Axl Rose stämmer Activision

Robot
Axl Rose stämmer Activision

Artisten har surnat till rejält på hur Guns N’ Roses varumärke använts i Guitar Hero III och har nu skickat in en stämningsansökan.

#guitar-hero-iii-legends-of-rock


Medlem
Axl Rose stämmer Activision

Jaha, Axl rose dåligt med kosing igen? Gamla hederliga Guns N' Roses har varit mina favoriter sedan urminnes tider. Iaf ända fram till det slog slint i huvudet på Axl Rose.


signatur

- Wiiga -

Medlem

YES döda dom äcklena i activision

Inaktiv
Skrivet av Wiiga:

Jaha, Axl rose dåligt med kosing igen? Gamla hederliga Guns N' Roses har varit mina favoriter sedan urminnes tider. Iaf ända fram till det slog slint i huvudet på Axl Rose.

Så det ger Activison rätt att utnyttja dem.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Die Activision, die!

Medlem

Wiiga 2010-11-24 09:57:23 #1
Jaha, Axl rose dåligt med kosing igen? Gamla hederliga Guns N' Roses har varit mina favoriter sedan urminnes tider. Iaf ända fram till det slog slint i huvudet på Axl Rose.

tänk att du gör en låt, någon tar den, tjänar flera miljoner på den o du bara får en småsumma. Klart dom förtjänar mer kosing. Activision är bara otroligt pengakåta.

Medlem

All respekt till Guns N' Roses, men Axl Rose är fan helt out of line.


signatur

Have a good time!

Medlem

"Anledningen? I spelet finns en gitarrist som ska vara lik bandets forne dito, Slash. Något som utgivaren och rockbandet kommit överens om att skippa."

Men vad i heeee.... Axl HATAR Slash över allt annat så det här handlar ju bara om att tjäna pengar.

Medlem

det e bra, stämm skitiga activision å deras shit på miljarder å hoppas dom går i kk me sina äckliga dräggel spel, jävla mainstream

Medlem

Kan han inte bara vara glad över den PR GNR får genom att vara med i spelet? Hur många ungar har upptäckt bandet genom att spela GH?


signatur

Cannot the Kingdom of Salvation take me Home.

Medlem

var inte slash med i massa filmer om just gh3? att det faktiskt ska vara han som är med? did i miss something?

Medlem

inte för att jag tycker om Axl Rose, han beter sig som en idiot numera, men samtidigt hatar jag activision så jag tycker det är helt rätt. Sätt de asen på plats! De har så jävla mycket pengar iaf, och mitt Black Ops till PC fungerar fortfarande knappt, rätt åt helvete!

Get in the ring, Bob Kotick!

Medlem

Welcome to the jungle
We've got fun 'n' games
We got everything you want
Honey, we know the names
We are the people that can find
Whatever you may need
If you got the money, honey
We got your disease

Medlem

Få människor har missbrukat Guns n' Roses varumärke de senaste åren lika mycket som Axl Rose...

Medlem
Skrivet av Yalle:

Få människor har missbrukat Guns n' Roses varumärke de senaste åren lika mycket som Axl Rose...

Sant såg guns(axl med vänner) på Roskilde för några år sen. Det var så uselt att jag gick och hänge med Mary Jane istället.

Medlem

kunde nog rinna ut i sanden


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

mycket hat mot Activision verkar det som :s whatever


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

"I spelet finns en gitarrist som ska vara lik bandets forne dito, Slash."
Hah, Slash medverkade ju i spelet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Axl axl axl "faceplam"


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Wiiga:

Jaha, Axl rose dåligt med kosing igen? Gamla hederliga Guns N' Roses har varit mina favoriter sedan urminnes tider. Iaf ända fram till det slog slint i huvudet på Axl Rose.

Så det ger Activison rätt att utnyttja dem.

Jo för det är ju första gången Axl Rose är involverad i stämningar där han är den enda som vinner på det?

Som någon ovan nämde så vet de flesta att Axl Rose och Slash inte är direkt vänner längre.
Han äger Varumärket Guns N' Roses och så fort någon så mycket som nämner det någonstans så ska han ha pengar för det (i princip).

Axl Rose är en jävla fjant som lever på de forna talangerna som inte längre är med i Guns N' Roses. Hur mycket tror du dom får smaka av kakan?

Edit* Vill tillägga att jag inte bryr mig så mycket om själv stämmningen. Utan bara påpeka att det inte är något ovanligt med att Axl Rose är iblandad i något sådant.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Axl har ALLTID varit ett svin, vilket inte har varit svårt att märka - ända sen deras tid som förband. Att han och resten av orginaluppsättningen av Guns N' Roses inte gillar varandra - speciellt Slash - har nog inte undgått någon heller.

MEN det är Axl som äger varumärket Guns N' Roses, och det är det frågan handlar om. Om Activision har framställt "Slash"-gitarristen i samband med en Guns N' Roses-låt så kan det vara ett juridiskt problem - varken man gillar det eller inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det roliga här är ju att activision själva grinar illa så fort någon tar sig friheter med deras spel, sen att dem själva är svin och gör som dem vill är visst ingen fara.

Medlem

Borde det inte vara Slash som stämmer isåfall och inte Axl.
Axl är dock en idiot.

Medlem

Vad har det med saken att göra hur Axl är som person?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

slash medverkade ju tillochmed i spelet?

vem har sagt att guns n' roses är axl's varumärke egentligen. han missbrukar och smutskastar det bara

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vad har det med saken att göra hur Axl är som person?

Precis!

I alla fall funkar branschen lite så här Alla parter måste akta sig.

Medlem

Axl Rose är ett degenererat psykfall och helidiot..
Gick på scen 55 minuter för sent på Sweden Rock i somras
Total ikke-respekt till den publik som betalar hand knark och annat skit...
Kan han inte bara somna på järnvägen eller nått ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av jojolea:

slash medverkade ju tillochmed i spelet?

vem har sagt att guns n' roses är axl's varumärke egentligen. han missbrukar och smutskastar det bara

För att Slash och övriga medlemmar i bandet tyckte inte att det var värsta grejen att skriva över rättigheterna till Axl någon gång under slutet 80- början 90-talet

Medlem
Skrivet av Krycka:

Det roliga här är ju att activision själva grinar illa så fort någon tar sig friheter med deras spel, sen att dem själva är svin och gör som dem vill är visst ingen fara.

Tänkte likadant när ja läste artikeln.. "konstigt" nog.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Det roliga här är ju att activision själva grinar illa så fort någon tar sig friheter med deras spel, sen att dem själva är svin och gör som dem vill är visst ingen fara.

Detta kan man stämpla vilket musik/bok/spel förlag som helst med.
Så fort någon gör ngt som resp. tycker illa om, stämningsansökan. Dom är lika rabiata allihop...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

12
Skriv svar