Över 50 3D-spel på väg, hälsar Sony

Robot
Medlem
Över 50 3D-spel på väg, hälsar Sony

"Sony förutspår att mer än 40 procent av alla sålda tv-apparater kommer att vara redo för 3D kring 2014."

Antar att detta är en analys utifrån att endast deras tv-apparater skulle sälja.

Stora delar av världen har ju inte ens övergått till HD tv-apparater än.

Well, att Sony lever i lalalalala-land när det gäller tv-apparater och 3D var väl inget nytt?

Medlem

Gah blir galen på denna 3D-hysteri, gör BRA spel istället för att lägga ned all tid på 3D samma gäller film. Man blir så trött på teknologisk utveckling ibland alltså...

Medlem
Skrivet av Flobban:

Gah blir galen på denna 3D-hysteri, gör BRA spel istället för att lägga ned all tid på 3D samma gäller film. Man blir så trött på teknologisk utveckling ibland alltså...

Kunde nog inte sagt detta bättre själv, man får ju bara ont i huvudet av 3D...

Medlem

""Sony förutspår att mer än 40 procent av alla sålda tv-apparater kommer att vara redo för 3D kring 2014."

Antar att detta är en analys utifrån att endast deras tv-apparater skulle sälja.

Stora delar av världen har ju inte ens övergått till HD tv-apparater än. "

Alla sålda tv apparater betyder inte alla tv apparater i världen.

Jag tror när vi sätter move bollar på glasögonen för att regga huvudrörelser och bild i glasögonen sam 3d direkt i glasögonen så kan vi börja snacka spelupplevelse.

Medlem

Och allt är James Camerons fel " shifty eyes "

Medlem
Skrivet av Haasz:

""Sony förutspår att mer än 40 procent av alla sålda tv-apparater kommer att vara redo för 3D kring 2014."

Antar att detta är en analys utifrån att endast deras tv-apparater skulle sälja.

Stora delar av världen har ju inte ens övergått till HD tv-apparater än. "

Alla sålda tv apparater betyder inte alla tv apparater i världen.

Jag tror när vi sätter move bollar på glasögonen för att regga huvudrörelser och bild i glasögonen sam 3d direkt i glasögonen så kan vi börja snacka spelupplevelse.

Men hur menar du med att det inte gäller alla tv-apparater i världen när man säger ALLA tv-apparater? Antar att du inte förstod koppling, med att många inte ens övergått till HD-tvapparater helt plötsligt skulle gå och börja köpa dyra 3D HD tv-apparater. Detta är inte realistiskt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Well, att Sony lever i lalalalala-land när det gäller tv-apparater och 3D var väl inget nytt?

lalala-land? Jag skulle säga att det ett företag som faktiskt vågar ta första steget i utvecklingen mot vad många andra inte vågar. Även om Sony inte är först med 3D så är de snabba med teknologin.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av kaealy:

Men hur menar du med att det inte gäller alla tv-apparater i världen när man säger ALLA tv-apparater? Antar att du inte förstod koppling, med att många inte ens övergått till HD-tvapparater helt plötsligt skulle gå och börja köpa dyra 3D HD tv-apparater. Detta är inte realistiskt.

Det säljs nog inte så många TV-apparater överhuvudtaget i länder där man inte gått över till HD. Det handlade om 40% av de TV-apparater som säljs - inte 40% av alla TV-apparater som existerar.

Medlem

Beställde en 3D-TV igår, så detta är ju possitivt för min del!

Medlem

Haft min 3D tv ett par månader nu, och jag har inte sett skymten av en enda 3D film som INTE är "pappersglasögons 3D" eller några spel, bara de ynkliga demos som ligger ute på PSN-Store,
Förvisso är ju Wipeout HD fullversion men sen att spelet är omöjligt är ju en annan femma.

Jaja vi får se vilka fler titlar som kommer nu i denna våg, Kommer bli intressant.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av kaealy:

Men hur menar du med att det inte gäller alla tv-apparater i världen när man säger ALLA tv-apparater? Antar att du inte förstod koppling, med att många inte ens övergått till HD-tvapparater helt plötsligt skulle gå och börja köpa dyra 3D HD tv-apparater. Detta är inte realistiskt.

Det säljs nog inte så många TV-apparater överhuvudtaget i länder där man inte gått över till HD. Det handlade om 40% av de TV-apparater som säljs - inte 40% av alla TV-apparater som existerar.

Fortfarande inte en realistisk, får se det ur ett bredare perspektiv än från oss svenskar och amerikaner som lever i överflöd. Detta kommer aldrig att hända, sony lever som tidigare sagt i lalalala-land när det kommer till hur populärt 3D kommer att bli och hur snabbt folk kommer gå över till det.

Medlem

Se det så här, hur många % av TV-apparaterna som säljs idag är inte platt? Och hur många % va platt för 4år sedan? 40% av den totala försäljningen 2014 låter som en vettig siffra, nästan så att det känns för lite. 3D är här för att stanna nu, tekniken må vara gammal men dagens teknik tillåter bra bild, vilket de inte gjort tidigare. Det va riktigt lågupplöst bild om det va S3D eller anaglyfisk 3D. Nu är det 3D i HD som gäller för TV-apparater och inom några år så går vi över till 3D utan glasögon, för att i sin tur bli ersatt av holografisk TV.

Och för er som klagar på huvudvärk, gå och kolla upp synen hos en optiker, ni har med största sannolikhet brytningsfel, alt se en film som är filmad i 3D av någon som vet vad dom sysslar med och inget jävla efterbearbetat skit som Clash of the Titans, ju mer 3D desto mer måste ögonen titta i kors. Men har man problem med t.ex. Avatar så är det synen det är fel på och inte filmen eller tekniken.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Se det så här, hur många % av TV-apparaterna som säljs idag är inte platt? Och hur många % va platt för 4år sedan? 40% av den totala försäljningen 2014 låter som en vettig siffra, nästan så att det känns för lite. 3D är här för att stanna nu, tekniken må vara gammal men dagens teknik tillåter bra bild, vilket de inte gjort tidigare. Det va riktigt lågupplöst bild om det va S3D eller anaglyfisk 3D. Nu är det 3D i HD som gäller för TV-apparater och inom några år så går vi över till 3D utan glasögon, för att i sin tur bli ersatt av holografisk TV.

Och för er som klagar på huvudvärk, gå och kolla upp synen hos en optiker, ni har med största sannolikhet brytningsfel, alt se en film som är filmad i 3D av någon som vet vad dom sysslar med och inget jävla efterbearbetat skit som Clash of the Titans, ju mer 3D desto mer måste ögonen titta i kors. Men har man problem med t.ex. Avatar så är det synen det är fel på och inte filmen eller tekniken.

Fast alla har nog inte lust att köpa ny tv vart fjärde år.
Tänk alla som köpt såsom jag en dyr fullhd lcd eller LED 2009-2010.
tror du verkligen dom köper ny tv igen efter bara typ 4 år ?
Min LED tv kostade mig 18.000 när man köote den, och att köpa nytt bara för 3D skull om nåt år gör man bara inte.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av BingoBerra:

Fast alla har nog inte lust att köpa ny tv vart fjärde år.
Tänk alla som köpt såsom jag en dyr fullhd lcd eller LED 2009-2010.
tror du verkligen dom köper ny tv igen efter bara typ 4 år ?
Min LED tv kostade mig 18.000 när man köote den, och att köpa nytt bara för 3D skull om nåt år gör man bara inte.

Det är ju inte så att alla köpte en LED-tv för nått år sedan och att tv-försäljningen därför kommer stå stilla fram till att alla bestämmer sig för att uppgradera.

År 2009:
"Jaha, då var det år 2009, nu är det dags att köpa ny TV allihopa!"

År 2010:
"2010 är här, försäljningen har stannat, alla har nu köpt ny TV."

År 2015:
"Jaha, nu har det gått 6 år sedan sist, nu är det dags att uppgradera igen, folks."

Medlem
Skrivet av BingoBerra:

Fast alla har nog inte lust att köpa ny tv vart fjärde år.
Tänk alla som köpt såsom jag en dyr fullhd lcd eller LED 2009-2010.
tror du verkligen dom köper ny tv igen efter bara typ 4 år?

Fast det handlar fortfarande inte om att 40% skullle ha en 3D TV då, det är __försäljningen__ vid den tiden som beräknas till 40% bestå av 3D TV. Tycker det låter väldigt rimligt, HD är här för att stanna och det gick fort, så verkar inget konstigt med 3D. Gäller ju att ligga i framkant och inte hamna efter konkurrenterna om man vill få nåt sålt.

Medlem

Sony satsade ju en hel del på den här tekniken, klart de desperat försöker få ut varenda krona innan de glasögonfria alternativen slår på bred front. För tillfället finns de bara till datorer/mobiler, men 40" fungerande3 TV-prototyper har ju visats.
Tror inte ens en casuals skulle satsa på deras 3D-spel i dagsläget, med sådana förluster av grafik/frames är det helt enkelt inte värt. Då har vi inte ens berört den direkt platta 3D-effekten, syns tydligt att det bara är 2 2D-bilder på varandra :/
Får hoppas på något bättre framöver

Inaktiv

Det jobbiga är ju att det är ju inte bara 3D som kommer mer och mer,
det ska ju komma bredbildstv, fast då verkligen bredbild,
mycket bredare än dom som finns nu. så att man verkligen ska kunna se allt i filmer och inte få bild avskalad.
När kommer dom nya Bredbildsapparaterna då tro.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av BingoBerra:

Det jobbiga är ju att det är ju inte bara 3D som kommer mer och mer,
det ska ju komma bredbildstv, fast då verkligen bredbild,
mycket bredare än dom som finns nu. så att man verkligen ska kunna se allt i filmer och inte få bild avskalad.
När kommer dom nya Bredbildsapparaterna då tro.

Philips Cinema 21:9 (58") finns redan att köpa, men å andra sidan kostar den 50 000 kr också. Men fet är den!

1
Skriv svar