Ang, Webbhallen

Medlem
Ang, Webbhallen

Länge sedan jag postade något på detta underbara forum men nu har jag en fråga till er.

Har beställt Cata CE från Webbhallen och har ställt in på att jag ska hämta upp den. Men jag funderar på att ändra så att jag får den hemskickad för jag har en bit därifrån.
Men vill ju uppenbarligen ha spelet så fort som möjligt på release så kommer spelet komma hem tidigt på dagen eller kommer det löna sig att åka in och hämta det?

Vill inte sitta hemma och vänta och aldrig få det typ.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Bor du nära webhallen: Åk in och köp på release.
Ifall du bor en bit bort/har inte möjlighet att ta dig in till webhallen: Beställ hem. Kan komma dagen före, samma dag som release eller flera dagar senare.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Om man beställer Cata från Game.se eller Elgiganten får man det dagen innan. Vet inte riktigt hur det är med Webhallen, men jag skulle anta att det är något liknande.
Det bästa är väl att ringa supporten


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Om man beställer Cata från Game.se eller Elgiganten får man det dagen innan. Vet inte riktigt hur det är med Webhallen, men jag skulle anta att det är något liknande.
Det bästa är väl att ringa supporten

Ska ta testa, funderar på Game isf. Har närmre dit. Men har inte haft tid att åka dit i egen person så webbhallen kändes enklare. Men om det finns online beställning på Game.se får det nog bli det.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Värt att beställa cata nu då? För dom drar väl pengar nu med en gång? Vill att dom drar typ pengarna när dom skickar spelet eller något liknande.. Vart är det bäst att beställa det ifrån ?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

När du beställer hos Game.se dras inte pengarna förrens spelet fysiskt lämnar lagret och du får spelet i brevlådan dagen innan release, alltså den 6e december.

Win


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Låter toppen Då vet jag vart jag ska beställa


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Beställer du från Webhallen så får du det samma dag som release.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Beställer du från Webhallen så får du det samma dag som release.

Syftar du på morgonen eller?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Azet:
Skrivet av DraxXus:

Beställer du från Webhallen så får du det samma dag som release.

Syftar du på morgonen eller?

Det beror ju helt på när posten kommer där just du bor. Hemma hos mig kommer posten vid 11, hemma hos morsan och farsan kommer posten vid 13.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

MFC
Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av Azet:
Skrivet av DraxXus:

Beställer du från Webhallen så får du det samma dag som release.

Syftar du på morgonen eller?

Det beror ju helt på när posten kommer där just du bor. Hemma hos mig kommer posten vid 11, hemma hos morsan och farsan kommer posten vid 13.

och ibland blir posten felsorterad och hamnar i Skövde... hänt mig två gånger på kort tid.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Achronos:
Skrivet av Azet:
Skrivet av DraxXus:

Beställer du från Webhallen så får du det samma dag som release.

Syftar du på morgonen eller?

Det beror ju helt på när posten kommer där just du bor. Hemma hos mig kommer posten vid 11, hemma hos morsan och farsan kommer posten vid 13.

och ibland blir posten felsorterad och hamnar i Skövde... hänt mig två gånger på kort tid.

Haha segt, men skulle de va så om det nu hände skulle man inte vara tvingad att betala va?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Nejdå, men det kommer ju ta längre tid för dig och tid är pengar


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

MFC
Medlem
Skrivet av Achronos:

Nejdå, men det kommer ju ta längre tid för dig och tid är pengar

Tid ÄR pengar


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bumpar för en till fråga. Att de möjligtvis skickar spelet dagen innan, betyder det att man skulle kunna hämta upp spelet dagen innan också?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

MFC
Medlem
Skrivet av Azet:

Bumpar för en till fråga. Att de möjligtvis skickar spelet dagen innan, betyder det att man skulle kunna hämta upp spelet dagen innan också?

Det händer ibland. Posten skiter i när ett spel har release och de flesta postorderföretag (reservation för betydelsen "de flesta") skickar 1-2 dagar innan och posten brukar ta 1 dag om det inte är en försändelse från Kiruna till Ystad


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Okej, tack för snabbt svar. Men då får man bekräftelse först antar jag på mailen? Om inget mail har kommit så är varan inte inne antar jag.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Det beror helt på företagets policy. Däremot kan du få en form av ordernummer som du kan söka på på posten.se där du kan se var ditt paket är någonstans.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det beror helt på företagets policy. Däremot kan du få en form av ordernummer som du kan söka på på posten.se där du kan se var ditt paket är någonstans.

Brukar vara så i de flesta fallen förutom när de skickar saker som brev *hata* (nu menar jag inte Webbhallen specifikt utan generellt).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Som tidigare sagts, har du kolli nummret och du ser att paketet har kommit fram till posten/uthämtnings ställe så kan du hämta paketet utan att ha fått bekräftelse eller avi.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Som tidigare sagts, har du kolli nummret och du ser att paketet har kommit fram till posten/uthämtnings ställe så kan du hämta paketet utan att ha fått bekräftelse eller avi.

Ibland är AVI ingen garanti för att paketet kommit fram heller (varför jag håller med om att man bör spåra paketet och hämta det baserat på spårningen). Hos oss skickas AVIn i förväg när den nått en viss (sorterings)terminal men ibland segar den manuella hanteringen fram till butik så det har hänt att AVIn har kommit men paketet är fortfarande på väg.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Värt att beställa cata nu då? För dom drar väl pengar nu med en gång? Vill att dom drar typ pengarna när dom skickar spelet eller något liknande.. Vart är det bäst att beställa det ifrån ?

Jag har själv bokat Cataclysm på webhallen. Har fyllt i uppgifter, men inte betalat en spänn!
Pröjsar när jag hämtar ut varan (förhoppningsvis på release natten )

Medlem

Om man hämtar i butiken så är det ju lugnt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Notumforce:

Som tidigare sagts, har du kolli nummret och du ser att paketet har kommit fram till posten/uthämtnings ställe så kan du hämta paketet utan att ha fått bekräftelse eller avi.

Ibland är AVI ingen garanti för att paketet kommit fram heller (varför jag håller med om att man bör spåra paketet och hämta det baserat på spårningen). Hos oss skickas AVIn i förväg när den nått en viss (sorterings)terminal men ibland segar den manuella hanteringen fram till butik så det har hänt att AVIn har kommit men paketet är fortfarande på väg.

jope, hänt par ggr , lika irriterande varje gång.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hej, kanske lite OT men ville bara veta ifall någon vet om WoW: Cataclysm Eventet kommer vara i Göteborg också? funderar på att dra dit..

Skrivet av son of RAMBO:

Hej, kanske lite OT men ville bara veta ifall någon vet om WoW: Cataclysm Eventet kommer vara i Göteborg också? funderar på att dra dit..

http://www.webhallen.com/spel/kampanjer/world_of_warcraft-cat...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tack för länken!

Medlem

Syns vi på cata releasen i gbg den 7de då lr!? ;D


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Förhoppningsvis, måste fixa stjuss, bor utanför Göteborg och inga tåg går efter klockan tolv (är bara 17 har inte körkort)

Varför inte köpa från STEAM istället, slipper du hämta...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar