@Bjosarn
Jag har bara kritiserat Sahlin när hon var partiledare. Hade fallet varit så att hon INTE var partiledare hade jag heller inte yttrat mig.

1
Skriv svar