2011 vill jag klara 101 spel

Redaktör
Ponny
2011 vill jag klara 101 spel

När vi diskuterade PC Gamers årliga topp 100 igår blev jag återigen brutalt medveten om hur pass lite PC-spel jag har på mitt samvete i jämförelse med konsolditon. Men eftersom jag alltid dragits med gårdagens teknik på datorfronten har jag inte haft något val - tills nu.

Och det är inte det minsta synd om mig. För vem vill inte ha titlar kvar att upptäcka som Outcast, Deus Ex, StarCraft II, Mafia, Half-Life 2 plus ytterligare en hel skattkista med guldkorn? Jag är snarare lyckligt lottad som få andra.

Topp 100 fick mig osökt att tänka på mitt och Simons sjuuuka mastodontprojekt årgång 2009. Vi lyckades tillsammans spela igenom 100 sjuhelsikes bra spel. Med ett par ruttna undantag (Rayman Revolution en revolution? Not so much). Alltså: vi spelade inte allesammans gemensamt. En del spelade vi solo men vi skrev upp alla på en prydlig lista med betyg.

I år har vi haft rekordhets och kommer nog ändå landa på runt 60. Men nästa… vad säger du Simon? Dags för en ny rekordjakt? 101 spel 2011 vore ju riktigt coolt. Och för min del ska merparten vara till PC. Vad säger du? Kommer vi ha tid? Kan vi klara av det? Jag säger: det borde inte vara möjligt. Därför vill jag göra det.

Och ni som undrar vilka 100 vi kirrade 2009 behöver inte grubbla länge till.

[ia=23397; large]
100 spel säger mer än 1000 ord.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
2011 vill jag klara 101 spel

AHHHH

Medlem
1
Skriv svar