Grafiskt missnöje

Ambassadör
League of Legends
Grafiskt missnöje

Nu har den sorgliga dagen kommit när jag inte klarar av att spela ett spel på grund av grafiken.
Jag upplyste tidigare idag att jag ville ha ett roligt spel jag kunde sätta tänderna i. Spelet som kom upp var Star Wars: Dark Forces.
Det var med stor förväntan som jag startade spelet. Det verkade vara riktigt roligt men det var bara ett problem. Det såg för j*vligt ut. Jag har tidigare inte varit så noga med hur grafiken ser ut och sätter hellre ner grafikinställningarna än att spelet inte flyter på bra. Men när jag nu skulle uthärda detta spel så fanns det inga grafikinställningar att höja. Det var maxad grafik ala 90-tal.

Hur kommer det sig då att jag inte står ut med grafiken i detta spelet?

Jag har min teori, för att komma till slutsatsen måste jag ta upp ett par historiska moment i mitt liv som gamer.

1991: Mitt födelseår och 4 år innan det aktuella spelet släpps.

1995: Spelet släpps.
Min far installerar Doom. I smyg lyckas jag starta upp det och spela. Jag fattar inte vad som händer men njuter av det.

1995-1997: Spelen jag spelar är bara barnspel och Doom.

Här kan ett påpekande tilläggas. Jag spelade mycket Doom, som jag anser är ett våldsam spel, redan vid 4 års ålder. Detta borde ju helt klart påverka mig till en våldsam person. Men så är inte fallet då jag ser mig själv som en fredlig person som aldrig varit i ett slagsmål. Kanske har min tidiga introduktion till våldsamhet gjort att jag tar avstånd till det nu senare i livet? Eller så dog jag så ofta i spelet att jag insåg att det inte var värt att testa på det i det riktiga livet.

1998: Jag sätter tänderna i Half-Life och NHL för första gång och jag introduceras till drogen "datorspel" som jag kommer inta i flera år framöver.
Half-Life var min startpunkt som gamer. Här sattes hela min standard på hur spel ska spelas. Jag kunde inte längre spela Doom pågrund av den ribban som Half-Life satte upp.

1999-2010: En lång period med datorspel som inte har så mycket med teorin att göra.

2010-11-20: Jag installerar Star Wars: Dark Forces och inser till min förtvivlan att grafiken gör det omöjligt för mig att spela.

Efter lite efterforskning och djupare inblick i dessa moment i mitt liv har jag dragit slutsatsen att spel som släppts före Half-Life, eller rättare sagt spel som inte uppnår samma grafiska standard, är för mig inte spel utan historiska händelser som man ska låta bli, för att inte förstöra deras historiska värde.

Jag vill tacka zgz för tipset men det är bara att inse att jag är alldeles för ung för att behärska dessa sorters mästerverk.

#blogg

Titel

Testa på en gammal laptop med låg upplösning, det gör susen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

tråkigt att höra att du inte kunde genomlida det, men spelet är ju inte gjort för att spela på dagens moderna maskiner. Kanske det här hjälper dig att orka spela igenom det, http://darkxl.wordpress.com/ (vet inte om det fungerar med steamversionen men kanske värt att testa?)


signatur

no remorse

Ambassadör
League of Legends

Ska testa med detta också. Tackar

1
Skriv svar