Spana in vad Unreal Engine 3 kan åstadkomma

Robot
Spana in vad Unreal Engine 3 kan åstadkomma
Medlem
Spana in vad Unreal Engine 3 kan åstadkomma

Ser riktigt nice ut (Y)

Medlem

ES V is den motorn..?

Ja tack..

Satan va snyggt det är. Kan inte låta bli att undra hur spelen ser ut om 10 år till..

Medlem

Häpnadsväckande.

Medlem

Frågan är om detta nu är rendrat i realtime eller Förrendrerat. Är det inte rendrat realtime så är jag inte imponerad.
Snyggt är det ialf.

Medlem

Sjukt grafiken börjar bli asså!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Riktigt snyggt. Trodde inte motorn stod sig för att göra så häftig grafik.

Medlem

Riktigt nice.
Hoppas bara att det inte blir alldeles för mycket för mitt GFK

Medlem

Riktigt vackert, jag som började tro att det var dags att skrota U3 motorn och sätta in U4. Så fel har jag aldrig haft förut


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Har aldrig sett så bra Anti-Analysing i UE3 så jag kallar BS.

Medlem

The Elderscrolls V + UT3 Engine = Blött i mina byxor <3

Ser så 'förjävligt' bra ut!

Medlem
Skrivet av thiefen:

Har aldrig sett så bra Anti-Analysing i UE3 så jag kallar BS.

Anti-Aliasing antar jag att du menar?
Funderat på det, det är inte många spel med UE3 som använder det? Måste väl ändå finnas med i motorn? :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Sjukt snyggt! Men jag förstår inte hur facklan började brinna av sig själv ^^

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av thiefen:

Har aldrig sett så bra Anti-Analysing i UE3 så jag kallar BS.

Anti-Aliasing antar jag att du menar?
Funderat på det, det är inte många spel med UE3 som använder det? Måste väl ändå finnas med i motorn? :s

Antagligen har inte alla som använt motorn utvecklet spelen med motorns fulla "potential". Se bara få dem första 360 spelen och gemför med några nyare. Fet skillnad


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ju helt uppenbart att allt är förrenderat. Vilket betyder att det abosult kan vara underskön upplösning kombinerat med allsköns finesser (som namnges i videon). Det är en helt annan sak att rendera i realtid när man spelar. Helt meningslös video. TOY story har häppnadsväckande grafik för en film, men du spelar det ju inte på samma sätt som du ser en film.....
Fånig marknadsföring.

Medlem

undra vad för burk som krävs för att köra det där

Medlem

Motorn med den banan finns ju att ladda ner, ser ut sådär (med något sämre AA möjligtvis) i stadigt 60 fps (max låst) på min ett år gamla dator. Ladda ner på http://udk.com/news-beta-nov2010 och kolla själva!

Medlem

Snyggt javisst! Men jag håller med många andra här om att det är förrendrerat. Står ju även vid 2:36 "High quality depth of field for filmmakers" Så detta kanske mer är tänkt som en techdemo för film industrin?

Medlem

Tycker fan Uncharted 2 nästan är lika snyggt som detta.
Men vädereffekterna var ruggigt mkt bättre än något som finns idag!


signatur

Have a good time!

Medlem

Tänkte också på Elder Scrolls. Vore underbart. Dock säger något mig att det lär bli någon svagt uppgraderad version av deras nuvarande motor till det spelet, vilket är mindre okej.

Medlem

Tja ser väl bra ut men inget nytt och inte specielt imponerande jämnfört med Cryengine eller X-ray engine.

Medlem

när ska vi få supersmarta ai motståndare / medspelare då?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Tänkte också på Elder Scrolls. Vore underbart. Dock säger något mig att det lär bli någon svagt uppgraderad version av deras nuvarande motor till det spelet, vilket är mindre okej.

Står i tråden om "avslöjandet" att de kommer fortsätta på den gamla motorn :((((((((((((


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har läst att de gör en helt ny motor till nästa Scrolls.

"In an interview with IGN at Quakecon in August, Bethesda Game Director Todd Howard confirmed the developer's new, and still unannounced, title would not be using id Software's Rage engine, id Tech 5. Instead, Bethesda has created an entirely new game engine."

http://pc.ign.com/articles/113/1136343p1.html

Medlem

Happ, bara jag som inte är sådär överdrivet imponerad av vad man har lyckats åstadkomma. Crysis ser t.ex. bättre ut.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Happ, bara jag som inte är sådär överdrivet imponerad av vad man har lyckats åstadkomma. Crysis ser t.ex. bättre ut.

Jag måste faktiskt hålla med. Visst är det snyggt men CryEngine är väl betydligt mycket mer vackert?

Medlem
Skrivet av Ziborn:

Har läst att de gör en helt ny motor till nästa Scrolls.

"In an interview with IGN at Quakecon in August, Bethesda Game Director Todd Howard confirmed the developer's new, and still unannounced, title would not be using id Software's Rage engine, id Tech 5. Instead, Bethesda has created an entirely new game engine."

http://pc.ign.com/articles/113/1136343p1.html

Ber till gudarna att den är revolutionerande. (... fast jag kommer säkert spendera 100-tals timmar i ännu en Bethesda-drömvärld, även om de skulle behållt den gamla motorn)

Medlem

Ser nice ut, fast när det regnade var det lite sådär. Sen när blir det små vita fyrverkerier av varje vattendroppe som träffar marken? Och saker som blev blöta såg ju ut att bli helt genomdränkta med rinnande vatten som om dom stod under ett vattenfall, lite overkill på effekten där.

Och tänk att det fortfarande är så förbannat svårt att göra SNYGG ELD.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Det är ju helt uppenbart att allt är förrenderat. Vilket betyder att det abosult kan vara underskön upplösning kombinerat med allsköns finesser (som namnges i videon). Det är en helt annan sak att rendera i realtid när man spelar. Helt meningslös video. TOY story har häppnadsväckande grafik för en film, men du spelar det ju inte på samma sätt som du ser en film.....
Fånig marknadsföring.

Det är ett tech demo, banan finns att tillgå med UDK, men fpsen är extremt låg även om du har top of the line kort.

Möjligen att de allra senaste riggarna kan köra det nogorlunda vettigt, men som sagt det är ett tech-demo....

Skrivet av Soldier_Blue:

Det är ju helt uppenbart att allt är förrenderat. Vilket betyder att det abosult kan vara underskön upplösning kombinerat med allsköns finesser (som namnges i videon). Det är en helt annan sak att rendera i realtid när man spelar. Helt meningslös video. TOY story har häppnadsväckande grafik för en film, men du spelar det ju inte på samma sätt som du ser en film.....
Fånig marknadsföring.

Självklart är det förrenderat, ALLA videos på spel är förrenderade. Det ingår i själva konceptet "videoklipp" att informationen är sparade frames som skapats vid ett tidigare tillfälle och bakats ihop i en videofil.

Däremot tvivlar jag inte på att bilderna är renderade av en GPU (eller fler). Och att en dator med tillräckligt kraftfullt grafikkort och tillräckligt snabb processor skulle kunna rita ut det i realtid. Jag ser själv ingenting omöjligt i filmen och det var ett par år sedan vi först satt och dreglade över filmer på Crysis.

Tycker dock att dom kunde gjort lite snyggare eld. Så svårt är det inte.

12
Skriv svar