Sony: "Kinect kan inte göra ljussabeln rättvisa"

Robot
Sony: "Kinect kan inte göra ljussabeln rättvisa"

Sony: “Kinect kan inte göra ljussabeln rättvisa”

#star-wars-kinect


Medlem
Sony: "Kinect kan inte göra ljussabeln rättvisa"

Move är perfekt för att imitera "staven" medan Kinect är perfekt för att imitera hela karaktären ner på handrörelser, och förmågan att använda såväl båda händerna som resten av kroppen.
Olika lösningar för olika system...

Medlem

Det är väl klart att Sony inte tror på rivalens produkt...


signatur

Game long and prosper

Medlem

OT som fan men satt och tänkte på att det hette ljussabel för någon dag sedan, har det någonsin hetat laservsvärd?

OnT Move skulle vara underbart till ljussabeln.

MVH Proud ägare av ingen nutida konsol:D

Medlem

Inget av kinect eller move skulle göra rättvisa, bara en ljussabel skulle kunna göra den riktiga rättvisan!

Inaktiv

Move och kinect är ju 2 helt skillda saker, och blir ju därefter mer lämpligt för vissa spel.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av jagclaudius:

OT som fan men satt och tänkte på att det hette ljussabel för någon dag sedan, har det någonsin hetat laservsvärd?
...

I media heter det väll Lasersvärd. Dvs alla som är outbildade om Star Wars så stämmer det väll. 8)

OnT:
Även fast jag nu bara har PS3 o PS-Move så håller jag med honom. Det är ju ganska mycket delay i Kinect och visst att man kan vifta med svärd på det sättet, men det är som han säger, det skulle inte göra ljussabeln rättvisa. Och hur kul skulle det vara att låtsas springa och hopa i ett Star Wars spel som Jedi med Kinect? Man skulle bli trött på en halv minut efter att man ha slagits mot massa stormtroopers och hoppat runt i hela vardagsrummet för att göra det.

Medlem

Vad har det för betydelse när det aldrig kommer göras ett bra star wars spel igen? speciellt inte till console.

Är fortfarande väldigt skeptisk till kotor.

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av jagclaudius:

OT som fan men satt och tänkte på att det hette ljussabel för någon dag sedan, har det någonsin hetat laservsvärd?
...

I media heter det väll Lasersvärd. Dvs alla som är outbildade om Star Wars så stämmer det väll. 8)

Från början hette det ljussabel ja... men tyvärr så har t.o.m herr Lucas sj börjat kalla dem för lasersvärd.
Fast att han inte visar sin egen skapelse någon större respekt är det väl ingen som är förvånad över längre

edit: Just det ja: Jag tror att move passar sig mycket bättre.

Medlem

once again... vem vill inte?

Medlem

Avundsjuk trololololololol!

Medlem

varför kan de inte bara vara nöjda och trevliga mot varandra?! Bra jobbat med Kinect microsoft. Tack Sony ps snygga grafiker *wink* AAAHH JAG ÄLSKAR DIG!!!!!! *kyss* kom nu så går vi och samarbetar och nitar skiten ur nintendo fjöntarna! JAAAAA!!!

Medlem

så sant kinect + star wars = fel

Medlem

skiter fullständigt i kinect och move

Inaktiv

Jag tror iaf mer på Kinectstilen än på Move och Wii,
Kinectstilen lär vara avsevärt mer utvecklad till nästa generations konsol.

Medans Move och Wii stilen fortfarande är handkontroll i näven.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av kaealy:

Vad har det för betydelse när det aldrig kommer göras ett bra star wars spel igen? speciellt inte till console.

Är fortfarande väldigt skeptisk till kotor.

hoppas du menar tor för kotor 1 och 2 är de sista bra star wars spel hittils


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

AW8
Medlem

Äh, med ett bra action-FPS döpt till JEDI KNIGHT IV behövs inga rörelsekänsliga kontroller.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Kinect skulle fungera utmärkt för att styra olika Force powers, men för att styra just precis ljussabeln måste nog Move vara bättre.

Medlem
Skrivet av Black Waltz:

Kinect skulle fungera utmärkt för att styra olika Force powers, men för att styra just precis ljussabeln måste nog Move vara bättre.

Vi får helt enkelt vänta på att MS ska fixa ett tillbehör liknande Move till sin Kinect och att SONY ska fixa en kamera liknande Kinect till sin Move. 8)

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av jagclaudius:

OT som fan men satt och tänkte på att det hette ljussabel för någon dag sedan, har det någonsin hetat laservsvärd?
...

I media heter det väll Lasersvärd. Dvs alla som är outbildade om Star Wars så stämmer det väll. 8)

Från början hette det ljussabel ja... men tyvärr så har t.o.m herr Lucas sj börjat kalla dem för lasersvärd.
Fast att han inte visar sin egen skapelse någon större respekt är det väl ingen som är förvånad över längre

edit: Just det ja: Jag tror att move passar sig mycket bättre.

Det är rätt roligt för en sabel är böjd och ett svärd rakt så ett lasersvärd låter mycket vettigare än en ljussabel.

Medlem

Hittar ni på citaten eller varifrån har ni fått dom? En intervju han gjort med er? Kan vara bra att se originalartikeln.

Medlem
Skrivet av OscarorE:
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av jagclaudius:

OT som fan men satt och tänkte på att det hette ljussabel för någon dag sedan, har det någonsin hetat laservsvärd?
...

I media heter det väll Lasersvärd. Dvs alla som är outbildade om Star Wars så stämmer det väll. 8)

Från början hette det ljussabel ja... men tyvärr så har t.o.m herr Lucas sj börjat kalla dem för lasersvärd.
Fast att han inte visar sin egen skapelse någon större respekt är det väl ingen som är förvånad över längre

edit: Just det ja: Jag tror att move passar sig mycket bättre.

Det är rätt roligt för en sabel är böjd och ett svärd rakt så ett lasersvärd låter mycket vettigare än en ljussabel.

nej förstör det inte mer:\


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Såg ju hur bra Star Wars-spelen till Wii var...
Bästa vore ju Kinect med Move. =D
Iofs tror jag att Move lär vara bättre på att imitera såna där saker, samtidigt som att spelet i sig måste vara bra. Som sagt, såg ju hur spelen blev till Wii, där vapnet inte följde ens exakta rörelser, utan man slog med svärdet, så var det som att trycka på en knapp och gubben gjorde ett helt annat slag.

Medlem

Fysisk kontroller, riktig kontroller. Vi får se när dom klämmer ut det fösta Kintect-styrda FPS liret..


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

We know!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Fan man kan la ta en stekspade eller nått bara? Och sopkvasten för de dubbla lasersvärden.

Medlem

skulle nog föredra move variant så man kan springa runt med en joystick och bara sköta själva svärdslagen med move-kontrollen, vissa spel behöver faktiskt knappar.

Dock så tycker jag Kinect adventures var roligare än demospelen på ps move. Men det är en annan femma.

Medlem

Enda kinect är bättre på är dans spel och en del sportspel som tex löpning/längdhopp.
Men de andra faller på Moves fördel, att låtsas att hålla i ett svärd i luften med kinect innehåller noll med i känsla.
Min röst faller på Move och WII när de kommer till denna rörelse mani. Fast mest av allt vinner den hederliga handkontrollen, så de ska spelas.

Medlem
Skrivet av Corp!:

once again... vem vill inte?

https://www.youtube.com/embed/HPPj6viIBmU

Han verkar ju kunna hantera moppen rätt bra. Han kan få städa hos mig vilken dag som helst.

Med dom movesen skulle nog Kinect och mopp föredras...eller en stekspade för all del. Man vill ju inte se dum ut när grannen kikar in!

Medlem

Dom borde samarbetat med detta... kinect + move hade varit det bästa

Även om det tyvärr är omöjligt.

12
Skriv svar