Robot
Two Worlds 2

Två världar? Räcker det inte med en värld per rollspel längre? Vi dyker ner i polska Reality Pumps orchvänliga uppföljare.

#two-worlds-ii, #reality-pump, #world-of-warcraft


Medlem
Two Worlds 2

Inget betyg?

Medlem

Jag vill se betyg xD

Skägg.
10 Chambers
Inaktiv

3/5 hade det väl ändå kunnat få.. snålt

Medlem

lol jag hade gett det 1 av 5, så sjukligt dåligt spel. Totalt själlöst.

Medlem

smaken e som baken.

Medlem

Kanske dåligt spel, men sjuuukt dålig recension. Som när The Witcher blev totalsågat här pga att det var med ett par bröst i spelet. Hade gärna sett en lite längre och djupare recension.

Medlem

Läser man recensionen tänker man 3/5, men betyget säger 2/5. Nä, det blir inget köp av det här skräpet, the witcher 2 är snart här, får bli det istället.

Medlem

Jag har kört spelet och om jag bortser från min CTD som stoppade spelet helt så sulle jag ge det 3/5
Tycker att det är ett ganska bra spel tbh, inte lika bra som Oblivion ofc men fortfarande ganska bra med tanke på att jag inte hade några höga förväntningar xD

Medlem

lol... detta är ett av de bästa spelen på länge enligt mig 4/5

Medlem

Reality Pump gör earth 2170.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Kan meddela att spelet har fått otroligt bra betyg överallt förutom denna kassa recensionen, så tveka inte

Zocker heaven - 11/12
World Games - 89%
Eurogamer.de - 9 / 10
GamersPLUS - 90%
Game Reviews - 87%
Game Star - 85%
PC Games - 88%

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:

Kan meddela att spelet har fått otroligt bra betyg överallt förutom denna kassa recensionen, så tveka inte

Zocker heaven - 11/12
World Games - 89%
Eurogamer.de - 9 / 10
GamersPLUS - 90%
Game Reviews - 87%
Game Star - 85%
PC Games - 88%

Jag tycker också personligen att det verkar lite lågt. Men men, smaken är som baken!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Storyn var verkligen stel - och karaktärerna. Usch!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag tycker spelet är fantastiskt skoj! Röstskådisarna är totalt värdelösa. Samma huvudpersonsröst som i The witcher, där rösterna oxå va usla. Har säkert anlitat samma studio, för röstskådespelet påminner väldigt mycket om just The Witcher. Hade nog gett det en 3a minst. Hade gett det en 4a om röstskådisarna vore bättre.

Medlem

Minns mycket ur Oblivion som jag hakade upp mig pa men det stoppade mig inte fran att fortsatta, det var ett spel som jag ocksa tycker Two worlds 2 nu ar, ett spel som trots sina brister har mycket att erbjuda.

Har bara skrapat pa ytan annu men (en stark 3a) far det i nulaget av mig :j


signatur

sTiAh

Medlem

Känns som om recensenten haft en dålig dag och vaknat upp på fel sida, kör på http://www.gamespot.com/pc/rpg/twoworlds/review.html tills vidare. Då ettan var klart underhållande i stil med Diablo och Sacred

Skägg.
10 Chambers

Det är härligt att man kan utröna vilken recension som är bäst beroende på hur mycket den kelar med ens egen åsikt.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Det är härligt att man kan utröna vilken recension som är bäst beroende på hur mycket den kelar med ens egen åsikt.

Motherfucking Word.

Sen angående recensionen så tycker jag betyget Tveksamt är högst lämpligt. Jag hade t.o.m. lutat mot att ge det en etta, för det är verkligen ett kasst spel.

Animationerna är som tagna ur en stumfilm med Steven Seagal i huvudrollen, röstskådespeleriet är deprimerande tunnt, dialogen otroligt fattig, grafiken högst tveksam (saknas polygoner där det behövs, säga vad man vill om all post processing), OTROLIGT förvirrande setting som recensenten påpekar, who the hell am i och vad gör jag här var frågan som aldrig besvarades. Även nästan överdrivet förutsägbart händelseförlopp i storyn.

Huvudkaraktären ser ut som att han har på sig blöja och har ichias när han springer, character designern är sjukt jävla fattig, allt man kan välja på är essentially 10 stycken metrosexuella frisyrer. Spelet innehåller knappt några val alls, inget beslutsfattande, bara battla en massa goblins som fått sina röster skådespelade av polska programmerare (!). Överlag ett sjukt deprimerande clusterfuck till spel. Att kalla det Oblivion light är otroligt offensive mot Oblivion, som är ofattbart mycket bättre på alla sätt - och glöm då heller inte moddarna. Never mind att Oblivion kom för en 5 år sen heller.

Sicket skitspel, om man vill ha ett missförstått centraleuropeiskt rpg så rekommenderar jag hellre Gothic 3 med community patch 1.74.

Medlem

Jag är väl medveten om att det här spelet har fått höga betyg överlag. Men vad det än är andra recensenter ser i det så har jag i alla fall inte sett det. Visst, det finns bra idéer här, men spelmekaniken är lite fladdrig, storyn är sövande trist och både röstskådisar, animationer och diverse glitchar kickar ut mig ur illusionen flera gånger i minuten. Jag tyckte helt enkelt inte att det var så fantastiskt som de flesta andra recensenter.

Medlem

Jag blev faktiskt lite nyfiken de första minuterna, när det visade sig att min hjälte (som såg efterbliven ut) blivit räddad av ORCHER! Som givetvis hade med sig en het (ok, kanske Oblivion-het, då) orchkvinna som visade mesta möjliga hud trots att alla andra hade högvis med plåt och brynja över hela kroppen... Någonstans där tog mitt intresse egentligen slut, och resten av det jag spelade innehöll inget mer värt att plåga sig igenom.

Medlem

som du sa Mats, det var inte helt ologiskt att sätta en tvåa på slutet

Medlem

Jag skule vilja veta hur många som har spelat det här spelet som verkligen har köpt det?

Det är oftast dussinspelare som slangar hem alla spel och testar för att sedan retas sig på att karaktären springer med blöjor och ichias t ex... jag menar skulle så vara fallet så skulle ju Fallout 3 få minus betyg!:-)

Nej jag testar nog själv.... jag och herr Nylund har oftast helt olika uppfattningar av vad som gör spelen roliga...
Jag skulle nog inte lägga ner spelet för att en orch böna visar magen i vilket fall!

Sen tycke jag inte heller att Arcania Gothic 4 var värt samma betyg så det blir att köpa det till PS3 på fredag och se efter själv. (om nu inte GT5 tar upp all tid förstås:-))


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Oj oj oj vad mycket negativitet det var här då. Får allt ta och titta på lite punkter som tas upp.

Animationerna: Ja, dom är inte dom bästa men om jag ska vara ärlig så får dom nog en 2.5/5 när man ser på annat runtom som inte imponerar med vackra animationer heller.

Grafiken: Passar väldigt bra men jag kan se några av era punkter om post-processing och hålla med att det inte var ett jätteperfekt beslut att släppa spelet utan DX11 (som ska komma i en patch, som inte sett ljuset ännu)

Dialog & röster: Här skiljer jag nog mig lite och ger dom minst 3.5/5 för jag gillar faktiskt den atmosfär en hel del av dom skapar.

Setting: Jag förstår inte för fem öre hur Settingen är förvirrande, är det helt uteslutet att behöva tänkta lite själv? Att köra igenom TW1 "kan" vara ett plus men med mitt hemska minne minns jag knappt vad som hände i första och började färskt om i tankarna.

Crafting & Magi: Båda dessa system är lagom avancerade och skapade med enkelhet i sin avancerade stil.

Något jag förvånas över att inte se nämnas överhuvudtaget är hur Bågskytte systemet är helt åt skogen när man inte ens i Aim-mode (X) har helt 100% fritt sikte vilket skapar lägen man missar på grund av det inbyggda auto-aim. Sedan kan man också se på hur obalanserat bra Active-block med högsta leveln är.

+ Otroligt stor värld
+ Avancerad och lätta system för crafting & uppgradering
+ Alla side-quests
+ Magin
+ Känslan

+- Spelets inriktning med storyn skapar en omöjlighet att faktiskt vara genomrutten ond, något som kanske inte faller alla i smaken gällande fria val.
+- Manualen är näst-intill ett måste, vilket är en skum och ofamiljär idé för många.

- Pil & Båge systemet
- Fallskadasystemet
- Glömda småsaker såsom t.ex förmåga att sova förstör en del av helheten.

81% <-- Få spel kommer över 90% på min skala.

Medlem

Grafik: 8/10 det jag störde mig på var Depth of Field som mest bara var ett suddfilter över allting (går att stänga av men inte i dialoger).
Ljud: Inget jag störde mig på, men inget man minns heller 7/10
Animationer: 3/10 Helt värdelösa för det mesta.
Dialoger: 1/10 känns som att de bara hade en man och en kvinna som gjorde alla dialoger sen försökte fejka olika röster för att få det att låta som olika personer. Låter speciellt löjligt när det är en person som byter röst efter några meningar då skådespelaren glömt hur han skulle förvränga sin röst mellan replikerna...
Story: Började bra men sen urartar det i en klichéfest utan dess like. 5/10.
Totalt: 6/10 inte ett dåligt spel, men inget jag orkade spela mer än 3 timmar (jag är extremt kräsen).

Medlem

Vad snålt betyg och lite oproffsigt att reta sig så mycket på taskiga animationer och röstskådespeleri, Mats. Det här tänket straffar utvecklare som inte har en Hollywoodbudget.

Two Worlds 2 är riktigt bra! Inte Oblivion-fantastiskt men det är oerhört mycket bättre än allt linjärt skit som pumpas ut.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ja, det är möjligt att jag har "fel", åtminstone om du inte delar mina åsikter om spel i allmänhet. Eller som Kangas1000 har insett:

"jag och herr Nylund har oftast helt olika uppfattningar av vad som gör spelen roliga..."

Och vet man det, så kan man ju bara köpa allt jag sågar och tvärtom :).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slimebeast:

Vad snålt betyg och lite oproffsigt att reta sig så mycket på taskiga animationer och röstskådespeleri, Mats. Det här tänket straffar utvecklare som inte har en Hollywoodbudget.

Både och. Om ett dåligt hantverk förstör spelkänslan måste det ju ändå nämnas. Att lägga alla allt krut på snygga miljöer och inget på animationerna är inte särskilt klokt. Bättre hade då varit att balansera resurserna, dra ner på grafikambitionerna och skapa bättre flyt i rörelserna.

Sen finns det självklart massvis med exempel där grafik absolut inte är en del av spelupplevelsen.


signatur
12
Skriv svar