Illegal nedladdning av Witcher 2 kan stå dig dyrt

Robot
Medlem
Illegal nedladdning av Witcher 2 kan stå dig dyrt

Osmart strategi att först inte ha DRM av vettiga, realistiska skäl (ett genombrott för allmänt vett) men sedan hota att fux0ra folk som ändå tankar...

Istället borde de appeal to our sense in return och be oss trevligt att köpa spelet, ha Pirate Amnesty och fan vet allt. Kallas väl PR-strategi har jag hört.

Tack iaf CD Projekt, if you can't beat them join them som man säger. TPB är min spelbutik!

Medlem

haha ska dom driva in pengar från varenda individ hade dom tänkt eller? good luck med det.

Medlem

OK, lycka till!

Medlem

The Witcher skulle aldrig ha varit en sån succé utan piratkopiering, och uppföljaren är eftertraktad just på grund av att många spelade ettan.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Hahahaha! Oh noes!

Medlem

DRM-fritt är ett steg i rätt riktning. Men att ge böter för en nedladdning... hur ska de lyckas med det när det finns så pass avancerade fildelningsprogram som t ex oneswarm (VPN) och ftp med ssl-kryptering?
Har de verkligen råd att rekrytera folk som spanar eller blir det ännu ett jobb för polis som redan har dåligt med resurser och dessutom "ligger efter" i tekniken?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Dem kan ju försöka, finns inte en chans att dem kan ta mer än någon enstaka person, kostar mer än det är värt att lägga resurser på sånt.

Medlem

Skulle aldrig falla mig in att piratkopiera ett pc-spel i dagsläget. PC-marknaden har lidit tillräckligt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Oooh. Nu ska jag fultanka spelet bara för sakens skull trots att jag inte ens kan spela det


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

witcher 2 = köp, Drm Fritt + Collectors, hot = (kanske) - Collectors


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

I loled!
ska bli intressant att se hur dom hade tänkt övervaka vem som laddar ner spelet xD

GLHF!

Medlem

Att dom aldrig lär sig.
Ju mer dom hotar desto mer tankar folk. FRA och Antipiratbyrån är väl typ ett ganska stora exempel på de. Folk bryr sig inte om hot.

Skulle vara bättre att införa stix som radion har på bredbandsuppkopplingarna. Typ 10% högre pris på uppkopplingarna och så får spel och film bolagen pengar där ifrån. Har du då 100 mbits så kan du tanka mer och där med alltså ska betala mer. Ganska logiskt fast visst.. Jag vet att de kommer skrivas kommentarer om detta. Men jag tror att de skulle hjälpa bolagen att få tillbaka pengarna ifrån tankningen endel.

Medlem

Det är ju DRM-fritt, så varför skulle NÅGON ha en anledning att fultanka det? Det skulle ju vara vidrigt snålt och snudd på utvecklingsstört... Ivf. jag skulle känna min sanslöst dum -- och vem vill känna sig NOOB-DUM?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Det här fick mig ju bara att vilja tanka det

Medlem

Vet inte hur många spela jag köpt för att sen bli irriterad över att spelet är buggigt, dåligt portat osv.

Därför tankar jag alltid spelen först. Funkar det bra och är roligt så är det ett garanterat köp.

Ska dom ha pengar, så ska det vara värt det. Så är det bara!

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

...
Skulle vara bättre att införa stix som radion har på bredbandsuppkopplingarna. Typ 10% högre pris på uppkopplingarna och så får spel och film bolagen pengar där ifrån. Har du då 100 mbits så kan du tanka mer och där med alltså ska betala mer. Ganska logiskt fast visst.. Jag vet att de kommer skrivas kommentarer om detta. Men jag tror att de skulle hjälpa bolagen att få tillbaka pengarna ifrån tankningen endel.

Kom ihåg att vi dessutom redan idag betalar t.ex. Kasettersättning på CD, DVD, HDD och MP3-Spelare m.m. som ska kompensera upphovsrättshavare för privat kopiering.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Folk tankar väl vad dom vill. Finns det tillgängligt så tankas det.
Varför gå på individer istället för "utgivare"?

Tror det är lite mer effektivt arbete om man skulle lyckas få tag på en som lägger ut spelet istället för att bötfälla en individ som tankar det

Sen tycker jag det borde va lagligt att göra som "Tootzi" säger att han gör, man tankar det för att testa om det är något att hänga i påskriset så att säga.
(gör man ett kasst spel är man fan inte värd några korvören )

Lirade mycket CoD i början av 2004, det var så jävla kul så jag gick och köpte det! Bästa köpet någonsin inom PC-spel.
Händer att jag drar igång det även idag för att lira multiplayer


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag blir inte riktigt klok på folks dubbelmoral. Folk gnäller över att det inte kommer några pc exklusiva spel o dom gnäller över drm hit o dit. Sen när detta väl kommer för oss pc spelare så är det ändå många av er här som säger att ni ska ladda ner det? Jag är en trogen pc spelare men jag förstår varför företag inte satsar på den när man ser mångas inställning.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av KatOne:

Osmart strategi att först inte ha DRM av vettiga, realistiska skäl (ett genombrott för allmänt vett) men sedan hota att fux0ra folk som ändå tankar...

Istället borde de appeal to our sense in return och be oss trevligt att köpa spelet, ha Pirate Amnesty och fan vet allt. Kallas väl PR-strategi har jag hört.

Tack iaf CD Projekt, if you can't beat them join them som man säger. TPB är min spelbutik!

min spel butik också ! tpb <3

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag blir inte riktigt klok på folks dubbelmoral. Folk gnäller över att det inte kommer några pc exklusiva spel o dom gnäller över drm hit o dit. Sen när detta väl kommer för oss pc spelare så är det ändå många av er här som säger att ni ska ladda ner det? Jag är en trogen pc spelare men jag förstår varför företag inte satsar på den när man ser mångas inställning.

Medlem

DRM eller inte, vill man tanka ner ett spel så kan man göra det. Piraterna fixar spelen som har DRM så att de funkar utan problem.
Personligen har spel med DRM gjort så jag har problem med spel jag köpt, så jag har mer problem med spel jag köper än om jag skulle ha laddat ner.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Herregud, hur låg är nivån på FZ egentligen?

Till er som säger att "TPB är min spelbutik" och "nu ska jag tanka bara för att"... Dra åt helvete och sluta förstör min PC-marknad!

De har ju inte ens ett DRM i spelet, så det finns INGEN anledning att ladda ner det olagligt.

Det lustiga är att folk lite här och där på nätet verkar reagera: "Jag hade tänkt och köpa spelet men nu tänker jag piratkopiera det då dom ska göra såhär".
Om man vill att ett företag ska göra bra spel, då köper man väl spelet? För hur hade man tänkt annars? Ska alla(100%) piratkopiera spelet? Hur ska man då få mer spel hade man tänkt...
Nej du, piraterna får nog tänka om en eller två gånger om dom vill fortsätta ha spel i framtiden.

Testpilot

Intressant egentligen , jag kommer givetvis o köpa spelet då jag älskade 1an och köpte collectors edition som är en av de bättre collectors jag köpt med matigt innehåll.
Men visar det sig att de börjar stämma piratkopierare mha idiotföretag som stämmer alla till höger o vänster oavsett bevis.

Ja då kommer jag att pirata hem spelet också bara för o jävlas och påvisa att en nedladdad kopia inte är lika med förlorad försäljning!

Medlem

Skrämselpropaganda, kan kanske minska fildelningen hos de mindre kunniga dock.

Medlem

Frågan är ju hur FAN ska dom veta vem som laddar ner spelet olagligt?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Kartraith:

The Witcher skulle aldrig ha varit en sån succé utan piratkopiering, och uppföljaren är eftertraktad just på grund av att många spelade ettan.

Sån här logik är bara skrattretande , de gör väl vafan de vill med deras egen produkt, helt rätt. Spelet är nu DRM fritt och ändå klagar folk, det handlar om det principiella, att vara PC exklusivt, offlinebaserat och DRM fritt i dagens samhälle är som att be om att bli piratkopierad.

Och nej man kan inte jämföra piratkopiering i dagens samhälle med hur det var för 20 årsedan, internet har förändrat allt vad gäller tillgänglighet.

Medlem

varför ladda ner ett av bästa spelen som gjorts, stöd utvecklarna!köp det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av magma:

DRM är ett steg i rätt riktning.

Ursäkta men hur är de ett steg i rätt riktning om den lagliga köparen får ett skaft i röven istället för den som laddar ner illegalt?

Är trött på mina spel som har DRM/SecROM ect så jag inte kan installera mina spel vart jag vill.
Har bojkottat alla EA/Ubisft spel ect pga deras löjliga val att ha DRM/Uppkoppling för att spela single player spel.

123
Skriv svar