Inga hakkors online i Black Ops till 360

Robot
Inaktiv
Inga hakkors online i Black Ops till 360

Min logga är inte långt ifrån dock.
http://data.fuskbugg.se/dipdip/robbazlogo.jpg


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Samtidig är de såklart lite hypokritiska, jag menar vi har slaktat nazister i nästa varenda call of duty spel, det har hängt enorma swastikor över allt i spelen till och med black ops. Inte för att nämna nazi zombies.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Alltså det är ju rätt stor skillnad mellan "religösa" hakkorset och nazisternas spegelvända hakkors på vit/röd bakgrund. Ett "riktigt" hakkors är nog inte så farligt men sitter man och gör Nazist flaggan så är det nog rätt klart att man blir bannad och sen försöka påstå att det skulle vara något annat gör bara att man ser ut som en idiot.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Samtidig är de såklart lite hypokritiska, jag menar vi har slaktat nazister i nästa varenda call of duty spel, det har hängt enorma swastikor över allt i spelen till och med black ops. Inte för att nämna nazi zombies.

Edit: Misstolkade ditt inlägg som om du syftade på nazi zombies i Cod, därav missförståndet, kapish?

Medlem

Jag kan hålla med om att svastikan inte är ett nazistiskt påfund men som sagt.. utan kontext så blir de bara pannkaka av allt. Tror dock att om man avdramatiserar symbolen så kommer nazisterna inte ha kvar den sjukt kraftfulla "loggan" de har idag.

och zauii, var det inte cod 1 +exp, cod2, cod3 samt en till som ja knappt lira, samma snubbar som utvecklade Black Ops som var om ww2 va? blir inte de 4 och en halv av sju? de e ju bara Modern warfare och Black ops som inte e i ww2

Medlem

Haha oh wow. Löjligt tycker jag

Medlem

Skönt att veta att de tar sig an sådana här viktiga frågor. Tänk om jag sett ett hakkors någonstans när jag spelade Black Ops och sedan fått för mig att bli nynazist.

Men, ärligt, hur farligt är det... Get a life.

Inaktiv
Skrivet av wiklund:

Jag kan hålla med om att svastikan inte är ett nazistiskt påfund men som sagt.. utan kontext så blir de bara pannkaka av allt. Tror dock att om man avdramatiserar symbolen så kommer nazisterna inte ha kvar den sjukt kraftfulla "loggan" de har idag.

och zauii, var det inte cod 1 +exp, cod2, cod3 samt en till som ja knappt lira, samma snubbar som utvecklade Black Ops som var om ww2 va? blir inte de 4 och en halv av sju? de e ju bara Modern warfare och Black ops som inte e i ww2

Infinity Ward gjorde följande i ww2 miljö;

Call of Duty
Call of Duty 2

Grey Matter Interactive som senare blev Treyarch gjorde följande i ww2 miljö;

Call of Duty: United offensive
Call of Duty: 3 (konsoll)
Call of Duty: World at War

Grey Matter/Treyarch och Pi Studios gjorde följande i ww2 miljö;

Call of Duty 2: Big Red One (konsoll)

Spark Unlimited gjorde följande i ww2 miljö;

Call of Duty: Finest Hour (konsoll)

Amaze Entertainment gjorde följande i ww2 miljö;

Call of Duty: Roads to Victory (PSP)

Rebellion Games gjorde följande i ww2 miljö;

Call of Duty: World at War: Final Fronts (playstation2)

Nu har jag inte tagit med nazi-zombie versioner men vill ni läsa mer om dessa kan ni gå hit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty

Får iaf detta till 9 spel som utspelar sig i ww2, och det är iaf fler spel i CoD-serien som innehåller nazist-symbolen än de som inte gör det.

Nu tycker jag iofs inte att det är så farligt då det inte är propagande utan ett spel där men dessutom oftast skjuter dessa förbenade nazister.

För att komma med ett inlägg on topic så skulle jag själv aldrig använda den symbolen som gamertag då jag tycker det kan missuppfattas och gränsar till smaklöst. Finns massor av andra man kan använda sig av imo.

MVH


signatur

äldre än dig!

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av RobbazSweC:

Samtidig är de såklart lite hypokritiska, jag menar vi har slaktat nazister i nästa varenda call of duty spel, det har hängt enorma swastikor över allt i spelen till och med black ops. Inte för att nämna nazi zombies.

Snarare i 2 cod spel utav över 7 stycken... vilket inte direkt är "varje" cod spel lulz.

Av de största CoD spelen har, Call of Duty, Call of Duty 2, Call of Duty WaW och även Black Ops hade uppdrag dedikerat till nazister. Inte för att nämna alla andra call of duty spel som de även finns i.

Lulz...


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ja det måste innebära att Jag är en riktigt hemsk person då, eftersom Jag har skurken Karl Ruprecht Kroenen som avtar med suddiga flaggor i bakgrunden...

http://www.gamereactor.se/media/forum/se/5249290_43.jpg

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av RobbazSweC:

Samtidig är de såklart lite hypokritiska, jag menar vi har slaktat nazister i nästa varenda call of duty spel, det har hängt enorma swastikor över allt i spelen till och med black ops. Inte för att nämna nazi zombies.

Snarare i 2 cod spel utav över 7 stycken... vilket inte direkt är "varje" cod spel lulz.

Av de största CoD spelen har, Call of Duty, Call of Duty 2, Call of Duty WaW och även Black Ops hade uppdrag dedikerat till nazister. Inte för att nämna alla andra call of duty spel som de även finns i.

Lulz...

Ja jag läste ditt inlägg fel tyckte du skrev "slaktat nazi zombies" i .. ja självklart har typ majoriteten av spelen haft tyskarna med, äger förövrigt alla versioner på PC i serien sedan vCod från 2003 vilket också var det bästa cod spelet.

Jösses vad folk är rappa att svara om man råkar skriva fel mitt i natten....:up:

Medlem

Om Sverige har någon form av ytterande- åsiktsfrihet så måste man väl få ha vilka symboler man vill, oavsett om de anses som osmakliga av vissa. Vem ska bestämma vad som är en bra eller dålig åsikt?
Ska man föbjuda någon symbol är det väl kommunismen röda fana. Den har orsakat mer lidande och död än vad nazisterna ens kom i närheten av.

Medlem

klockren tunga du gav honom

Medlem

Detta har inget med yttrandefrihet eller något sånt att göra.
Om dom inte vill ha folk springandes med hakkors eller d.yl. i deras spel så har de rätten att banna dig, (Och här kommer den oundvikliga liknelsen) det är som att kasta ut någon ur ditt hus för att denna sa något förolämpande.

Medlem

äsch, spela roll, låt folk ha precis vad dom vill som logga. Själv använder jag mig av Triskelon

Medlem

Att banna någon för deras logga verkar lite... fascistiskt..

Medlem

Vad jag skäms nu. När jag läste rubriken tänkte jag inte på svastikas eller nåt sånt där. Jag fick för mig att "Hakkors" var namnet på nån hacker-grupp av nåt slag eftersom det verkar vara inne med felstavningar och hackers är väl en grej som spelutvecklare inte tycker om tänkte jag =X

Medlem
Skrivet av raada:

Text.

Sverige må ha yttrandrefrihet men den är fortfarande begränsad, det finns lagar mot att du går ut och säger vad som helst på stan till exempel. Diskriminering mot folkgrupp och förtal är två utav dem. Och det är fullt troligt att man skulle åka dit på diskriminering av folkgrupp om man sprang runt med en stor swastika på stan.

Men hur som helst spelar det ingen roll, detta är ett spel och Treyarch bestämmer, det är ingen demokrati utan dom får ju såklart göra hur dom vill med spelet. Man kan tcka att det är hur fel som helst att swastikan är en nazistisk symbol då är ett solkors i en mycket äldre religion vad jag vet och säkert mycket annat.

Jag tycker iallafall att det är bra att Treyarch tar ställning och förklarar sitt agerande. Nu får de gärna ta ställning och fixa sitt spel så man kan börja spela det med

Medlem

Det är en kontroversiell symbol som behöver sättas i ett sammanhang för att kunna berättigas. Precis som det är accepterat med hakkors i en film om nazister medan det inte är accepterat att gå runt med det som armbindel ute på stan.

Inaktiv

Det här är ju bara fjantigt...

Inaktiv
Skrivet av Frux:

Det är en kontroversiell symbol som behöver sättas i ett sammanhang för att kunna berättigas. Precis som det är accepterat med hakkors i en film om nazister medan det inte är accepterat att gå runt med det som armbindel ute på stan.

Det är stor skillnad på att gå runt med en armbindel med nazi symbol på stan och att ha en liten logga i ett spel där nazister ingår? ^o)

Medlem

Dom vill inte ha skiten i sitt spel, då blir det inte så.

Kom inte och säg att det finns någon som använder sig av swastikan i spel för att avdramatisera den, löjligt.

Följ reglerna och håll käften.

EDIT:

Misstänker också att Hitler och Co förstörde den här symbolen.

Medlem

Sunt förnuft!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

"det kristna krosset"?

Inaktiv

Det är faktiskt helt sjukt. Swastikan vill vara fri.

Medlem

Jag är 100% för yttrandefrihet och jag ogillar den här typen av censur. Skulle vilja veta vilka "andra symboler" som de agerar mot. Om dessa INTE inkluderar hammaren och skäran så är dom jävla sketna hycklare.

Den ideologin har iaf ur FPS-perspektiv världens högsta body count... av barn och andra oskyldiga civila... :/

Men samtidigt så finns ju det lilla nöjet att föreställa sig skinnskallar i Strömskär som välter över bord av raseri över detta. Hahaha, suck on it.

Medlem

Jag är helt för total yttrandefrihet, denna typ av censur är sjukt löjlig.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Har man gett sina spelare friheten att göra vilka loggor dom vill är ju det oundvikligt att vissa gör antingen hakkors eller enorma penisar. Personligen bryr jag mig inte ett spår, utan blir lite mer triggad till att äga snorungarna som har de loggorna i Black Ops lite extra


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar