Kinect har det tufft i Japan

Robot
Kinect har det tufft i Japan

De fina försäljningssiffrorna i USA och Europa har inte upprepats i öst. Snarare tvärtom.


Moderator | Testpilot
Kinect har det tufft i Japan

Failbox.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Microsoft kanske borde börja sälja en konsol som inte går sönder efter något år så kanske fler är sugen på att köpa tillbehör.
Tacka fasen för att de föredrar PS3'an som inte går sönder

Medlem
Inaktiv

Kanske inte så förvånande då det inte finns så många krysslådor i Japan.

Medlem

Japanerna ser floppen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"Nyheterna är föga förvånande eftersom Xbox 360 aldrig blivit särskilt populär i Japan"

Kaaaaaanske är för att i Japan så har en vanlig Svensson extremt små lägenheter jämfört med vad vi är vana vid.

Medlem

Japanerna är ju givna fanboys för sina egna märken, klart Move säljer bättre. Oavsett vad SOny skapar så köper de ju som om de fick betalt.
Kinect är däremot en succé i resten av världen, där man har mer än 2 kvadrat boyta och inte är fanatiskt bunden vid en viss tillverkare

Inaktiv

No brainer: japanska hem, även de sk "mansions", är små som skokartonger. Utrymmet räcker inte.

Inaktiv

Finns flera förklaringar till detta, japaner bor oftast i skokartonger, och att dom är oftast partiska och köper inhemska prylar.

Detsamma är det väl i usa, Xbox säljer bättre än ps3.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

anledningen är ju att PS2-3 är mycket mer populärare där... och krysslådan är ju en "american failware"... så.. noshit varför det säljs så dåligt där.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förklaras av att japaner har 10 fler IQ-poäng i snitt.

Medlem

Strike one) Japanska hem är små
Strike two) Japanska gamers hem är mindre
Strike three) Microsoft har hyrt shills, inklusive kö-ludret Butch, för att skapa hype och intresse i Kinect där
Out!


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Hört att microsoft betalar Japaner för att prova på Kinect.

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Microsoft kanske borde börja sälja en konsol som inte går sönder efter något år så kanske fler är sugen på att köpa tillbehör.
Tacka fasen för att de föredrar PS3'an som inte går sönder

Och du vet fortfarande inte om att Xbox slim kom ut för snart 1 år sen ?
Som funkar felfritt,
ps3 inte går sönder säger du.

och varför har då 2 av mina pajat då när man hade ps3, en dog tillochmed första dagen.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jag har en teori, en amerikansk utvecklare kan utveckla det bästa som någonsin hänt spelvärlden. Men endå så lära japanerna köpa sina egna märken -_- Så jävla tråkigt..


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar