Medlem
Bra rpg?

Hej! jag är på jakt efter ett trevligt rpg och hoppas kunna få lite tips här!

Jag gillar spel som tex Fallout 1&2, Baldurs Gate 1&2, Neverwinter Nights osv.

Jag föredrar att man spelar som en karaktär med eller utan följeslagare, som i tex fallout.. alltså inte som i tex Temple of Elemental Evil som jag provade på för inte så länge sen.. det är lite för mycket pill att hålla koll på hela partyt.

Jag har spelat alla ovanstående samt Icewind dale, Dragon Age och några till jag säkerligen har glömt.

Så släng iväg era tips på bra rpg i samma anda som spelen jag nämt! Gammalt som nytt, spelar ingen roll : ) Bara det håller hög kvalitet!

Divine Divinity är mysigt och lite förbisett, och jag tror det passar dig väl utefter vad du efterfrågar för typ av rollspel.

Medlem

Final Fantasy VII & VIII lätt värt, Evil Island, Nox, Morrowind, Oblivion, kommer inte på nå mer just nu men det finns ett sjö av de


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Knights of the old republic är riktigt trevligt om man får det att funka på vista/7
har läst på diverse forum att steam versionen ska va relativt smärtfri.
Hur som helst ett riktigt bra StarWars baserat rollspel.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Divine Divinity verkar vara trevligt! Men det verkar vara svårt att få tag på.
Ser ut som att bara tvåan finns i butik. Är tvåan sämre eller kanske rentav bättre än ettan?

Final Fantasy har jag spelat allihop, bra spel!
Är inte alls förtjust i morrowind och oblivion : ( känns så stelt på nåt vis.
Aldrig hört talas om varken Evil Islands eller Nox, men ska kika på dom också!

Kotor har jag spelat, helt ok spel.

Jag fick låna Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura av en vän, har precis hunnit skrapa lite på ytan men det verkar ju vara helt fantastiskt!

Kom gärna med ännu fler tips på spel som kan verka falla mig på läppen : )

Inaktiv

Ultima 8 kan du prova. Eller också ultima 7 om du pallar grafiken.

Medlem

nox är ungefär som diablo, ett jag kan rekommendera som dock är väldigt gammalt så vet inte hur det fungerar på nyare OS är Septerra Core, kostar bara 49:- + frakt enligt prisjakt

ett annat spel i stil med DD och diablo är Titan Quest

Medlem

Drakensang: The dark eye och Drakensang: the river of time är trevliga spel som påminner mycket om dragon age. Two worlds 2 som släpps nu 12 november ser riktigt bra ut men det är mer lik Morrowind och Oblivion.

Medlem

Just nu spelar jag Planescape Torment och jag måste bara säga att det är ett helt underbart spel.
Fattar inte hur jag kan ha missat det! Men lika bra det, så kan jag njuta av det nu istället.

Jag klarade Divinity 2 för några dagar sedan också.
Tackar för det tipset Sebastian. Mycket mysigt spel.
Blev dock något paff och besviken över slutet...

Arcanum hängde sig stup i kvarten av någon anledning så har inte kunnat komma vidare i det, tråkigt då det verkade vara hur bra som helst.
Ska försöka lösa det när jag är färdig med Planescape Torment.

Medlem

Eftersom du gillar Fallout 1 & 2 så varför inte testa New Vegas?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag har spelat New Vegas. Det var ganska bra : )
Mycket bättre än Fallout 3 som var lite av en besvikelse.

Zlampan:
Gillade du inte slutet så kan jag glädja dig med det här

Medlem

Oh my! Spännande.
Är det Dragon Knight Saga man ska köpa då eller?

DKS är ju ett paket med både Divinity 2 och expansionen i... men jag antar att man bör kunna köpa expansionen separat också? I alla fall går det ju att ladda hem en patch för alla de som äger Divinity 2, så man får alla förbättringar som skett även om man inte vill hosta upp för expansionen.

När jag recenserade Divinity 2 så var jag riktigt hård mot spelet just pga de tekniska missarna, även om det i övrigt var OK. Ser därför fram emot att testa på DKS som kan bli precis allt jag hade hoppats att originalet skulle va.

Medlem

Mjo, men enligt prisjakt finns det bara en butik som säljer Flames of Vengeance, och dom vill ha 479kr för det.
Medans ett gäng olika butiker säljer Dragon Knight Saga för ca 250kr.
Så även om jag redan har Divinity 2 blir det nog ett köp av "paketet" DKS. Märkligt upplägg men det är väl bara att acceptera!

1
Skriv svar