Så minskas laddningstiderna i Gran Turismo 5

Robot
Så minskas laddningstiderna i Gran Turismo 5

Sony ger dig möjligheten att installera hela paketet eller ta det lite pö om pö.

#gran-turismo-5


Medlem
Så minskas laddningstiderna i Gran Turismo 5

fan blir så jävla taggad att köpa PS3an och GT5!
Nästan så jag gör båda köpen på release dagen!


signatur

Sim-Racing

Medlem

Det rör sig snarare om 50 minuter och 8 GB installation. Sen är laddningstiderna bra långa ändå. Men utan installation är de fruktansvärda.

Medlem

Har väntat med köp av PS3 lika länge som jag väntat på GT5..
Nu blir det köp av både det ena och det andra..

Och frugan jublar, så klart..

Medlem

Har väntat 5 år, kan gott fan vänta 40 minuter extra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Laddningstiderna är fortfarande långa, eller ja, runt en halv minut eller så. Provade installera "Main Data" som det stod under inställningarna, och märkte ingen direkt större skillnad. Men vad vet jag, jag körde bara några race innan jag drog in lite filer på hårddisken

GT5 är gryyyyymt... Behövs bara en G27 eller Driving Force GT.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Har väntat 5 år, kan gott fan vänta 40 minuter extra.

hahahah,Så sant

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Fan ska man göra nu då, jag sitter med ett sketet Xbox 360 och en G25 ratt.. det funkar ju inte

Frågan är hur mycket jag måste lägga ut för ett PS3 och GT5 totalt

Kolla på Cdon.se,dom har massa konsolpaket nu när Julen kommer,har visst ett bundle paket med en Playstation 3 Slim (320GB) + Gran Turismo 5 + Black Ops

Släpps 5 december för 3499 riksdaler,dom säger visst att dom ska vara billigast också med dom priserna.

Avstängd

Jag längtar så j*vla mycket nu! Om 2 dagar får jag äntligen använda min ratt på ett ordentligt sätt

Btw, när kommer er recension FZ?

Medlem

blir att beställa hem PS3 å GT5 den 25 :S blir bara 3.168 pga deras 5års jubileum! längtar nu som fan kommer bli fett med G27an

Medlem

Bara två dagar kvar
G25an kommer få jobba hårt snart


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

GT5 kommer bli mitt steg in i konsolvärlden. Blir en ps3, GT5 och G27 ratt (Möjligen blir ratten senare). Blir nog julklappen till mig själv tror jag.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Pundigaste jävla idén någonsin. Installationer går vrålfort idag. Låt mig bara piska in skräpet på min 12,000rpm velociraptor / SSD, defragmentera och sen aldrig se en laddningsskärm igen.

Vilka muppar, fail detected.

2/10

Medlem
Skrivet av KatOne:

Pundigaste jävla idén någonsin. Installationer går vrålfort idag. Låt mig bara piska in skräpet på min 12,000rpm velociraptor / SSD, defragmentera och sen aldrig se en laddningsskärm igen.

Vilka muppar, fail detected.

2/10

Du är så cool.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

För alla er som letar PS3

Komplett säljer PS3 slim rätt billigt nu. Nersatt med 16%
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611323

Har dock varit så rätt länge så vänta inte för länge om du ska köpa!

Medlem

Jävlar va jag är laddad! Extremt!

Inaktiv
Skrivet av ehrw:

För alla er som letar PS3

Komplett säljer PS3 slim rätt billigt nu. Nersatt med 16%
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611323

Har dock varit så rätt länge så vänta inte för länge om du ska köpa!

Dom har hög frakt kostnad så kan vara billigare på andra ställen!

Ni som inte har PS3 än, försök hitta en bundle med PS3 + GT5. Brukar vara billigast så!

Medlem
Skrivet av Wiiga:

GT5 kommer bli mitt steg in i konsolvärlden. Blir en ps3, GT5 och G27 ratt (Möjligen blir ratten senare). Blir nog julklappen till mig själv tror jag.

Ratten blir till jul för mig med

Medlem

För er som är sugna på spelet så kolla på ICA, det säljs lite överallt. Verka vara rätt enkelt att skaffa sig en kopia innan torsdag.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Har väntat 5 år, kan gott fan vänta 40 minuter extra.

håller med dig till 100 %


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Skrivet av Håkan:

För er som är sugna på spelet så kolla på ICA, det säljs lite överallt. Verka vara rätt enkelt att skaffa sig en kopia innan torsdag.

uuhhhm..... Ica Supermarket eller nåt annat ica ? har då aldrig sett nåt spel på supermarket


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Skrivet av KatOne:

Pundigaste jävla idén någonsin. Installationer går vrålfort idag. Låt mig bara piska in skräpet på min 12,000rpm velociraptor / SSD, defragmentera och sen aldrig se en laddningsskärm igen.

Vilka muppar, fail detected.

2/10

You can has?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag tror inte att det är sant att spelet kommer tills jag håller det i handen
Funderar på att köpa en GT Driving Force också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har sett spelet till salu i dvs butiker som inte har så bra koll på spel, vilket har medfört att man även spelat spelet vilket va toppen! Gillar verkligen hur seriöst dom gjort grejen med att ta bilder på bilen i spelet. Tycker dock de va lite fattigt med bilar i Quick play men men finns att köpa i nordvästra skåne bland annat redan för 650kr

Medlem
Skrivet av KatOne:

Pundigaste jävla idén någonsin. Installationer går vrålfort idag. Låt mig bara piska in skräpet på min 12,000rpm velociraptor / SSD, defragmentera och sen aldrig se en laddningsskärm igen.

Vilka muppar, fail detected.

2/10

Menar du att du har både en 12000rpm hårddisk OCH en SSD i ps3an eller att du har en SSD med 12000rpm för det skulle jag väldigt gärna vilja se!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Wiiga:

GT5 kommer bli mitt steg in i konsolvärlden. Blir en ps3, GT5 och G27 ratt (Möjligen blir ratten senare). Blir nog julklappen till mig själv tror jag.

Ratten blir till jul för mig med

Jo, har två kompisar som inhandlade G27'an för F1 2010. Och såklart byggde de ställningar och hela köret så man sitter och kör som en kung.
Och det gjorde ju inte att man blev mindre sugen om man säger så !


signatur

- Wiiga -

Medlem

PS3:orna har väl 5400 RPM 2.5" HDD som stock va? Ska det verkligen ta så lång tid för den datan? Är ju inte ens hela spelet :S

Skulle vara kul om folk jämförde med egna hårddiskar/SSD:er

Medlem

Inte värt pengarna att sätta en SSD i PS3an. Det gör knappt någon som helst skillnad vid installationer, och minskar bara laddtider med typ 10%. Skulle inte vilja lägga pengarna, som sagt.

Du kan få hyfsade resultat, men då får du köpa en dyr jäkel.

Skrivet av Caoz:

Det rör sig snarare om 50 minuter och 8 GB installation. Sen är laddningstiderna bra långa ändå. Men utan installation är de fruktansvärda.

Och det vet du som bara har 360 och PS2?

Medlem

Tja alla..

det är så när jag skulle installera spelet så
sa den att det behövs 8 gb utrymme

är det de dom kalar minskar installtions tiden ? eller är det hela spelet ?

hur kan jag installera resten av spelet ?

Tacksam för svar
Mvh panos

1
Skriv svar