Playstation 2 fyller 10 år

Robot
Playstation 2 fyller 10 år

Igår var det exakt ett decennium sedan världens genom tiderna mest framgångsrika konsol lanserades i Europa. FZ säger grattis.

#grand-theft-auto-san-andreas, #gran-turismo-3


Medlem
Playstation 2 fyller 10 år

Gz XD

Medlem

still alive and kickin

Medlem

Har bara spelat Wizardry och FFX på den, men det var bra grejer!

Medlem

Spelar på den än idag, då och då.

Medlem

Ah, Ratchet & Clank. PS2s bästa spelserie enligt mig. Ännu inte hunnit skaffa en PS3 så jag kan fortsätta med dom spelen.

Medlem

Bästa konsollen någonsin!

Medlem

Hade troligen ägt en PS3a istället för denna, men bakåtkompatibel är inte ett ord PS3 har i sitt ägo. Får hoppas PS2 håller sig kvar så länge de spel som finns till den är av intresse för egen del att spela.

Medlem

Manhunt och Twisted Metal till PS2 är ju bara för jävla fint.

Medlem

Detta är ett starkt bevis på att PS2 låg före sin tid när det släpptes

Medlem

Enligt http://www.scei.co.jp/corporate/release/100118e.html så är endast 140 miljoner sålda exemplar bekräftade. Var fick ni 150 miljoner ifrån? Jag är relativt övertygad om att Sony skulle gått ut med ett antal pressmeddelanden om de faktiskt nått upp till 150 miljoner.

Nintendo DS hade som en jämförelse tidigare i år sålt 135 miljoner exemplar, så de finns anledning att tro att de är relativt jämbördiga i antal exemplar, även om PS2 nog än så länge sålt bättre.

Medlem

PS2 var fina grejjer, grattis!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Meep!

Medlem

Nom nom.

FFX, MGS3, GT3, ratchet & clank. Det var tider det

Medlem
Skrivet av Paladia:

Enligt http://www.scei.co.jp/corporate/release/100118e.html så är endast 140 miljoner sålda exemplar bekräftade. Var fick ni 150 miljoner ifrån? Jag är relativt övertygad om att Sony skulle gått ut med ett antal pressmeddelanden om de faktiskt nått upp till 150 miljoner.

Nintendo DS hade som en jämförelse tidigare i år sålt 135 miljoner exemplar, så de finns anledning att tro att de är relativt jämbördiga i antal exemplar, även om PS2 nog än så länge sålt bättre.

"The PlayStation 2, to date, has managed 147.6 million sales worldwide..." Nov 14, 2010. Så 150 miljoner är inte långt borta

Medlem

Har typ inga spel till mitt PS2. Har bara Sonic Heroes, Sega Classics collection, Tekken 5 och mitt favoritspel till denna konsol, Soul Calibur 3.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Avskyr allt vad konsol är, men däremot finns det ett par bra gamla spel... Resident Evil, Resident Evil 2 och självklart RE3.. Och JA, jag vet att RE släpptes till PSone..

Medlem

Förvånad att den fortfarande lever? Nej inte särskillt

Medlem

TimeSplitters definierade min barndom. Jag köper fortfarande spel till PS2, köpte nyligen ICO efter att Shadow of the Colossus gjort ett stort intryck. Persona 3 lär bli mitt nästa köp efter att jag klarat av Persona 4

Tyvärr så fick jag byta in min kära kamrat när jag skulle uppgradera till PS3 Jag är inte så förtjust vid PS3:ans uppskalning så om någon har ett PS2 (gärna en fet) som dom vill sälja för en billig slant så skicka gärna ett PM


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Playstation 2.....jaså det kom en version till....får kolla upp det där lite mer. Fin fint...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Finns så många fantastiskt bra spel till PS2an

Har många favoriter så som Suikoden V, Yakuza 1&2, Ico, Shadow of the Colossus, Okami, Steambot Chronicles, Way of the Samurai 2, Tenchu 3: Wrath of Heaven, FF12 osv.

Synd bara att Sony gjorde det idiotiska draget att ta bort stödet för PS2-spel från PS3an

Medlem

Tänker inte fira en av orsakerna till PC'ns borttynande. (Mvh Surgubben)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tänker inte fira en av orsakerna till PC'ns borttynande. (Mvh Surgubben)

Hoho! Där tror jag du fått något om bakfoten! Skulle snarare säga att det är RROD-boxen (närmare bestämt den senaste allra mest) som fått utgivare att dra sig för att släppa spel till PC. M$ ser ju hellre att folk köper spel till den av sina plattformar som de får licenspengar ifrån...

Medlem
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Tybalt:

Tänker inte fira en av orsakerna till PC'ns borttynande. (Mvh Surgubben)

Hoho! Där tror jag du fått något om bakfoten! Skulle snarare säga att det är RROD-boxen (närmare bestämt den senaste allra mest) som fått utgivare att dra sig för att släppa spel till PC. M$ ser ju hellre att folk köper spel till den av sina plattformar som de får licenspengar ifrån...

Hoho! Jag sa EN av orsakerna... och nyheten handlade inte om den konsoll du syftar på. Mvh, Grinolle


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar