Illegal nedladdning av Witcher 2 kan stå dig dyrt

Medlem

Måste jag skynda mig att s.k fixa "ner" spelet på datorn *flinar elakt*

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Herregud, hur låg är nivån på FZ egentligen?

Till er som säger att "TPB är min spelbutik" och "nu ska jag tanka bara för att"... Dra åt helvete och sluta förstör min PC-marknad!

De har ju inte ens ett DRM i spelet, så det finns INGEN anledning att ladda ner det olagligt.

LOL

Medlem

Förstår inte hur folk resonerar här. Dom ger oss ett spel utan DRM, precis vad alla vill ha för att slippa de problem som DRM medför, men dom vill inte ge oss spelet gratis. Är det så konstigt? Bara för att det är utan DRM betyder det inte att det är fritt att ladda ner och dom har så klart rätt att sätta åt folk som gör det.

Sluta klaga på en av de få vettiga speltillverkarna och ge dom en applåd för att dom faktiskt vågar chansa utan DRM istället för att klaga på att de vill ha betalt för sitt arbete.

/ LordDaimos

Medlem

Dumt o tanka spel på PC, iom att utvecklare har fått för sig att det är en liten marknad, köp och motbevisa.

AW8
Medlem
Skrivet av Kush and OJ:

Kan alla finniga små tonårsligister lägga ner. Bara för att CD Projekt beivrar illegal nedladdning ska ni tanka det av ren jävelskap nu? Jag förmodar att ni snor stöldmärkta varor också, eller spottar personalen i ansiktet när ni ser en "stöld kommer polisanmälas"-skylt. För det är inte konstigare.

Väx upp, för fan.

Håller med.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

http://kotaku.com/5696960/pirate-this-game-youll-get-fined
Lite mera detaljer angående hur de tänker göra det.

Och förinihelvete människor, istället för att gnälla på att dem tänker göra något mot piratkopierare kan ni vara glada att CD Projekt gör något för oss kunder som faktiskt köper spelet med att ta bort DRM skyddet som alltid varit så störande. Om ni köper spelet kommer ni aldrig behöva någonsin oroa er. Seriöst, skäms.

Kan inte någon moderator här på FZ banna alla dessa småbarn? Det här är ju under idioti och förtjänar inte att uppmanas.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Oavsett om de tänker jaga folk som laddar ner spelet så har jag bestämt mig för att köpa det Endast för att det faktiskt är drm fritt, detta är något jag väljer att göra för visa mitt nöje med deras strategi.

Jag har valt att avstå ubisofts titlar för att visa mitt missnöje angående att vara tvingad att ha internet uppkoppling samt begränsat antal installationer mm.

Visst vi har alla olika själ till att ladda ner eller köpa spel och det kommer alltid att vara så, Men man skall också komma ihåg att köpa de spel man laddat ner om man faktiskt tyckte om dem (Jag erkänner att jag laddat ner spel, men jag har aldrig köpt så mycket spel som jag gjort nu, just pga att jag faktiskt får testa innan köp).

Medlem

Ha ha ha... Vet MÅNGA som kommer tanka bara för det... MÅNGA..

Ett spel som med stor säkerhet kommer äga, varför smutsa ner det med sånt töntigt skit?

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av magma:

DRM är ett steg i rätt riktning.

Ursäkta men hur är de ett steg i rätt riktning om den lagliga köparen får ett skaft i röven istället för den som laddar ner illegalt?

Är trött på mina spel som har DRM/SecROM ect så jag inte kan installera mina spel vart jag vill.
Har bojkottat alla EA/Ubisft spel ect pga deras löjliga val att ha DRM/Uppkoppling för att spela single player spel.

DRM-fritt menade jag. Skrev lite hastigt. Ursäkta.

Håller helt med dig. Fyndade dark messiah i sommras för 45kr på rusta och testade det inte förrän 2 veckor senare. Men redan efter första försöket gick inte spelet att starta pga att den inte hitta någon skiva i dvd-spelaren. Märkligt, eftersom andra spel med skivor fungerade galant (original naturligtvis).

Kontaktade ubisoft kundsupport och fick inget svar. Sökte runt på nätet och det visade sig vara securom kopieringskydd som stör detekteringen av dvd-skivan. Efter ca 1 veckas problemsökning, hittade jag en lösning som går ut på att man ska ha deamon tools igång och skapa en image av sin originalskiva. Då plötsligt startade spelet... bra där ubisoft.

Åter igen till ontopic:

Är emot piratkopiering av allt som är upphovsrättsskyddat, men däremot har jag inte något emot att använda olika typer av fildelningstjänster för laglig/lagligt användning/bruk.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

är spelet värt pengarna så betalar man väl. bättre att göra spel värda pengarna än att hota om straff ingen bryr sig om dvs


signatur

//monster

Medlem

Låter som en utmaning


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Skulle aldrig falla mig in att piratkopiera ett pc-spel i dagsläget. PC-marknaden har lidit tillräckligt.

Cool story bro.

White Knights undanbedes vänligen.

Skrivet av rudeboystig:

Herregud, hur låg är nivån på FZ egentligen?

Till er som säger att "TPB är min spelbutik" och "nu ska jag tanka bara för att"... Dra åt helvete och sluta förstör min PC-marknad!

De har ju inte ens ett DRM i spelet, så det finns INGEN anledning att ladda ner det olagligt.

Hahaha, vilken butthurt newfag du är.

Dra inte in ekonomi i det här, för då brister jag ut i skratt. Men lol, marknad. Hade du tänkt att vi ska diskutera marknadskrafter? T.o.m. Keynes hade gett dig en backhand med sin ringhand för att du inte faktorerar technological redundancy. Varför bevara artificial scarcity? Så du kan slippa framstå som totalt okunnig på internet?

Vidare, tror du att pengar har ett värde då eller? Googla fraktionella reserver till att börja med så kan du ju forma dig en idé om att alla transaktioner är av negativt värde i nutidens globala monetära system. Men du lär ju inte veta det eftersom du är runt 12.

Så enda anledningen att tanka är för att skippa patetiska, failade DRM-system? Inte för att man ofta blir blåst av snygga spelkartonger och nuförtiden av snygga Steam-presentationer och trailers? Inte för att man köper spelet, lirar bort 60 timmar av ens liv och stöter sedan på en game breaker? Eller de älskade patcharna som fixar fatala spelbuggar men som kräver ett new game? Etc ad naseum.

Typ alla kommentarerna till den här nyheten var sjukt vettiga. Sen ska ni två fåntrattar såklart klampa in och göra bort er.

Grattis på förhand.

Medlem

eh kan man inte få böter för all illegal nerladdning?


signatur

Rwa?

Medlem

@KatOne
Du förstår inte riktigt meningen med att de tog bort DRM eller hur? Det var inte för att de tror att fildelning är en effektiv marknadsföringstrategi utan för att de vill ge de som köper spelet en lättare upplevelse och ta bort det som så många klagat på. Det vore faktiskt ganska lyckat om de faktiskt stämde en hel del människor som laddar ner spelet, särskilt om det inte säljer men laddas ner bra. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

tycker det är väldigt dumt sagt. folk fattar ju att det är olagligt att ladda ner, att utvecklarna hotar spelets fans är ju knappast en bra strategi. att de tar bort drm-skyddet är ju ett steg i rätt riktning, det fick mig t.o.m. att fundera på att köpa collectors. nu är jag inte så sugen längre. det blir nog vanliga versionen. varför hota sina användare när man istället kan, som någon tidigare sagt, snällt be folk att köpa det och inte ladda ner. det skulle göra mig ännu mer sugen på att köpa det. nej, detta är ett steg i fel riktning.

Medlem

Dom kan hota bäst dom vill, kan dom spränga wtc utan att folk vet vem det var eller låta folk tro det var nån taliban som bor i ett berg och smider planer så kan man väl göra allt. Att "utrota" alla "pirater" är som att övertala någon religiös att bibeln är ren nonsens som är en roman skriven av politiker för att sätta gränser på folk. Good luck chuck och sure beacon

Medlem

Om det kommer utan en crack eller buggar i bitar lär jag nog tanka det. Efter att jag köpt det.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Känns som ett rätt överflödigt uttalande. Generellt sett så riskerar man ju böter oavsett vad man piratkopierar.

Självklart köp för mig, collectors edition om jag får tag på det, ettan var ju underbar. Bra utvecklare ska ha betalt.

Kan nån moderator rensa upp lite bland piratgnället? Ointressant att random fjortis ska trotstanka från tpb.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Cool story bro.

White Knights undanbedes vänligen.

.../wall of text/...

Typ alla kommentarerna till den här nyheten var sjukt vettiga. Sen ska ni två fåntrattar såklart klampa in och göra bort er.

Grattis på förhand.

Snyggt jobbat att uppmuntra en massa människor att trolla ännu mer mot de som faktiskt är ärliga och stödjer utvecklarna.

@wall of text
Spelar ingen roll hur många fina ord och hur mycket marknads- och ekonomikunskaper du har. Har ännu inte sett än rapport på hur piratkopiering faktiskt hjälpt spelutvecklare som gör PC-exklusiva spel.

Vad som är problemet (imo, efter de kunskaper jag har) är att det inte tacklats på rätt sätt än, konservativa utgivare lägger bara på restriktion efter restriktion. Att skapa incitament för att bete sig schysst funkar nästan alltid bättre än att införa straff mot oschyssta beteenden, det tror jag de flesta kan hålla med om.

Medlem

Jag ska köpa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av KatOne:

Osmart strategi att först inte ha DRM av vettiga, realistiska skäl (ett genombrott för allmänt vett) men sedan hota att fux0ra folk som ändå tankar...

Istället borde de appeal to our sense in return och be oss trevligt att köpa spelet, ha Pirate Amnesty och fan vet allt. Kallas väl PR-strategi har jag hört.

Tack iaf CD Projekt, if you can't beat them join them som man säger. TPB är min spelbutik!

Jag tycker att det är en klockren strategi, vad som brukas dra upp i debatter kring detta är ju just att det är de som köper spelen som drabbas av DRM-skydden.
På det här sättet (om det var genomförbart, vilket det nog inte är) skulle ju de som faktiskt gjort något fel drabbas istället för de som betalar för sig, så vad är problemet?

Jag kommer nog köpa det ändå

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hahaha, vilken butthurt newfag du är.

Dra inte in ekonomi i det här, för då brister jag ut i skratt. Men lol, marknad. Hade du tänkt att vi ska diskutera marknadskrafter? T.o.m. Keynes hade gett dig en backhand med sin ringhand för att du inte faktorerar technological redundancy. Varför bevara artificial scarcity? Så du kan slippa framstå som totalt okunnig på internet?

Vidare, tror du att pengar har ett värde då eller? Googla fraktionella reserver till att börja med så kan du ju forma dig en idé om att alla transaktioner är av negativt värde i nutidens globala monetära system. Men du lär ju inte veta det eftersom du är runt 12.

Så enda anledningen att tanka är för att skippa patetiska, failade DRM-system? Inte för att man ofta blir blåst av snygga spelkartonger och nuförtiden av snygga Steam-presentationer och trailers? Inte för att man köper spelet, lirar bort 60 timmar av ens liv och stöter sedan på en game breaker? Eller de älskade patcharna som fixar fatala spelbuggar men som kräver ett new game? Etc ad naseum.

Typ alla kommentarerna till den här nyheten var sjukt vettiga. Sen ska ni två fåntrattar såklart klampa in och göra bort er.

Grattis på förhand.

Oh noes, en random person på internet använder 4chan-uttryck och drar upp namn och teser i ett försök att trolla. Jag känner mig verkligen nedslagen och sårad.

Men det är lugnt, sitt du kvar här med dina dagiskompisar och fnissa över hur rebelliska och busiga ni är som står upp mot överheten och de elaka företagen.

Medlem

Jag tolkar det som om CD-Project inte vill uppmuntra någon till piratkopiering bara för att DRM saknas, utan snarast att man ska vara medveten om att samma lagar gäller som alltid. Man ska köpa spelet om man vill spela det, och då det släppps utan DRM är det ett givet köp av principskäl.
Att komma med tomma hot gör säkert att någon glad liten tonåring inte vågar tanka och gör rätt sak istället, och köper det

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Eisenhart73:

Skulle aldrig falla mig in att piratkopiera ett pc-spel i dagsläget. PC-marknaden har lidit tillräckligt.

Cool story bro.

White Knights undanbedes vänligen.

Skrivet av rudeboystig:

Herregud, hur låg är nivån på FZ egentligen?

Till er som säger att "TPB är min spelbutik" och "nu ska jag tanka bara för att"... Dra åt helvete och sluta förstör min PC-marknad!

De har ju inte ens ett DRM i spelet, så det finns INGEN anledning att ladda ner det olagligt.

Hahaha, vilken butthurt newfag du är.

Dra inte in ekonomi i det här, för då brister jag ut i skratt. Men lol, marknad. Hade du tänkt att vi ska diskutera marknadskrafter? T.o.m. Keynes hade gett dig en backhand med sin ringhand för att du inte faktorerar technological redundancy. Varför bevara artificial scarcity? Så du kan slippa framstå som totalt okunnig på internet?

Vidare, tror du att pengar har ett värde då eller? Googla fraktionella reserver till att börja med så kan du ju forma dig en idé om att alla transaktioner är av negativt värde i nutidens globala monetära system. Men du lär ju inte veta det eftersom du är runt 12.

Så enda anledningen att tanka är för att skippa patetiska, failade DRM-system? Inte för att man ofta blir blåst av snygga spelkartonger och nuförtiden av snygga Steam-presentationer och trailers? Inte för att man köper spelet, lirar bort 60 timmar av ens liv och stöter sedan på en game breaker? Eller de älskade patcharna som fixar fatala spelbuggar men som kräver ett new game? Etc ad naseum.

Typ alla kommentarerna till den här nyheten var sjukt vettiga. Sen ska ni två fåntrattar såklart klampa in och göra bort er.

Grattis på förhand.

Sorgligt försök till att "trolla".

+1 för att du försökte i alla fall.

Såklart man köper detta spel, om man inte har väldigt dåligt om pengar, eller har "varför köpa när man kan ladda ner, lolololol" tankesättet.

Antingen blir det ett STEAM köp eller Collectiors edition, TPB kan slänga sig i väggen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Om jag har hört rätt så har dem sagt på nyheterna att det är laglit att ladda ner igen för att högsta domstolen ville invänta svar från eu domstolen och se vilket beslut dem har tagit så som jag vet så har dem inte gjort nått sånt beslut än. ( Detta var ett tag sen jag hörde detta i somras och saker kan har ändrats så kanske best att kollas upp innan ni tror att det är laglit)


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av miffot:

varför ladda ner ett av bästa spelen som gjorts, stöd utvecklarna!köp det.

Rätt! Missuppfatta inte min andra kommentar undrar hur dem har tänkt bötfälla en om det är lagligt.
Själv så köper jag spelen om det är intresant jag laddar bara ner spel om jag vill testa dem och det inte finns nån beta eller nått sånt efter det raderar jag nedladdningen och köper spelet. Ibland har jag också gjort så här när det kommer ut en 2 av nått spel så laddar jag ner 1 prövar det sen köper spelet när det släpps.

Om alla skulle ladda ner spelen hur skulle de då få pengar till att göra nya spel?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Hur skulle det gå till rent praktiskt? Låter märkligt att de själva säger något sådant.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

De kan glömma att kunna bötfälla någon utan att då bryta mot grova lagar genom integritetsbrott genom spionage.


signatur

The Year was 2027..

123
Skriv svar